Και αν για την ανθρώπινη υπόστασή μας, αρκούν μερικά ποτήρια Don Julio και λίγος Frank Zappa για να έρθεις στα συγκαλά σου, για την επαγγελματική μας ισορροπία θα χρειαστεί κάτι παραπάνω – τουλάχιστον όσον αφορά στο digital marketing. Και αυτό γιατί ειδικά στο δικό μου domain, οι προβλέψεις και η λογική του «κάθε θαύμα κρατάει 3 μέρες» πρέπει κάποιες φορές να δίνουν τη θέση τους στο «listening» που λέμε και στα Συνέδρια. Και στην υπομονή – που δεν την αναφέρουμε πουθενά.

Που θέλω να καταλήξω; Στο ότι δεν είναι λίγες οι φορές, που η πορεία καινούριων digital «καναλιών» δεν είναι καθόλου προδιαγεγραμμένη. Τα Apps στο FB, πρώτα απαξιώθηκαν, μετά αποθεώθηκαν, μετά έγιναν η λύση για πάσα νόσο για να φτάσουν σήμερα να θυμίζουν αυτοκίνητα προς απόσυρση. Όχι γιατί δε δουλεύουν, αλλά γιατί ντρέπεσαι να τα οδηγάς. Τα blogs έγιναν φούσκα, μετά επανάσταση, μετά φυτώριο για φτηνό εργατικό δυναμικό και ξαναγυρίζουν ως η επιτομή του «content marketing». Το Instagram ήταν trendiά για hipsters και «πιτσιρικάκια» και σήμερα σε 8 μόλις μήνες έπιασε το 8% που είναι η διείσδυση του Twitter στη χώρα, και ανεβαίνει στις καρδιές μας και στα κοστολόγια των Social Media Managers.

Και τα Podcasts; Μην αρχίσετε να πληκτρολογείτε, η στήλη έχει φροντίσει για σας. Πρώτα, θα σας θυμίσω εγώ ότι εμφανίστηκαν περίπου στο ευλογημένο 2004, όταν ο όρος content marketing δεν υπήρχε, και υιοθετήθηκαν κυρίως από χομπίστες, wannabe radio DJ’s και ημιεπαγγελματικές λύσεις που όμως δεν βρήκαν ποτέ χορηγούς. Πέρασαν 3-4 χρόνια αναζήτησης και περισυλλογής, και μετά σχεδόν ξεχάστηκαν.

Σήμερα, εν έτη 2015, ετοιμάζονται για τη δεύτερη νιότη τους. Με τα digital channels να είναι πνιγμένα, το bandwidth να μην αποτελεί πλέον πρόβλημα, και τα smartphones να φοράνε τα μπρατσάκια τους για την παραλία, βλέπουν το μέλλον με άλλο φωτισμό. Μια ματιά στο πρόσφατο report της Edison Research θα σας βοηθήσει. Εκεί αναφέρει πως το 17% των ενήλικων στις ΗΠΑ ακούνε φανατικά podcasts, πως το 67% αυτών είναι happy με τα ενδιάμεσα εμπορικά μηνύματα (θαύμα – θαύμα), και πως οι συνδρομές στο iTunes για podcasts έχουν ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια.

Κάτι μου λέει πως όπου να ναι, αντί να με φωνάξουν η Σώτο και η Αθηνά στους @Timeliners για μεσημεριανή κουβεντούλα, θα τις φωνάξω εγώ για συνέντευξη. Το πολύ – πολύ να παίξουμε και 1-2 τραγούδια.