Η LeasePlan είναι ένας πολυεθνικός όμιλος με ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά car leasing, ο οποίος δεν «τρόμαξε» από την ελληνική κρίση. Όπως μας λέει ο Εμπορικός Διευθυντής της LeasePlan Hellas, Χρήστος Παπαγιαννόπουλος, η εταιρεία έμεινε σταθερά προσηλωμένη στην ελληνική αγορά, διερεύνησε τις ανάγκες των πελατών και αξιοποίησε όλες τις ευκαιρίες που δημιουργήθηκαν. «Η πίστη που δείξαμε στην ελληνική αγορά, μας επιστρέφεται ως εμπιστοσύνη από τους πελάτες», επισημαίνει ο ίδιος. Η LeasePlan καταγράφει ανοδική πορεία από την αρχή της λειτουργίας της, με διψήφιο αριθμό ανάπτυξης τα τελευταία δύο χρόνια.

«Βαρόμετρο» της οικονομίας
Κάνοντας την αποτίμηση της ελληνικής αγοράς car leasing, o X. Παπαγιαννόπουλος επισημαίνει κατ΄ αρχάς την άμεση σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και τους γενικότερους δείκτες της οικονομίας. Οι έρευνες δείχνουν ότι τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι σήμερα μειωμένα κατά περίπου 35-40% σε σχέση με το 2009-2010, όταν δηλαδή ξεκίνησε η πενταετία της έντονης οικονομικής κρίσης. «Η δική μας αγορά επηρεάζεται άμεσα από την αγορά εργασίας. Αν η ανεργία είναι υψηλή, τότε και η δική μας αγορά συρρικνώνεται», επισημαίνει. Εκτός όμως από τις αυτονόητες επιπτώσεις που φέρνει σε κάθε κλάδο μια οικονομία σε κρίση, η αγορά leasing έζησε και άλλες αλλαγές, όπως η εφαρμογή για πρώτη φορά, το 2010, της προσωπικής φορολόγησης για την παροχή αυτοκινήτου.

Πόσο επηρέασε αυτή η εξέλιξη την αγορά; «Είναι ένα μέτρο το οποίο, με διάφορες μορφές, ισχύει εδώ και χρόνια στην υπόλοιπη Ευρώπη», μας λέει ο Χ. Παπαγιαννόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εξέλιξη αυτή δεν επηρέασε σημαντικά τον αριθμό των αυτοκινήτων, δεν είδαμε δηλαδή πολλά στελέχη επιχειρήσεων να αρνούνται το εταιρικό αυτοκίνητο επειδή θα φορολογούνταν: «Ακόμη και υπό αυτό το φορολογικό καθεστώς –το οποίο έχει διαφοροποιηθεί πλέον-, η λειτουργική μίσθωση ενός αυτοκινήτου παραμένει πολύ πιο συμφέρουσα και για την επιχείρηση, αλλά και για τον εργαζόμενο». Η προσωπική φορολόγηση για την παροχή αυτοκινήτου εξακολουθεί να υφίσταται, πλέον όμως γίνεται με βάση το 30% του ετήσιου μισθώματος.

Εξελίξεις που φανέρωσαν ευκαιρίες
Τα τελευταία χρόνια σημειώθηκαν και σημαντικές αλλαγές στη νομοθεσία, οι οποίες άνοιξαν καινούργιους δρόμους στην αγορά car leasing. Συγκεκριμένα, επετράπη για πρώτη φορά το 2012 η μίσθωση ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων έως 3,5 τόνους, με αποτέλεσμα να ανοίξει η αγορά αυτή. «Είναι πολύ σημαντική εξέλιξη. Τόσο μεγάλες όσο και μικρότερες εταιρείες, είχαν ανάγκη να μισθώσουν ελαφρά φορτηγά, τα οποία ως τότε ήταν αναγκασμένες να αγοράσουν», μας λέει ο Χ. Παπαγιαννόπουλος. «Για τη δική μας αγορά αυτό ήταν μια αρκετά μεγάλη ευκαιρία, η οποία -αν παράλληλα ανακάμψει και η ευρύτερη οικονομία-, θα φέρει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα». Συνέπεια του μέτρου ήταν επίσης και η τάση αντικατάστασης παλαιών στόλων ελαφρών φορτηγών, τάση την οποία η LeasePlan αξιοποίησε τόσο από το ήδη υπάρχον πελατολόγιό της όσο και από καινούργιους πελάτες. «Ένα παλιό όχημα, 15ετίας, είναι κοστοβόρο και ενεργοβόρο. Επίσης, δεν παρέχει τα ίδια επίπεδα ασφάλειας με ένα καινούργιο, ούτε έχει τις ίδιες προδιαγραφές», μας λέει ο Χ. Παπαγιαννόπουλος.

