Ξεκινάω με το θέμα της ταυτότητας:  Κάθε brand που φιλοδοξεί να αναπτυχθεί οφείλει να έχει μια αποτελεσματική ταυτότητα. Πόσο μάλλον ένα brand που ξεκινά από την Ελλάδα με στόχο την επέκταση στην αχανή διεθνή αγορά. Αποτελεσματική ταυτότητα δεν είναι μόνο αυτή που καταφέρνει να εκφράσει ιδανικά τo brand proposition. Είναι αυτή που επιτυγχάνει επίσης  να διατηρήσει το brand μέσα στην προϊοντική κατηγορία του εξασφαλίζοντας όμως την απόλυτη διακριτότητά του απέναντι στα υπόλοιπα brands.

Το όνομα που θα επιλεγεί πρέπει ιδανικά να πληροί τις κλασικές προϋποθέσεις σωστής ονοματολογίας: Ευανάγνωστο, ευκολομνημόνευτο  και ευκολοπρόφερτο,  συνεπές με την τοποθέτηση του brand και κυρίως διακριτό και κατοχυρώσιμο ως σήμα. Στις μέρες μας το πλήθος των brandnames είναι τόσο μεγάλο που ίσως στην περίπτωση ενός export brand αυτή η τελευταία προϋπόθεση να είναι σημαντικότερη από τις άλλες. Ένα λιγότερο ευκολοπρόφερτο όνομα πιθανόν να μπορεί να δικαιολογήσει τον εξωτισμό που φέρει για τους ξένους ένα ελληνικό brand. Aλλά ένα μη διακριτό όνομα δεν μπορεί να σταθεί στη διεθνή αγορά. Και ένα όνομα που δεν μπορεί να κατοχυρωθεί ενέχει πολύ σημαντικούς, συχνά αξεπέραστους,  μελλοντικούς κινδύνους.

Στο θέμα της οπτικής ταυτότητας και της συσκευασίας, το ελληνικό design έχει κάνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια. Έχει αρχίσει και οριοθετείται μια ελληνική οπτική στο σχεδιασμό. Συνδυάζοντας το παραδοσιακό με το σύγχρονο, επιλέγοντας την απλότητα και διατηρώντας το μέτρο, αποφεύγει το κραυγαλέο φολκλόρ του παρελθόντος, ξεπερνάει τον μιμητισμό του ξένου και χαρακτηρίζει τα ελληνικά προϊόντα. Αυτή η νέα οπτική συνεισφέρει σε μια ιδιαίτερη ταυτότητα για τα ελληνικά brands η οποία ευελπιστώ ότι με το χρόνο θα γίνεται ευρύτερα γνωστή και διακριτή και στο εξωτερικό.

Αρκεί να αποφευχθούν ο μιμητισμός μεταξύ των ελληνικών προϊόντων και η υπερβολική τυποποίηση. Όπως επίσης και η γνώριμη εύκολη διαδικασία σχεδιασμού όπου τα πάντα είναι λευκά και το μόνο που αλλάζει είναι το λογότυπο και ίσως κάποια φωτογραφία, σαν να επρόκειτο για private label. Είναι χρήσιμο να έχουμε πάντα στο νου ότι η οπτική ταυτότητα είναι το πρωταρχικό, και συχνά το μόνο, μέσο που έχει το brand για να επικοινωνήσει στον διεθνή καταναλωτή τον  λόγο ύπαρξης και την μοναδικότητα  του.