Πληθώρα καμπανιών, νέων υπηρεσιών, αναβαθμίσεων και συνεργασιών είδαμε το τελευταίο διάστημα από τους κορυφαίους retailers της αγοράς, που στόχο έχουν την ταχύτερη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του πελάτη.

Τα τελευταία χρόνια, τo retail αλλάζει, καθώς «συμπαρασύρεται» από τις νέες καταναλωτικές συνήθειες. Πλέον, μεγάλο μέρος του πραγματοποιείται online, ωθώντας τις εταιρείες να επανεξετάσουν τη στρατηγική τους, απευθυνόμενες σε έναν πιο απαιτητικό καταναλωτή. Ποιες οι επικρατέστερες τάσεις σε αυτόν τον άκρως ανταγωνιστικό κλάδο; O Sandor Szimeiszter, Country Director Jysk Greece, Hungary & Austria, μας απαντά. «Στον τομέα των τροφίμων, οι discounters εξακολουθούν να κερδίζουν έδαφος ενώ τα hypermarkets χάνουν, επειδή οι πελάτες προτιμούν πιο γρήγορες και συχνότερες αγορές και το διαδικτυακό εμπόριο είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό στις περιοχές εκτός τροφίμων όπου οι υπεραγορές ήταν ισχυρές. Το διαδικτυακό εμπόριο έχει κερδίσει πολύ έδαφος σε βάρος του φυσικού λιανικού εμπορίου, ειδικά την περίοδο του κορωνοϊού, αλλά υπάρχει μια μικρή διόρθωση σε αυτήν την τάση, φέτος. Στην Ευρώπη, τα φυσικά καταστήματα δείχνουν να ανταποκρίνονται πολύ καλύτερα από ό,τι στις ΗΠΑ, όπου τα εμπορικά κέντρα δυσκολεύονται και ορισμένες εδραιωμένες εταιρείες παύουν να λειτουργούν».

Η ψηφιοποίηση στις πιο σημαντικές τάσεις
Με ποιον τρόπο συμβάλλει η τεχνολογία στην αναβάθμιση της online και offline εμπειρίας στο retail; Σύμφωνα με τον S. Szimeiszter, τα τελευταία 10 χρόνια, η ψηφιοποίηση ήταν η πιο σημαντική τάση, ειδικά στην ανάπτυξη διαδικτυακών προσφορών, λύσεων πληρωμών, επεξεργασίας δεδομένων, διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας. «Σε αυτές τις περιοχές ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες πραγματοποιούνται σε ψηφιακές πλατφόρμες», σημειώνει ο ίδιος, ενώ τονίζει τη σημασία του αυτοματισμού ο οποίος γίνεται όλο και πιο σημαντικός όσο αυξάνεται το κόστος εργασίας, ειδικά στον τομέα των logistics. «Το πιο hot trend τώρα σχετίζεται με το ΑΙ. Υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες από την τεχνητή νοημοσύνη να αναλάβει ρόλο σε τομείς όπως η εξυπηρέτηση πελατών, η επικοινωνία με τους πελάτες, η διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού (π.χ. δημιουργία παραγγελιών), η επεξεργασία δεδομένων πελατών και πολλοί άλλοι τομείς», προσθέτει.

Στο πλαίσιο στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού, η Alpha Bank προχώρησε, τον Φεβρουάριο, σε υπογραφή δανειακής σύμβασης με την Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, μέλος του oμίλου της Currys plc., για τη χρηματοδότηση του προγράμματος, με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ). Το επενδυτικό σχέδιο ύψους 15,26 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί μέσω της έκδοσης κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 12,2 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή του ΤΑΑ στην επένδυση να ανέρχεται σε 50% και της Alpha Bank σε 30%, καλύπτοντας το 80% του επενδυτικού προγράμματος. Το εν λόγω σχέδιο αφορά στην υλοποίηση ενός πλήρως αυτοματοποιημένου συστήματος αποθήκης και μεταφοράς, με την αξιοποίηση εξειδικευμένου λογισμικού, υποδομής τεχνολογίας πληροφοριών, επικοινωνίας και ρομποτικής, για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών.