Κυριότερα οφέλη
Αναλύοντας τα οφέλη που προκύπτουν από το leasing οχημάτων –ελαφρών φορτηγών ή συμβατικών οχημάτων- ο Χ. Παπαγιαννόπουλος εντοπίζει ως κυριότερα το σταθερό μηνιαίο κόστος, τη δυνατότητα που δίνει στον επιχειρηματία να γνωρίζει και να προγραμματίζει τις πληρωμές του, καθώς και την εξάλειψη του ρίσκου που περιλαμβάνει η αγορά οχήματος, αφού το ρίσκο αυτό το αναλαμβάνει η εταιρεία leasing. Σημαντικό όφελος όπως μας λέει είναι επίσης η μείωση των διαχειριστικών εξόδων, καθώς ο επιχειρηματίας δεν χρειάζεται πλέον να ασχοληθεί ο ίδιος με μια σειρά από ζητήματα, όπως η ασφάλιση των οχημάτων, τα σέρβις, η αντικατάσταση κλπ. Τέλος, σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό καθεστώς, το μίσθωμα του επαγγελματικού οχήματος λογίζεται ως δαπάνη για την επιχείρηση και ο ΦΠΑ εκπίπτει, που σημαίνει ότι το leasing έχει και φορολογικό όφελος.

Ανάδειξη της συμβουλευτικής πώλησης
Από τις πιο σημαντικές αλλαγές που σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα γενικότερα στην αγορά αυτοκινήτου, ήταν η απελευθέρωση της χρήσης πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τι σημαίνει όμως αυτό ειδικά για την εταιρική μίσθωση οχημάτων; «Σημαίνει περισσότερες επιλογές για τους πελάτες μας», εξηγεί ο Χ. Παπαγιαννόπουλος. «Τα αυτοκίνητα diesel έχουν σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση, όπως έχουν και τα βενζινοκίνητα καθώς η τεχνολογία προχωρά. Το αποτέλεσμα είναι ότι πλέον οι εταιρείες οι οποίες θέλουν να μισθώσουν αυτοκίνητα, δεν εξετάζουν μόνο το μηνιαίο μίσθωμα, αλλά συνεκτιμούν και το ποσό που θα ξοδέψουν για την κίνηση του αυτοκινήτου, για το καύσιμο.

Έχουν λοιπόν περισσότερες επιλογές και εδώ έρχεται ο ρόλος της μισθωτικής εταιρείας να συμβουλέψει σωστά και να προτείνει εναλλακτικές», εξηγεί ο Χ. Παπαγιαννόπουλος. «Εμείς στη LeasePlan έχουμε αναπτύξει ιδιαίτερα το κομμάτι της συμβουλευτικής πώλησης και προτείνουμε σε κάθε πελάτη τις λύσεις που ταιριάζουν στις ανάγκες του. Δεν σημαίνει δηλαδή ότι τα πετρελαιοκίνητα είναι πιο οικονομικά για όλες τις περιπτώσεις. Εξαρτάται από το είδος της χρήσης, τα χιλιόμετρα που θα κάνει και μια σειρά παραγόντων. Μπορεί η μίσθωση βενζινοκίνητου να είναι πιο συμφέρουσα σε κάποια περίπτωση από αυτή του diesel, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι δική μας δουλειά να προτείνουμε την κατάλληλη λύση».

Ενημερωμένοι πελάτες, ώριμη αγορά
Οι πελάτες των υπηρεσιών leasing εμφανίζονται σήμερα περισσότερο ενημερωμένοι, με εξειδικευμένες ανάγκες και ζητούμενα. «Ως μέλος μιας πολυεθνικής οικογένειας, στη LeasePlan έχουμε πρόσβαση σε εικόνες και ερεθίσματα και από το εξωτερικό και αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή είναι ότι η αγορά έχει ωριμάσει», μας λέει ο Χ. Παπαγιαννόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, τους πελάτες δεν τους ενδιαφέρει πλέον μόνο το χαμηλό, μηνιαίο πρώτο μίσθωμα όπως ίσως συνέβαινε στο παρελθόν: «Τους ενδιαφέρει να έχουν πρόσβαση σε μια σειρά από υπηρεσίες, όπως το ολοκληρωμένο management του στόλου τους, το reporting από την εταιρεία, η συμβουλευτική πώληση ακόμη και για την επιλογή αυτοκινήτου, η ύπαρξη ομάδας που θα κάνει το management καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας».


