Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στη χώρα. Η παρουσία της στις διεθνείς αγορές είναι έντονη και άκρως επιτυχημένη. Και μάλιστα, όσο περνάει ο καιρός, γίνεται ακόμα πιο επιτυχημένη, αφού τα προϊόντα της διεισδύουν σε ολοένα και περισσότερες αγορές και αγγίζουν διαρκώς και περισσότερους καταναλωτές. Προφανώς και η εταιρεία αυτή θα πρέπει να διαθέτει ένα εξαιρετικά ευέλικτο και άμεσα προσβάσιμο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας, όπως αντίστοιχα και ένα τμήμα Μάρκετινγκ με ανάλογα χαρακτηριστικά. Kι όμως, δεν συμβαίνει αυτό.

Δύο ολόκληρες ημέρες τον προηγούμενο μήνα τα εν λόγω τμήματα είχαν «κατεβάσει ρολά», με την κυριολεξία του όρου, και δεν μπορούσε κανείς να επικοινωνήσει μαζί τους. Σε σχετική ερώτηση προς τη γραμματεία, η απάντηση ήταν «Δεν βρίσκεται κανείς σήμερα εδώ, καλέστε αύριο πάλι». Προφανώς τα στελέχη βρίσκονταν κάπου αλλού, ίσως στο εξωτερικό, ίσως σε κάποια άλλη υποχρέωση της εταιρείας. Απολύτως θεμιτό και αναγκαίο. Ωστόσο, είναι σωστό τις ημέρες εκείνες να μην μπορεί κανείς να επικοινωνήσει με τα τμήματα αυτά;

Να ρωτήσει μια σημαντική πληροφορία, μια διευκρίνιση ή τέλος πάντων να μιλήσει με ένα στέλεχος; Μήπως κάπως έτσι δεν προκύπτουν ζητήματα crisis, που εάν είχαν αντιμετωπιστεί άμεσα ίσως να μην είχαν δημιουργήσει τόσα προβλήματα; Αυτό δεν το γνωρίζουν οι εταιρείες; Που μάλιστα επενδύουν και τόσα χρήματα σε εκπαιδεύσεις στελεχών, σε σεμινάρια crisis management και coaching; Γιατί λοιπόν το αγνοούν; Εάν τέτοια ζητήματα προκύπτουν σε τόσο μεγάλες εταιρείες, δεν θέλω καν να σκέφτομαι τι μπορεί να συμβαίνει στις μικρότερες. Αν και αυτό δεν πάει αναλογικά βέβαια…

Μπορεί κάποιοι επαγγελματίες και θεωρητικοί του Μάρκετινγκ να εξακολουθούν να πιστεύουν ότι το Μάρκετινγκ μπορεί να δώσει λύσεις μέσα σε αυτή τη σφοδρή οικονομική κρίση, ωστόσο οι εξελίξεις τούς διαψεύδουν. Υπάρχουν κλάδοι που είναι πλέον ξεκάθαρο ότι βαδίζουν σε αχαρτογράφητα νερά και το Μάρκετινγκ δεν μπορεί να κάνει και πολλά. Όπως ο κλάδος του αυτοκινήτου, ο οποίος συνεχίζει την ελεύθερη πτώση του.

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν δείχνουν να έχουν εξαντλήσει όλα τους τα όπλα: προσφορές, εκπτώσεις, επιπλέον παροχές. Η πτώση όμως συνεχίζεται και η συνέχειά της θα εξαρτηθεί από τη γενικότερη οικονομική πορεία της χώρας. Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει από το εξαιρετικά ενδιαφέρον ρεπορτάζ/αφιέρωμα που ετοιμάσαμε για τον χώρο του αυτοκινήτου. Δείτε τις τελευταίες εξελίξεις, μελετήστε πίνακες στατιστικών, διαβάστε απόψεις στελεχών του Μάρκετινγκ του κλάδου, αλλά και διαφημιστών.

Τέλος, διαβάστε το ρεπορτάζ για την τελετή απονομής των βραβείων ΕΒΓΕ, του μαζικότερου θεσμού επιβράβευσης της ελληνικής γραφιστικής δημιουργίας, ο οποίος συμπλήρωσε φέτος έντεκα χρόνια. Και συνεχίζει δυναμικά.