Νέες υπηρεσίες, λανσαρίσματα & αναβαθμίσεις
Θέλοντας να βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών, οι κορυφαίοι retailers προχωρούν σε αναβαθμίσεις και νέες υπηρεσίες. Η Κωτσόβολος πρόσφατα παρουσίασε τη νέα υπηρεσία «Παράδοση με ραντεβού», που ισχύει -προς το παρόν- για Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα και Ιωάννινα, ενώ σύντομα πρόκειται να επεκταθεί και σε άλλες πόλεις. Μέσω αυτής, οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να παραλάβουν την παραγγελία τους στον χώρο τους, επιλέγοντας την ημέρα και το δίωρο παράδοσης που επιθυμούν, είτε online, είτε σε φυσικό κατάστημα, είτε τηλεφωνικώς. Παράλληλα, η Κωτσόβολος έρχεται στο σπίτι του πελάτη, μέσω της νέας υπηρεσίας «Κωτσόβολος στο Σπίτι», όπου σύμβουλοι με την τεχνογνωσία που διαθέτουν, του προτείνουν δωρεάν τις κατάλληλες λύσεις για τον χώρο του βάσει των αναγκών, των προτιμήσεων και του προϋπολογισμού του. Επιπλέον, μία ολοκληρωμένη εμπειρία Apple βρίσκει ο καταναλωτής στο αναβαθμισμένο Apple Shop εντός του καταστήματος Κωτσόβολος στο The Mall Athens, τα εγκαίνια του οποίου πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο, στο «Revelation Event» το οποίο είδαν από κοντά, πάνω από 10.000 επισκέπτες.

Upgrades και για την Electronet, η οποία συνεχίζει, το 2023, την ενσωμάτωση τεχνολογικών εφαρμογών (SED) που αναβαθμίζουν τη λειτουργική διαχείριση των επιχειρήσεων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στους καταναλωτές, κατά την επίσκεψή τους στα καταστήματα. Τέλος, η εταιρεία προχωρά σε αναβάθμιση και επέκταση των παρεχόμενων υπηρεσιών του ηλεκτρονικού καταστήματός της.

Ιδανικός ο συνδυασμός digital & παραδοσιακών καναλιών
Ποιο κανάλι αποτελεί τον καλύτερο δίαυλο επικοινωνίας και διάδρασης με τον καταναλωτή; «Δεν υπάρχει καλύτερο κανάλι. Υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ αγορών και δημογραφικών ομάδων», εξηγεί ο S. Szimeiszter. «Τα στοχευμένα διαδικτυακά εργαλεία έχουν γίνει σημαντικά και αποτελεσματικά σε ορισμένους τομείς και πολλές εταιρείες αναπτύσσουν εφαρμογές και προγράμματα πιστότητας με στόχο να διασφαλίσουν μακροπρόθεσμη δέσμευση με τον retailer. Από την άλλη πλευρά, τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση και τα φυλλάδια, εξακολουθούν να είναι σαφώς αποτελεσματικά στην αύξηση της βραχυπρόθεσμης κίνησης. Συνολικά, η αξία της επωνυμίας εξακολουθεί να είναι η πιο κρίσιμη κι ένας έμπορος λιανικής πρέπει να βρίσκεται στις 3 κορυφαίες μάρκες στο μυαλό των πελατών προκειμένου να έχει διαρκή επιτυχία», προσθέτει.

