Σύμφωνα με έρευνα του Observatory International

Στροφή στο in-house creative πραγματοποιεί σχεδόν το ήμισυ των μεγάλων εταιρειών, οι οποίες εμπιστεύονται τις δημιουργικές ικανότητες των στελεχών τους σε σχέση με τα agencies, σύμφωνα με το Global Trends in Creative In-Housing, ένα report του Observatory International για λογαριασμό του World Federation of Advertisers. Τα στοιχεία βασίζονται σε απαντήσεις 53 διαφημιστών με μέση ετήσια διαφημιστική δαπάνη ύψους 83 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τους οποίους στους λόγους για τη νέα τάση περιλαμβάνονται η εξοικονόμηση κόστους -ακόμα και 30% σε ορισμένες περιπτώσεις-, η καλύτερη ενσωμάτωση, για την οποία κάνει λόγο το 64% των ερωτηθέντων, και η καλύτερη γνώση του brand, στην οποία αναφέρεται το 59%.

Παράλληλα, 55% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι οι in-house ομάδες είναι ταχύτερες στην εκτέλεση του έργου. Επιπλέον, πάνω από 8 στους 10 ερωτηθέντες απάντησαν ότι είναι ικανοποιημένοι ή απόλυτα ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα που φέρνουν οι in-house ομάδες τους, με κύρια KPIs για την αποτελεσματικότητά τους την ποιότητα της απόδοσης (81%), την εξοικονόμηση κόστους (52%) και την ταχύτητα προς την αγορά (38%).

Οι διαφορές μεταξύ in-house ομάδων και agencies

Παρ’ όλα αυτά, αν και το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων (95%) εξακολουθούν να συνεργάζονται με εξωτερικά agencies, το είδος της εργασίας διαφοροποιείται. Όπως αναφέρει η πλειονότητα των διαφημιστών, που εξακολουθούν να εργάζονται σε agencies, το 37% του υλικού που λαμβάνουν προέρχεται από in-house ομάδες. Οι περισσότερες δε (94%) έχουν τη δυνατότητα παραγωγής digital περιεχομένου, ενώ περίπου οι μισές μπορούν να ολοκληρώσουν media planning και media buying εργασίες. Ως εκ τούτου, οι εσωτερικές creative ομάδες προσελκύουν μεγαλύτερο όγκο δουλειάς, αναφέρει το 82% των ερωτηθέντων. Εξάλλου, τέσσερις στους 10 ερωτηθέντες ανέφεραν περιστατικά, όπου in-house και εξωτερικά agencies συμμετείχαν σε pitch μεταξύ τους, προκειμένου να φέρουν τις καλύτερες δυνατές απαντήσεις. Επιπλέον, «αγκάθι» στη διαφημιστική αγορά, ανέφερε το 43%, αποτελεί και το γεγονός ότι τα in-house agencies λαμβάνουν συχνά διαφορετικό brief σε σχέση με τα εξωτερικά, ενώ το 52% παραδέχτηκαν ότι τα πρώτα αξιολογούνται με διαφορετικά KPIs.

Πρόκληση η διαχείριση του workflow

Σύμφωνα με τη μελέτη, η τάση του in-housing έχει αντισταθεί σε ένα από τα κυριότερα επιχειρήματα της κριτικής απέναντί της: ότι οι in-house ομάδες θα δυσκολεύονταν πάρα πολύ να προσελκύσουν ταλέντα. Αν και είναι ακόμα πολύ νωρίς για συμπεράσματα, καθώς τα περισσότερα (74%) in-house agencies δημιουργήθηκαν την τελευταία πενταετία, το ποσοστό του turnover στελεχών καταγράφεται χαμηλό, στο 9%. Μία από τις προκλήσεις στις in-house ομάδες αποτελεί η διαχείριση του workflow, δηλώνει το 62% των ερωτηθέντων, ενώ για το 52% ζήτημα αποτελεί και η προτεραιοποίηση των καθηκόντων των εργαζομένων τους και για το 48% οι περιορισμένες δεξιότητες.