Αυξάνεται η δημοφιλία των «ψηφιακών πορτοφολιών», καθώς χρησιμοποιούνται από το 41% συνήθως για ηλεκτρονικές αγορές στο e-commerce, αλλά και εκτός διαδικτύου, σε καταστήματα τροφίμων/super-markets (37%) και σε πολυκαταστήματα/μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων (26%), σύμφωνα με στοιχεία της Blackhawk Network Inc. από 9 κύριες διεθνείς αγορές.

Στην Ελλάδα, διακρίνεται η τάση για διαδικτυακές πληρωμές, από την περίοδο των capital controls τον Ιούνιο του 2015, την ακόλουθη υποχρέωση των καταναλωτών να πραγματοποιούν 30% των αγορών μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών και το τελευταίο διάστημα από την πανδημίας. Ωστόσο, η διείσδυση στη χρήση καρτών εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από τον μέσο όρο της ΕΕ, αν και, σύμφωνα με τη Mastercard, οι συναλλαγές με κάρτες αυξήθηκαν κατά 30% το 2020, κυρίως λόγω αύξησης του e-commerce και την αποδοχή κάρτας από περισσότερους εγχώριους εμπόρους.

Επιπλέον, η ευελιξία, άνεση και ευκολία, τα οποία αποζητούν καθημερινά οι Έλληνες μπορούν να συμβάλλουν, σύμφωνα με τη fintech εταιρεία Zen.com, στην επέκταση του ψηφιακού μετασχηματισμού του ελληνικού κράτους, μέσω του European Digital Identity Wallet, το οποίο πρότεινε τον Ιούλιο η ΕΕ. Παράλληλα, ενώ οι χρεωστικές κάρτες αποτελούν τον πιο συνηθισμένο τρόπο πληρωμής online στην Ελλάδα, οι ανέπαφες πληρωμές σημειώνουν αύξηση μεταξύ των τοπικών καταναλωτών της Gen Z (36%), καθώς είναι εφικτές μέσω mobile wallets.

«Λαμβάνοντας υπόψη το πόσο ανοιχτοί είναι οι Έλληνες προς την καινοτομία, πιστεύουμε ότι η νέα πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μπορεί να αποτελέσει και για τους πολίτες αυτούς μια ιδιαίτερα ελκυστική λύση. Παρατηρούμε ότι οι Έλληνες ασχολούνται πλέον περισσότερο με την αποθήκευση όλων των ειδών των εγγράφων σε κινητές συσκευές, προκειμένου να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτά ανά πάσα στιγμή της ημέρας, από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου», σημείωσε ο Dawid Rozek της Zen.com.