Ποιο το αυριανό «γήπεδο» των ψηφιακών Μέσων;
Φανταστείτε να «πεταγόμαστε τώρα για καφέ» με τους φίλους μας σε κάποια όμορφη πόλη του κόσμου κι όσο «είμαστε» εκεί να κάνουμε λίγο shopping και να παίρνουμε ψηφιακά κουπόνια, που θα τα εξαργυρώνουμε σε ένα φυσικό κατάστημα. Αυτό είναι το Metaverse και θεωρώ ότι οι μεγάλες και ενδιαφέρουσες «μάχες» εκεί θα δοθούν στο μέλλον. Λένε ότι το Μetaverse θα είναι για την ψηφιακή διαφήμιση ότι ήταν τα smartphone για το internet, αλλά το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για μια εντελώς νέα αγορά που γυρίζει σελίδα στην επικοινωνία των brand και των υπηρεσιών. Αυτό, σε συνδυασμό με την παρατηρούμενη μεταστροφή του καταναλωτή σε μοντέλα ROPO (Research Online Purchase Offline) δείχνει ότι το augmented reality του Metaverse έρχεται να διεκδικήσει θέση στη ζωή μας και στις αγοραστικές μας συνήθειες. Εμείς έχουμε ήδη ξεκινήσει καμπάνιες σε κάποιες πλατφόρμες του Metaverse κι έχουμε ήδη τις πρώτες ενθαρρυντικές μετρήσεις αποτελεσματικότητας.

Ποια performance metrics θα κυριαρχήσουν αύριο;
Εκτός από τον αριθμό των καταναλωτών που μπορούμε να φέρουμε σε ένα brand με ένα καλό CPA, ένα πιο σημαντικό στοιχείο είναι η ποιότητα του κόσμου που προσελκύεις. Tα brands πλέον αναζητούν ποιοτικά lead, τον καταναλωτή που θα σημαίνει περισσότερα σε βάθος χρόνου, που θα φτιάξει π.χ. ένα καλάθι μεγαλύτερης αξίας αλλά και που θα συνεχίσει τη σχέση του με το brand στα επόμενα χρόνια. Είναι αυτό που ονομάζουμε «Lifetime Value» και θεωρώ ότι θα μας απασχολήσει σημαντικά τα επόμενα χρόνια.

Ποια skills θα κάνουν τη διαφορά στη δουλειά σας;
Η τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε κάθε πτυχή του marketing και με βάση αυτή την πραγματικότητα, η δεξιότητα που είναι αυτή τη στιγμή ουσιαστική αλλά θα αξιολογηθεί στη συνέχεια ως απαραίτητη, είναι η ικανότητα να συνδυάζει κανείς με έξυπνο τρόπο τα διάφορα εργαλεία marketing και τεχνολογίας (MarTeching). Στην πραγματικότητα είναι η ικανότητα να διαχειριστείς την τεχνολογία και τις εφαρμογές της με τρόπο που θα εξασφαλίζει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και, χωρίς αμφιβολία, αυτή η ικανότητα θα είναι σε μεγάλη ζήτηση στο μέλλον.