Από τότε όμως κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι –πόσο μου αρέσουν αυτές οι τηλεοπτικές ατάκες.  Κάτι η άνοδος και η καθιέρωση των Social Media σε mainstream εργαλείο του Marketing, κάτι η κρίση και η ευαισθητοποίηση του κόσμου σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, καθιστούν σχεδόν αδύνατη την αδιάφορη αντιμετώπιση τόσο για τα SNSs όσο και για το Green Marketing – πόσο μάλλον στον εκρηκτικό συνδυασμό τους.

Πέρυσι, η στήλη είχε αφιερώσει την αντίστοιχη επετειακή της διάθεση στο online project της 3E που έκανε τότε τα πρώτα του βήματα. Ο λόγος για το Ecocity της 3E που δεν ήταν απλώς ένα site ή μία αποσπασματική ενέργεια. Ήταν και εξακολουθεί να είναι ένα αυθεντικό game στη λογική του ElectroCity  και του SimCity Societies, ένα πάντρεμα Farmville με οικολογικές ανησυχίες και, έξτρα κίνητρο, δωράκια για όσους θελήσουν να χτίσουν την πόλη τους «πράσινη». Δεν θα αναφερθώ εδώ στην αποτελεσματικότητα του Ecocity γιατί δεν είναι αυτό το case. Θα θυμίσω, όμως, κάποιους  βασικούς κανόνες για όλους όσοι σκοπεύουν να επενδύσουν σε αυτήν τη λογική.

Πρώτος κανόνας και πιο σημαντικός: Δημιουργήστε αξίες και περιεχόμενο που είναι κατάλληλες για share – για μοίρασμα επί το απλοϊκότερο. Μη μένετε, δηλαδή, στο αν και κατά πόσο οι καταναλωτές μαθαίνουν για τις ενέργειες σας, αλλά να τους δίνετε και την ευκαιρία να το πουν και σε άλλους -Ναι πάλι για Social media μιλάμε.  Κανόνας νο2: Αναζητήστε την έννοια “Green Hat Search Engine Optimization”. Στην ανάγκη φωνάξτε κάποιον να το συζητήσετε μαζί –η στήλη δεν έχει τις απαιτούμενες λέξεις για να το περιγράψει. Θα με θυμηθείτε πάντως.

Τρίτος κανόνας: κάντε ενέργειες που να σας δίνουν προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Το ξέρω ότι δεν αποτελεί είδηση αυτή η προτροπή αλλά το «πάρτε μέρος στην κλήρωση με ένα iPad» ούτε eco friendly είναι από μόνο του, ούτε πλεονέκτημα δίνει. Σε καμία αγορά. Τέλος, κάντε διάλογο και πάρτε μέρος σε ήδη uπάρχοντες διαλόγους. Δεν υπάρχει μόνο το Facebook. Και το Twitter και το Pinterest και το LinkedIn είναι ό,τι πρέπει για αυτήν τη λογική.

Θα μου πείτε «μα είναι κλασικά όλα τα παραπάνω». Μπορεί. Μα και το Green Marketing κλασικό δεν έχει γίνει πλέον;