Με αφορμή τη συμμετοχή του στην Κριτική Επιτροπή των νεοσύστατων Content Marketing Awards, από τη θέση του Προέδρου, ο Κώστας Σύρμος μοιράζεται μαζί μας χρήσιμα insights σχετικά με το content marketing.

Ποιο είναι το βασικό πλεονέκτημα του content marketing; Ποια τα key points για τη βέλτιστη αξιοποίησή του; Ποια τάση θα επικρατήσει τη φετινή χρονιά; Πού βρίσκεται η ελληνική αγορά και ποια η συμβουλή προς τα στελέχη που ασχολούνται με το content marketing;

Στα ερωτήματα αυτά, και όχι μόνο, απαντά ο Κώστας Σύρμος, Global Mar-keting Director του The LegoGroup.

MW: Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν content marketing καταγράφουν 6 φορές υψηλότερα conversion rates, σύμφωνα με διεθνείς αναλύσεις. Κατά τη γνώμη σας, ποιο είναι το βασικό του πλεονέκτημα έναντι άλλων formats ψηφιακής διαφήμισης;

Κώστας Σύρμος: Το content mar-keting λειτουργεί, γιατί με βάση τον εκάστοτε στόχο (το brief), σου δίνει τη δυνατότητα να συνδεθείς με κοινά σε διάφορα στάδια του marketing funnel. Μπορείς να δημιουργήσεις awareness, να χτίσεις σχέσεις και να τους παρέχεις διαρκώς περιεχόμενο «κομμένο και ραμμένο» στις ανάγκες τους.

Υπάρχουν key points για τη βέλτιστη αξιοποίησή του, και εάν ναι, ποια είναι αυτά;

Με βάση το εκάστοτε brief, το αποτελεσματικό content marketing έχει να κάνει με τη δημιουργία μετρήσιμων consumer journeys. Σημείο έναρξης πρέπει να είναι το να γνωρίζεις καλά το κοινό σου, και από εκεί και έπειτα τους προσφέρεις σύνδεση με ξεκάθαρα objectives.

Ένα καλά σχεδιασμένο content jour-ney μεταφράζεται στο ότι, ανεξάρτητα από το πού και πότε το κοινό θα εισέλθει στο brand experience που προσφέρεις, θα μπορεί να κατευθυνθεί με τα σωστά callto actions όπου εσύ θελήσεις, είτε αυτό είναι η ολοκλήρωση μας αγοράς, είτε η παροχή βοήθειας είτε απλά η παροχή έμπνευσης γύρω από κάτι που σχετίζεται με τις ανάγκες του.

Πρόκειται για έναν τομέα, ο οποίος έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Ποια αλλαγή κρίνετε ως την πιο καθοριστική;

Τόσο το programmatic (και το per-sonalization), όσο και οι influencers είχαν πολύ σημαντική επίδραση στο content marketing. Θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε, πώς οι αλλαγές που σχετίζονται με το privacy θα επηρεάσουν τα προσωποποιημένα content journeys και πώς το influencers«ξεκαθάρισμα» θα επηρεάσει τις επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα.

Η ισορροπία μεταξύ των paid media φαίνεται να αλλάζει και όλο και περισσότερη επένδυση στρέφεται σε άλλα κανάλια όπως Own, Earned και Shared, ως ευκαιρία για την ενίσχυση της αξιοπιστίας και το χτίσιμο σχέσεων με το κοινό.

Το 2021, ποια θα είναι, κατά τη γνώμη σας, η επικρατούσα τάση στο κομμάτι αυτό;

H αυθεντικότητα και η προσέγγιση του οικοσυστήματος. Σε ένα κόσμο, όπου τα fake media έχουν κυριαρχήσει στην καθημερινότητα, οι άνθρωποι αναζητούν αληθινές ιστορίες γεμάτες νόημα. Οι αληθινές ιστορίες, οι αληθινές στιγμές, οι αληθινοί άνθρωποι έχουν πραγματική απήχηση στο κοινό, όταν φυσικά υλοποιούνται σωστά. Από την άλλη πλευρά, μια ecosystem προσέγγιση δίνει τη δυνατότητα στα brands να δημιουργήσουν πολλαπλά σημεία εισόδου στο «σύμπαν» τους με ένα συνεπές brand message και να χτίσουν μια σχέση με το κοινό τους, όπου το content μπορεί να αξιοποιηθεί για πολλούς διαφορετικούς λόγους: για να ψυχαγωγήσει, να ενημερώσει, να προωθήσει ή ακόμα και ως σημείο άμεσης διάδρασης.

