Αν δεν το έχετε προσέξει, όλοι μας, επικοινωνούμε, αφομοιώνουμε πληροφορία και «φορτώνουμε» δεδομένα, μέσα από λίστες. Αν δεν είναι η λίστα με τα ψώνια, τότε σίγουρα είναι η λίστα με τα 10 καλύτερα, τα 5 χειρότερα, τα 8 πιο περίεργα και πάει λέγοντας. Όταν δε η «λίστα» συνοδεύεται από συμπυκνωμένη πληροφορία, τότε είναι ένα «listicle», δηλαδή ένας συνδυασμός λίστας-list και άρθρου-article.

Σύμφωνα με επιστημονικά (;) δεδομένα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος αφομοιώνει πιο εύκολα την κωδικοποιημένη πληροφορία. Αυτός -και άλλοι προφανώς- είναι ένας λόγος που τα «listicles» κατακλύζουν σήμερα παραδοσιακά και νέα Μέσα. Λίστες διαφόρων ειδών και θεμάτων ξεφυτρώνουν από παντού, ταξινομούν τα πάντα και καθορίζουν την επικοινωνία μας.
Η ταξινομημένη και εύπεπτη αυτή πληροφορία είναι εύκολο να απομνημονευθεί και να μοιραστεί, ενισχύει ανά πάσα στιγμή την επιχειρηματολογία μας και γενικά μας λύνει τα χέρια. Ή καλύτερα το στόμα.

Το φαινόμενο των «listicles», έρχεται να τροφοδοτήσει και η τάση του «news-snacking». Ναι μεν καταναλώνουμε όλοι όλο και περισσότερη «επικαιρότητα», ωστόσο τείνουμε να μην «τρώμε» μια κι έξω ένα πλήρες γεύμα, αλλά να «τσιμπολογάμε» εδώ κι εκεί όλη την ημέρα. Τα «listicles» αποτελούν την καλύτερη συνταγή για ένα τέτοιο «μενού» και υιοθετούνται όλο και περισσότερο από websites, έντυπα και κάθε είδους Μέσα, ανεξαρτήτως κύρους και εμβέλειας…

Όλα αυτά, δεν θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα από τον κόσμο της διαφήμισης. Και αφού σε κάτι τέτοια πρωτοπόροι είναι πάντα οι αμερικάνοι, ιδού ένα «listicle» που δημοσιεύει η εφημερίδα USA Today, αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους οι διαφημιζόμενοι οφείλουν να λάβουν τα listicles σοβαρά υπόψιν τους:
1. Τα listicles από τη φύση τους έχουν περισσότερο κοινωνικό χαρακτήρα και διαδίδονται εύκολα στα social media. Άρα; Μπορούν να λειτουργήσουν ως όχημα διάδοσης του brand στο κοινωνικό, online γίγνεσθαι.
2. Κάθε listicle μπορεί να λειτουργήσει ως αφορμή για να δημιουργήσει ο αναγνώστης το δικό του listicle. βλ.: Engagement.
3. Για κάθε μάρκα υπάρχει σίγουρα το κατάλληλο listicle, που μπορεί να την οδηγήσει στην αγκαλιά και του πιο εξειδικευμένου target audience.
4. Ευελιξία και προσαρμογή: Τα listicles πετάνε εύκολα από Μέσο σε Μέσο και από πλατφόρμα σε πλατφόρμα. Αρκεί να βρεις τη «χρυσή» δεκάδα.
5. Δημιουργικότητα! Ε ναι, μέσα από ένα listicle μπορείς να απελευθερώσεις τη δημουργικότητά σου και να φτιάξεις την πιο τρελή, ακραία και αναπάντεχη λίστα που έγινε ποτέ. Ο μόνος κανόνας σ’ αυτό το παιχνίδι, είναι να ξέρεις να μετράς…