Συμπερίληψη & προσβασιμότητα και στο retail…
Με σκοπό να συμβάλει σε ένα μέλλον συμπεριληπτικό και προσβάσιμο σε όλους, η Praktiker Hellas παρουσίασε δύο νέες υπηρεσίες σε όλα τα καταστήματά της. Πρόκειται για την «Υπηρεσία διερμηνείας ελληνικής νοηματικής γλώσσας» για άτομα με ακουστική αναπηρία και για την «Υπηρεσία μελέτης μπάνιου για ΑμεΑ και εμποδιζόμενα άτομα» για τα άτομα περιορισμένης κινητικότητας. Σημειώνεται ότι, για την πρώτη υπηρεσία, η εταιρεία συνεργάζεται με τη HandsUp. Ακόμα, η εταιρεία εγκαινίασε το ανακαινισμένο της κατάστημα στην Πάτρα, την Παρασκευή 12 Μαΐου, στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος συμπερίληψης και προσβασιμότητας «Σπίτι Ανοιχτό – The Accessibility Project», με το οποίο η Praktiker κάνει όλες τις δομές της, φυσικές και ψηφιακές, πιο φιλικές και προσβάσιμες σε άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα. Η λίστα των καταστημάτων μεγαλώνει, έως ότου πετύχει το όραμα για ανακαίνιση στο 100% του δικτύου της.

…με την εκπαίδευση των κατάλληλων ανθρώπων
Η Κωτσόβολος, στο πλαίσιο του προγράμματος «Τεχνολογία χωρίς εμπόδια» και σε συνέχεια της χαρτογράφησης 11 καταστημάτων της, με στόχο να δώσει χρήσιμες πληροφορίες για ασφαλή και άνετη πλοήγηση στα άτομα με αυτισμό, προχώρησε με τη βοήθεια της εξειδικευμένης ομάδας TheHappyAct στην εκπαίδευση όλων των ανθρώπων της που εργάζονται στα καταστήματα. Μέσα από πέντε συναντήσεις που τις παρακολούθησε το δίκτυο της Κωτσόβολος, η ομάδα TheHappyAct ενημέρωσε το προσωπικό όλων των βαθμίδων της εταιρείας σχετικά με την έννοια της αναπηρίας -ορατής και αόρατης- και του αυτισμού, τους τρόπους συναλλαγής με τους ανθρώπους που ανήκουν στο φάσμα, ενώ προσέγγισε την έννοια της αισθητηριακής ολοκλήρωσης κι ανέδειξε τους τρόπους αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων. Επιπλέον, για το κατάστημά της στο Αεροδρόμιο, η Κωτσόβολος δημιούργησε ένα βίντεο εικονικής περιήγησης -ένα virtual tour- το οποίο μπορούν να συμβουλεύονται πριν την επίσκεψή τους τα άτομα που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, προκειμένου να εξοικειώνονται με τα αισθητηριακά ερεθίσματα που υπάρχουν σε αυτό. Εκτός από το video, είναι, επίσης, διαθέσιμοι στη shopping page του καταστήματος στο site της Κωτσόβολος, ο οδηγός αισθητηριακής προσβασιμότητας και ο αισθητηριακός χάρτης. Παράλληλα, εστιάζοντας στην εκπαίδευση της νέας γενιάς ψυκτικών, η Κωτσόβολος συνεργάζεται με το ΙΕΚ Ακμή και μέσα από ένα διετές πρόγραμμα κατάρτισης και εξειδίκευσης, στοχεύουν στην παροχή υψηλών προδιαγραφών εκπαίδευσης στους νέους.

Ενδυνάμωση μέσω συνεργασιών
Με στόχο να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών, οι retailers προχωρούν σε νέες συνεργασίες ώστε να βρεθούν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Με στόχο την ανάπτυξη της online στρατηγικής της, η Intersport επέλεξε τη Mediacube, εστιάζοντας στην αύξηση των πωλήσεων, τόσο για το διαδικτυακό κατάστημα Ιntersport.gr όσο και για τα φυσικά της καταστήματα.

