Εξέλιξη, περισσότερο, ως μέτρο του πόσο έχουν αλλάξει οι ζωές μας, πόσα πράγματα θεωρούμε δεδομένα και πόσο μπερδεμένοι θα αισθάνονταν στο σήμερα, οι εαυτοί μας του -πρόσφατου- παρελθόντος…

Στις προσπάθειές μου να κατανοήσω πως έχει αλλάξει ο κόσμος, πόσο πρόσφατη είναι η εξέλιξη και πόσο ανατρεπτική, αποφάσισα να καταφύγω στο Twitter, να βρω ένα tweet και να αναρωτηθώ: Πόσο πίσω θα έπρεπε να πάω, ώστε το tweet αυτό να μου είναι ακατανόητο; Και, κυρίως, πόσο εκτενής εξήγηση θα χρειαζόταν ώστε αυτό που διάβασα να αποκτήσει νόημα;

Διαβάζω λοιπόν στο Twitter, μέσω της εφαρμογής στο smartphone μου: «Η εταιρεία αθλητικών ειδών Under Armour εξελίσσεται σε εταιρεία τεχνολογίας» (διείσδυση σε έξυπνα αθλητικά είδη και εφαρμογές fitness). Απολύτως κατανοητό και επίκαιρο σήμερα. Αν όμως, γύριζα πίσω 20 χρόνια, και σήμερα δεν ήταν το 2015 αλλά το 1995; Πόσα πράγματα θα χρειαζόταν να εξηγήσω ώστε να αρχίσω να βγάζω νόημα; Τι είναι το smartphone, όταν μόλις είχαμε αποκτήσει κινητά με βασικά χαρακτηριστικά. Τι είναι ένα app. Τι είναι το Twitter και το wi-fi. Ποια είναι η Under Armour (ξεκίνησε το 2006 και είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Nike στις ΗΠΑ). Ρούχα, τα οποία ενσωματώνουν ηλεκτρονικές λειτουργίες και δυνατότητα συλλογής δεδομένων. Eξοπλισμός, που διαβάζει τα βιομετρικά μας δεδομένα. Big Data. To 1995, όλα αυτά ήταν επιστημονική φαντασία. Κι όμως, έχουν περάσει μόνον 20 χρόνια…

Αν μη τι άλλο, η άσκηση είναι ενδιαφέρουσα καθώς μας δείχνει που βρισκόμαστε ως κοινωνία στο κομμάτι της ευεξίας. Το θέμα όμως πάει πολύ πιο βαθειά. Η εξέλιξη τα τελευταία χρόνια είναι τεράστια και οι αλλαγές γύρω μας πολλαπλασιάζονται και επιταχύνονται. Η ομορφιά της τεχνολογίας είναι ότι περιορίζεται μόνον από την ανθρώπινη φαντασία και τη δυνατότητά μας να την εφαρμόσουμε σε καινούργιες λύσεις. Ως αποτέλεσμα, η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια «διαβρώνει» σταθερά τα παραδοσιακά όρια που ορίζουν τι είναι και τι κάνουν οι εταιρείες. Κι αν το σκεφτούμε λίγο, η Under Armour δεν είναι μια εταιρεία αθλητικών ειδών που εξελίσσεται σε εταιρεία τεχνολογίας. Δεν είναι μία εταιρεία αθλητικών ειδών που εφαρμόζει την τεχνολογία μόνο για να έχει πρόσβαση σε ατελείωτα κανάλια βιομετρικών –κυρίως- δεδομένων, τα οποία προσφέρουν κάτι παραπάνω από πολύτιμα καταναλωτικά insights. Η Under Armour, ακριβώς λόγω αυτών των αστείρευτων βιομετρικών δεδομένων, μετεξελίσσεται τελικά σε εταιρεία healthcare. Εξηγήστε το τώρα αυτό, στο 1995…