Και θα πάω μέσω ηλεκτρονικού επιχειρείν που αν μη τι άλλο ζει τη δική του άνοιξη. Στο ευρύτερο λοιπόν επιχειρηματικό περιβάλλον η καινοτομία και φυσικά η δημιουργικότητα (πόσο μάλλον ο συνδυασμός τους) μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η καινοτομία όμως στην πράξη. Γιατί το κενό ανάμεσα στο «ξέρω» και στο «μπορώ να το κάνω», το περίφημο know-do gap, συνήθως είναι μεγάλο και ως γνωστόν οι εξαγγελίες σπανίως γεμίζουν ταμεία.

Στο eCommerce όμως αυτό το κενό μοιάζει να μικραίνει όλο και περισσότερο και θα ήθελα να δούμε μαζί μερικά εξαιρετικά δείγματα γραφής που επιβεβαιώνουν πως το μέλλον του ηλεκτρονικού επιχειρείν έχει την καινοτομία στο DNA του.

Ξεκινάω από το Tesco Lab που είναι ίσως το πιο νέο τμήμα της πασίγνωστης αλυσίδας και μοιάζει να αποτελεί τον πυρήνα της απάντησής της στην πρόκληση του Omni-Channel. Το πιλοτικό του πρόγραμμα απαντά με τεχνολογία και καινοτομία σε ένα σημαντικό πρόβλημα των καταναλωτών αλλά και των marketers. Δηλαδή στο πως μία κακοσχεδιασμένη συσκευασία στο ράφι σε συνδυασμό με τα κενά που μπορεί να έχουν προκύψει ανάμεσα στα προϊόντα αντί να ενισχύει την εμπειρία του καταναλωτή, μπορεί να λειτουργήσει καταστροφικά. Πώς απαντάει; Δοκιμάζει την τεχνική του Image Recognition και του Augmented Reality όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να φωτογραφίσει το όποιο προϊόν, καθώς και μία σειρά προϊόντων που είναι στο ίδιο ράφι και εν συνεχεία μέσω της ειδικής εφαρμογής να μάθει πολύ περισσότερα γι’ αυτό, καθώς και για άλλα σχετικά στην ίδια κατηγορία. Απλό; Μάλλον όχι και τόσο όσο ακούγεται.

Θα μείνουμε όμως για λίγο ακόμα στο βρετανικό «νησί». Εκεί που η House of Fraser είχε να λύσει τη δική της σαφέστατη άσκηση. Για την ακρίβεια ήθελε αυτό που θα θέλαμε όλοι. Όταν ο καταναλωτής είναι στο φυσικό χώρο του καταστήματος, να βγάζει το κινητό του από την τσέπη όχι για να μιλήσει με κάποιον, αλλά για να μιλήσει με το ίδιο το κατάστημα. Και το πέτυχε. Αρχικά, το κινητό λειτουργεί ως επιπλέον σήμανση και συλλογή πόντων και δώρων, αφού μέσω του ειδικού app, με την είσοδο στο κατάστημα η συσκευή μπαίνει σε mode «shopping» προσφέροντας επιπλέον πληροφορίες και εκπτώσεις για προϊόντα. Στη συνέχεια μέσω Beacon Technology σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα, τα καταστήματα έγιναν προσβάσιμα και τη νύχτα, αρκεί οι καταναλωτές να ήταν κοντά τους (για την ακρίβεια στα παράθυρα).

Ναι, φυσικά είναι πιλοτικά προγράμματα και φυσικά έχουν ρίσκο. Μεταξύ μας όμως, όταν ψάχνεις τη σιγουριά, επενδύεις σε εξετάσεις στο ΑΣΕΠ και μάλλον αγνοείς τι σημαίνει fund.