H αλματώδης ανάπτυξη του Programmatic Advertising, τα τελευταία χρόνια, μπορεί μεν να έδωσε εντυπωσιακή ώθηση στη ψηφιακή διαφήμιση, ωστόσο δεν επέτρεψε την καθιέρωση κανόνων και αρχών λειτουργίας, γεγονός που συχνά οδήγησε διεθνώς σε έλλειμμα διαφάνειας και εμπιστοσύνης. Απάντηση δίνουν οι Κώδικες Δεοντολογίας που έχουν τεθεί σε ισχύ σε αρκετές αγορές, με τη Γερμανία και τη Πολωνία να ξεχωρίζουν ως υποδείγματα και βάση για ενδεχόμενα πανευρωπαϊκά standards.

Πέραν της θεσμικής διάστασης, δύο παράμετροι ξεχωρίζουν: αρχικά, καλύπτεται όλη η αγορά της ψηφιακής διαφήμισης αφού συνυπογράφοντες (με δικαιώματα και υποχρεώσεις) είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι, δηλαδή διαφημιζόμενοι, agencies, εκδότες αλλά και πάροχοι λύσεων (DSPs, SSPs, data providers, verification vendors κ.ο.κ). Κατά δεύτερο λόγο, ο Κώδικας Δεοντολογίας περιλαμβάνει σειρά δεσμευτικών προδιαγραφών, πρακτικών, αλλά και ενδεδειγμένων συμβατικών υποχρεώσεων (διαφορετικές για κάθε μέρος της αλυσίδας επικοινωνίας), οδηγώντας όχι μόνο στην εξάλειψη τυχόν καταχρηστικών πρακτικών αλλά, καίρια, στη δραστική βελτίωση της διαφάνειας και τόνωση της εμπιστοσύνης.

Το παράδειγμα της πολωνικής αγοράς θα παρουσιαστεί αναλυτικά στο Programmatic Conference (www.programmatic.gr) από το ΙΑΒ Πολωνίας, εστιάζοντας τόσο στη δημιουργία του Κώδικα, όσο και στην υλοποίηση και διαρκή του επικαιροποίηση, ειδικά δεδομένων των επερχόμενων αλλαγών στο ζήτημα της ταυτότητας (identity) αλλά και βελτιστοποίησης της προσφοράς διαφημιστικών χώρων (supply path optimization). Το συνέδριο θα λάβει χώρα την Πέμπτη, 8 Ιουλίου, και τελεί υπό την αιγίδα του ΣΔΕ και του ΙΑΒ Hellas.