Σε ποιο βαθμό ωριμότητας θεωρείτε ότι βρίσκεται αυτή τη στιγμή η ελληνική αγορά, ως προς το content marketing;

Υπάρχουν brands και agencies στην Ελλάδα, τα οποία παρέχουν εξαιρετικό content marketing, τόσο από πλευράς στρατηγικής όσο και από πλευράς υλοποίησης. Παρακολουθώ τη δουλειά τους και έχω να πω ότι το storytelling και το craftsmanship που επιδεικνύουν είναι εκπληκτικά.

Μερικές φορές όμως, υπάρχει μια τάση να τίθεται ως προτεραιότητα η γρήγορη και εύκολη πώληση, αντί της επένδυσης στη μακροχρόνια σχέση και τα οφέλη τα οποία προσφέρει το content marketing. Έχοντας εργαστεί στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, θα μπορούσα να πω, επίσης, ότι δεν υπάρχει επαρκής γνώση όσον αφορά στο return of investment του καλού content marketing.

Η ομορφιά του content έγκειται στο γεγονός ότι δεν χρειάζεται να επενδύσεις τεράστια χρηματικά ποσά, αν και αυτό φυσικά βοηθάει, αλλά χρειάζεται να γνωρίζεις ακριβώς ποιος είναι ο στόχος σου και ποιο είναι το κοινό σου, προκειμένου να δημιουργήσεις αποτελεσματικά consumer journeys.

Ως Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των πρώτων Content Marketing Awards, τι περιμένετε να δείτε από τις υποψηφιότητες που θα κατατεθούν;

Μια αποτελεσματική, όμορφα σχεδιασμένη ιδέα βασισμένη σε μια ξεκάθαρη στρατηγική. Αυτό πρακτικά σημαίνει μια ξεκάθαρη στρατηγική με βάση τις ανάγκες του κοινού σου, δημιουργικότητα η οποία δίνει ζωή σε αυτή τη στρατηγική με συναρπαστικό τρόπο και, τελικά, αποτελέσματα από την καμπάνια αυτή.

Να κλείσουμε με μια συμβουλή προς τους συμμετέχοντες, αλλά και προς τα στελέχη τα οποία ασχολούνται με το content marketing γενικότερα;

Το content marketing είναι ένα ταξίδι στο οποίο παίρνεις συνεπιβάτη το κοινό σου και χτίζεις μαζί του μια σχέση βασισμένη στην εμπιστοσύνη.

Focus Points

  • Το content marketing λειτουργεί γιατί με βάση τον εκάστοτε στόχο (το brief), σου δίνει τη δυνατότητα να συνδεθείς με κοινά σε διάφορα στάδια του marketing funnel. Μπορείς να δημιουργήσεις awareness, να χτίσεις σχέσεις και να τους παρέχεις διαρκώς περιεχόμενο «κομμένο και ραμμένο» στις ανάγκες τους.
  • Τόσο το programmatic, όσο και οι influencers είχαν πολύ σημαντική επίδραση στο content marketing. Θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε, πώς οι αλλαγές που σχετίζονται με το privacy θα επηρεάσουν τα προσωποποιημένα content journeys.
  • Σε ένα κόσμο, όπου τα fake media έχουν κυριαρχήσει στην καθημερινότητα, οι άνθρωποι αναζητούν αληθινές ιστορίες γεμάτες νόημα.
  • Υπάρχουν brands και agencies στην Ελλάδα, τα οποία παρέχουν εξαιρετικό content marketing, τόσο από πλευράς στρατηγικής όσο και από πλευράς υλοποίησης.
  • Το storytelling και το craftsmanship που επιδεικνύουν είναι εκπληκτικά.
  • Η ομορφιά του content έγκειται στο γεγονός ότι δεν χρειάζεται να επενδύσεις τεράστια χρηματικά ποσά, αλλά να γνωρίζεις ακριβώς ποιος είναι ο στόχος και το κοινό σου, προκειμένου να δημιουργήσεις αποτελεσματικά consumer journeys.