Όλα αυτά, συνηγορούν στην άποψη ότι η αξία των υπηρεσιών leasing οχημάτων είναι σήμερα αντιληπτή σε ικανοποιητικό επίπεδο από την ελληνική αγορά: «Σε μια περίοδο με πολλές ανασφάλειες και χρηματοοικονομική αστάθεια, η διάθεση πόρων –κεφαλαίου, ακόμη και δανείου, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό- για την απόκτηση εταιρικών οχημάτων μέσω αγοράς, δεν ακούγεται ως η καλύτερη λύση. Το operating leasing προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, δίνει τη δυνατότητα απόκτησης στόλου χωρίς να δαπανηθεί κεφάλαιο και ανθρώπινοι πόροι και, χωρίς ρίσκο. Όλα αυτά είναι τα πλεονεκτήματα που έχει η μίσθωση αυτοκινήτων, τα οποία θα μας οδηγήσουν και στο μέλλον και θα οδηγούν τις εταιρείες να μισθώνουν αυτοκίνητα».

Από την αξία της κτήσης, στην απόλαυση της χρήσης
Ακόμη μία τάση που έχει προκύψει είναι και αυτή του leasing ιδιωτικών οχημάτων, καθώς πλέον δεν απαγορεύεται. «Αποτελεί για την LeasePlan ένα καινούργιο κομμάτι παγκοσμίως», μας λέει ο Χ. Παπαγιαννόπουλος, φωτίζοντας την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών που ευνοεί τη συγκεκριμένη αγορά: «Βλέπουμε ότι η τάση παγκοσμίως, είναι η μετακίνηση από την κτήση του αυτοκινήτου, στη χρήση του. Η νέα γενιά δεν έχει τόσο πολύ την ανάγκη της ιδιοκτησίας όσο οι προηγούμενες. Αυτό που θέλει περισσότερο είναι οι υπηρεσίες, θέλουν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους να απολαμβάνουν τη χρήση των πραγμάτων, παρά την κτήση τους. Θεωρούμε ότι εκεί, μέσα στα επόμενα χρόνια, θα υπάρξει σημαντική ανάπτυξη».

Νέες υπηρεσίες και ανθρώπινο δυναμικό
Από τη σκιαγράφηση της αγοράς, προκύπτει ότι η επιτυχία εξαρτάται κατά πολύ από την προσφορά εξειδικευμένων υπηρεσιών. Πώς αντιμετωπίζει η LeasePlan το κομμάτι αυτό; «Ως απόλυτα εξειδικευμένη εταιρεία στη λειτουργική μίσθωση και ως η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στον τομέα αυτό, έχουμε αναπτύξει πολύ συγκεκριμένες και εξειδικευμένες υπηρεσίες, για όλα τα στάδια της μίσθωσης αυτοκινήτου», απαντά ο Χ. Παπαγιαννόπουλος: «Από την επιλογή των αυτοκινήτων και το fleet management κατά τη διάρκεια της μίσθωσης, έως τη συμβουλευτική για αλλαγή χρήσης, εξοικονόμηση χρημάτων, ανανέωση στόλου.

Για κάθε ένα στάδιο και σε κάθε κομμάτι της μίσθωσης, έχουμε αναπτύξει τα εργαλεία εκείνα τα οποία δίνουν στους πελάτες μας τις καλύτερες επιλογές». Πολύ σημαντικός παράγοντας για την LeasePlan είναι και ο παράγοντας του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς η εταιρεία επιδιώκει οι άνθρωποί της, να εξυπηρετούν με ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και ευγένεια τους διαχειριστές των εταιρικών στόλων αλλά και τους οδηγούς. «Το κομμάτι του after sales και της ανθρώπινης επαφής είναι πάρα πολύ σημαντικό, αν όχι το σημαντικότερο κομμάτι της εταιρείας», μας λέει ο Χ. Παπαγιαννόπουλος.