H Κωτσόβολος, από την πλευρά της, έχοντας στόχο να προσφέρει μια κορυφαία αγοραστική εμπειρία, προχώρησε σε συνεργασία με τη Wolt και την InstaShop, φέρνοντας τα προϊόντα της στα instant delivery applications. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη των καταναλωτών για ευελιξία και εξοικονόμηση χρόνου, η Κωτσόβολος διευρύνει τις επιλογές αγορών των πελατών της, μέσω της προσθήκης δύο νέων καναλιών διανομής των προϊόντων της. Συγκεκριμένα, η Wolt προσθέτει στο application της πάνω από 3.000 προϊόντα της Κωτσόβολος, προσφέροντας στους πελάτες την επιλογή να παραγγέλνουν άμεσα ό,τι χρειάζονται μέσω της εφαρμογής της, έχοντας και τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας της παραγγελίας σε ζωντανό χρόνο (live-tracking). Επιπλέον, η InstaShop εξασφαλίζει στους πελάτες της, μέσω της συνεργασίας της με την Κωτσόβολος, πρόσβαση στη μεγάλη γκάμα προϊόντων της Κωτσόβολος για «αγορές-αστραπή».
Την παρουσία του στον τομέα του digital περιεχομένου και, συγκεκριμένα, των audiobooks ανέπτυξε περαιτέρω, μέσα στον Ιούνιο, το Public Group, επενδύοντας στην πλατφόρμα audiobooks Bookvoice.gr, μέσω του επενδυτικού βραχίονα Public Capital Partners. Η κίνηση αυτή επισφραγίζει τη στρατηγική συνεργασία που ξεκίνησαν τα Public με το Bookvoice.gr νωρίτερα μέσα στη χρονιά, εμπλουτίζοντας τις ψηφιακές υπηρεσίες προς τους καταναλωτές των Public, στην κατηγορία του πολιτισμού και της ψυχαγωγίας.

Προστατεύοντας το περιβάλλον και όσους έχουν ανάγκη
Η βιωσιμότητα και όσοι είναι σε ανάγκη συνεχίζουν να βρίσκονται στις προτεραιότητες των retailers. Τον Μάρτιο, η Jysk λάνσαρε βελτιωμένη συσκευασία και παραγωγή σε όλα τα εργονομικά μαξιλάρια της συλλογής Wellpur, ενέργεια που αποτελεί μέρος της συνεχούς εστίασης της εταιρείας στη μείωση της χρήσης πλαστικού. Νωρίτερα, η Jysk κατήργησε όλες τις πλαστικές συσκευασίες από τα κλινοσκεπάσματα, γεγονός που οδήγησε σε ετήσια εξοικονόμηση 27 εκατομμυρίων πλαστικών τσαντών.

Νωρίτερα τον Φεβρουάριο, η Jysk και ο όμιλος Lars Larsen, θέλοντας να βοηθήσουν τα θύματα της καταστροφής του σεισμού στην Τουρκία και τη Συρία, δώρισαν συνολικά περίπου 268.000 ευρώ στον Ερυθρό Σταυρό και τη Unicef, που παρείχαν επείγουσα βοήθεια στις πληγείσες περιοχές, ενώ η Πλαίσιο Computers με τους #plaisiopeople, σε συνεργασία με το Humanity Greece διέθεσαν πάνω από 2.000 κουβέρτες, χειμερινά sleeping bags και παπούτσια στους σεισμοπαθείς, εκπληρώνοντας τη δέσμευσή τους για ουσιαστική και άμεση ανταπόκριση σε στιγμές κρίσης.

Από την πλευρά της, η Ikea, σε συνεργασία με τη Βακαλό έδωσαν χώρο στους σπουδαστές της να εκφραστούν, να δημιουργήσουν και να οραματιστούν μία πιο βιώσιμη καθημερινότητα με έργα τέχνης που έχουν ως πρώτη ύλη και πεδίο έμπνευσης τους τελευταίους έντυπους καταλόγους Ikea. Η συνεργασία αυτή αφορά στην επανάχρηση του τελευταίου έντυπου καταλόγου των προϊόντων της Ikea, ο οποίος καταργήθηκε και εμπλουτίστηκε η ηλεκτρονική έκδοσή του, εμπνέοντας τους ανθρώπους να κάνουν ένα βήμα πιο κοντά σε «πράσινες» καθημερινές επιλογές και συνήθειες.


Sandor Szimeiszter, Country Director Jysk Greece, Hungary & Austria

Seamless and closer to the customer
«Η στρατηγική με την οποία εργαζόμαστε αυτή την περίοδο ονομάζεται “Seamless and Closer to the Customer”. Οι τομείς εστίασης είναι η ανάπτυξη της πολυκαναλικής μας προσφοράς, η οποία περιλαμβάνει σημαντική ανάπτυξη στα συστήματα πληροφορικής μας και στα logistics μας, έτσι ώστε να μπορούμε να κάνουμε διαθέσιμη την προσφορά μας στους πελάτες μας με πολλούς τρόπους. Στο επίκεντρο βρίσκεται, επίσης, η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων μας στις αγορές όπου είμαστε ήδη παρόντες αλλά και σε νέες χώρες. Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω ότι ένα σημαντικό μέρος της στρατηγικής μας είναι, επίσης, να βελτιωνόμαστε ως εργοδότες, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε έναν ελκυστικό χώρο εργασίας στους σημερινούς και μελλοντικούς συναδέλφους μας σε μια προκλητική αγορά εργασίας».


Καμπάνιες – «καθρέφτης» της καθημερινότητας!
Ikea:
H The Newtons Laboratory «υπογράφει» τη νέα καμπάνια της Ikea για τα έπιπλα κουζίνας της. «Στην Ikea έχουμε τα πάντα για τη δημιουργία της δικής σας κουζίνας. Design, λειτουργικότητα, λύσεις οργάνωσης και 25 χρόνια εγγύηση σε προσιτές τιμές», ακούγεται στο σποτ. Η καμπάνια «τρέχει» σε ΤV και digital.

 

Κωτσόβολος: Στον «αέρα» βρίσκονται τα δύο νέα χιουμοριστικά TV σποτ που δημιούργησε η The Newtons Laboratory για την Κωτσόβολος. «Το να σε στήνει η συσκευή που περίμενες, αυτό είναι λυπηρό, το να κλείνεις ραντεβού την ημέρα και ώρα που θες, αυτό είναι Κωτσόβολος», ακούγεται στο πρώτο σποτ που αφορά στην υπηρεσία «Παράδοση με ραντεβού», ενώ το δεύτερο αφορά στην εξοικονόμηση ενέργειας, αναφέροντας πως στον Κωτσόβολο αγοράζουμε συσκευή υψηλής τεχνολογίας και εξοικονόμησης που μας ταιριάζει, χωρίς να «ιδρώνουμε», σκεπτόμενοι πόσο «καίει». Η καμπάνια προβάλλεται σε ΤV, SoMe, digital, ραδιόφωνο, print και in store. Την παραγωγή ανέλαβε η Filmiki Productions, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπουραντά και μουσική επιμέλεια Bounce.

Πλαίσιο Computers: H Job Athens, στο πλαίσιο της μακροχρόνιας συνεργασίας της με την Πλαίσιο Computers, δημιούργησε τον Μάρτιο καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «Πέτα το Πορτοφόλι σου». Στο τηλεοπτικό σποτ ακούγεται ότι «πλέον δίπλωμα, ταυτότητα και κάρτες μπαίνουν στο smartphone», προτρέποντας το κοινό να έρθει σε ένα κατάστημα Πλαίσιο για να του δείξουν τον τρόπο. Η καμπάνια είναι 360° (TV, digital, social, press, in-store, κατάλογος), ενώ στo digital περιβάλλον αφορά και το Plaisio.gr, όσο και GDN και publishers (άρθρα). Την παραγωγή της καμπάνιας ανέλαβε η Newton.

Praktiker: Kατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, το Urban Kipos Praktiker «κατέβηκε» με τη δική του χιουμοριστική, retail καμπάνια, ώστε να αναδείξει τη μεγάλη γκάμα των προϊόντων του και δώσει τον λόγο στους «ψηφοφόρους». Mε όχημα πολιτικά συνθήματα άλλων εποχών βγήκε, αρχικά, ως teaser σε TV/ ΡΦ/ Print και στη συνέχεια «έτρεξε» σε TV/ ΡΦ/ Print/ Digital με ισχυρή παρουσία, ενέργειες δημοσιότητας και με προωθητική ενέργεια σε συνεργασία με τον Pepper. Την παραγωγή της ανέλαβε η Μagikon, σε σκηνοθεσία Πάνου Κορώνη.