Έμφαση σε νέες, ψηφιακές υπηρεσίες
Η εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη την αγορά του car leasing. «Η LeasePlan επενδύει πολύ στον τομέα αυτό, χωρίς όμως οι ψηφιακές υπηρεσίες να υποκαθιστούν τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα», επισημαίνει ο Χ. Παπαγιαννόπουλος. Όπως μας λέει, η LeasePlan έχει προχωρήσει στις παρακάτω ψηφιακές υπηρεσίες: 
– MyLeasePlan.gr: Πλατφόρμα η οποία δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να στέλνουν τα αιτήματά τους για τη διαχείριση του αυτοκινήτου τους. 
– Mobile app: Εφαρμογή η οποία δίνει στους χρήστες ανάλογες δυνατότητες με αυτές του myLeasePlan.gr, μέσα από το smartphone.
– Online σύστημα reporting, “Fleet Reporting”: Μέσω της πλατφόρμας αυτής, κάθε διαχειριστής στόλου μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλα όσα αφορούν στα αυτοκίνητα που διαχειρίζεται: Πότε λήγει η μίσθωσή τους, πότε πρέπει να ανανεωθούν, πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει το καθένα κλπ. Είναι ένα πλήρες σύστημα για ολοκληρωμένη πληροφόρηση, το οποίο καθιστά τη διαδικασία διαχείρισης γρηγορότερη και περισσότερο αποτελεσματική.

Όλα τα παραπάνω, εντάσσονται στην ομπρέλα του νέου site της LeasePlan, με μοντέρνα μορφή και εύκολη περιήγηση. Η εταιρεία δρομολογεί και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως μία πλατφόρμα μέσα από την οποία υπάρχοντες και δυνητικοί πελάτες, θα μπορούν να παραμετροποιούν την αναζήτηση σε προσφορές και υπηρεσίες και να δημιουργούν τη δική τους, εξειδικευμένη προσφορά. Η πλατφόρμα αυτή θα λανσαρισθεί μέσα στο 2016, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η ανανέωση και o εμπλουτισμός του «Fleet reporting», του on-line εργαλείου που απευθύνεται στους διαχειριστές των στόλων, μέσα από το οποίο θα μπορούν να διαμορφώσουν την αναζήτησή τους με συγκεκριμένα κοστολογικά δεδομένα, να αποστείλουν υπογεγραμμένη προσφορά και να ολοκληρώσουν την παραγγελία του αυτοκινήτου. Οι νέες αυτές υπηρεσίες κινούνται στη λογική της ολοκληρωμένης on – line εξυπηρέτησης και όπως επισημαίνει ο Χ. Παπαγιαννόπουλος, εξοικονομούν χρόνο, βελτιώνουν την οργάνωση και κάνουν αποτελεσματικότερη την όλη διαδικασία.

Η Leaseplan σε αριθμους
Η LeasePlan είναι η 1η εταιρεία στον κόσμο στον τομέα του car leasing, με 1,5 εκατομμύριο οχήματα υπό διαχείριση. Η LeasePlan Hellas διαχειρίζεται σήμερα 15.000 οχήματα και απασχολεί 100 άτομα προσωπικό. Η εταιρεία έχει σημειώσει υψηλούς δείκτες ικανοποίησης πελατών και οδηγών. Συγκεκριμένα σημείωση ικανοποίηση 92 στο δείκτη TRIΜ Index της TNS Icap για την ικανοποίηση πελατών και αντίστοιχα 84 για την ικανοποίηση οδηγών, που είναι από τα υψηλότερα στο γκρουπ της LeasePlan διεθνώς.

Με σεβασμό σε όλες τις πλευρές
Η εταιρική υπόσχεση της LeasePlan, «It’s easier to LeasePlan», συμπυκνώνει τη φιλοσοφία υπό την οποία η εταιρεία επιθυμεί να λειτουργεί. «Θέλουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του πελάτη, να είμαστε μια εταιρεία κοινωνικά υπεύθυνη και με μεγάλο σεβασμό στο ανθρώπινο δυναμικό, τόσο των εργαζομένων μας, όσο και πελατών και συνεργατών», εξηγεί ο Χ. Παπαγιαννόπουλος. Στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας, η εταιρεία υλοποιεί σειρά δράσεων πάνω στους πυλώνες «παιδί» και «περιβάλλον», που αποτελούν παγκοσμίως τους άξονες Εταιρικής Υπευθυνότητας της LeasePlan. Στο πλαίσιο αυτό, ενεργοποιεί και υποστηρίζει ιδιαίτερα τον εσωτερικό εθελοντισμό των εργαζομένων, συνεργάζεται στενά με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και φορείς και επιδιώκει να υλοποιεί δράσεις οι οποίες συνάδουν με το στρατηγικό σκοπό της, όπως είναι το πρόγραμμα Green Plan, που αφορά σε πρόγραμμα συμβουλευτικής για τη μείωση εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα των πελατών της.