Η διάκριση της εταιρείας σας ως «Client of the Year 2013», πέρα από τα προφανή, είναι κατά γενική ομολογία, ένα αξιόπιστο «τεκμήριο» της πίστης σας στη δύναμη της επικοινωνίας. Σε μια εποχή που τα διαφημιστικά κονδύλια περιορίζονται δραστικά, η Mondelez εξακολουθεί να επενδύει σε αυτή, στρατηγικά…
Κατερίνα Βλάχου:
Πιστεύουμε ότι η επικοινωνία αποτελεί επένδυση που χρειάζεται συνέπεια και συνέχεια για να αποδώσει και να δημιουργήσει τη μαγεία, το δέσιμο με τους καταναλωτές και την ιδιαίτερη αύρα κάθε μάρκας. Για το λόγο αυτό, δεν πρέπει να διακόπτεται ή να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά. Πρέπει να βασίζεται σε μία ξεκάθαρη στρατηγική, να έχει συγκεκριμένους στόχους και να αντιμετωπίζεται ως προτεραιότητα.

Ο ρόλος της επικοινωνίας είναι εξίσου σημαντικός και στην εισαγωγή μίας νέας μάρκας στην αγορά όπου πρέπει να ενημερώσει, να δημιουργήσει ενδιαφέρον και να χτίσει την εικόνα της μάρκας και τα πλεονεκτήματά της, αλλά και στη διατήρηση και εξέλιξη της εικόνας μίας καταξιωμένης μάρκας ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον και να ενδυναμώσει τη θέση της μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς. Στη Mondelez αναγνωρίζοντας τις παραπάνω ανάγκες, προσπαθούμε να κρατάμε μία ισορροπία μεταξύ της επένδυσης στα νέα προϊόντα και στα mother brands. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Lacta και η σοκολάτα Υγείας Παυλίδη, όπου η core επικοινωνία συνδυάζεται αποτελεσματικά με τις επικοινωνίες των νέων προϊόντων κρατώντας τις ίδιες αξίες και αντίστοιχη επικοινωνιακή πλατφόρμα.

Οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια εκλογίκευσαν τα διαφημιστικά τους κονδύλια, κάνοντας τις αναγκαίες προσαρμογές. Και δεν αναφέρομαι μόνο στη μείωσή τους, αλλά στην αναθεώρηση των marketing plans και στην επένδυση σε άλλα μέσα. Ποια η στρατηγική που ακολούθησε η Μοndelez;
Τα τελευταία χρόνια αξιολογήσαμε τις μάρκες μας και επικεντρωθήκαμε σε λιγότερες, με κριτήριο τη δύναμη, τη δυνατότητα εξέλιξης και την επιπλέον ευκαιρία ανάπτυξης που αυτές μπορούν να φέρουν. Παράλληλα, συνδυάσαμε παραδοσιακά μέσα με νέα μέσα και έξυπνες λύσεις-tailor made, με ξεκάθαρη στόχευση στα κοινά που μας ενδιέφεραν.

Παράδειγμα είναι η εκπομπή μαγειρικής του Philadelphia που αντικατέστησε για μεγάλο χρονικό διάστημα την «κλασική» παρουσία στην τηλεόραση. Η διαδικασία αυτή είχε πολύ ενδιαφέρον αφενός γιατί εντρυφήσαμε στην ουσία των μαρκών μας, αφ’ εταίρου γιατί κατανοήσαμε σε μεγαλύτερο βάθος τους καταναλωτές μας, αλλά και την εξέλιξη των μέσων ως προς τη στόχευση και τη δημιουργικότητα που μπορούν να προσφέρουν. Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι ιδιαίτερα θετικά και η προσέγγιση αυτή έχει δημιουργήσει μία νέα κουλτούρα εσωτερικά. Όλα τα παραπάνω φυσικά δε θα ήταν δυνατά χωρίς την εξαιρετική δουλειά που γίνεται από τους συνεργάτες μας που με τις γνώσεις, το πάθος, το ταλέντο, την έμπνευσή τους απογειώνουν κάθε poject.

Σε ευρύτερο πλαίσιο, πώς είδατε τη φετινή διοργάνωση, από πλευράς συμμετοχών και επιπέδου δημιουργικότητας;
H διοργάνωση και φέτος ήταν εξαιρετική ως προς το επίπεδο των συμμετοχών. Νομίζω ότι όλοι νιώθουμε περήφανοι που υπάρχουν τόσο ποιοτικές και δημιουργικές δουλειές σε μία αγορά που περνάει πολύ δύσκολα. Μας γεμίζουν θετική ενέργεια και ελπίδα για το μέλλον. Η τελετή δε, ήταν καταπληκτική ως προς την αρτιότητά της, αλλά κυρίως ως προς το κέφι, το χιούμορ και την ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε. Συγχαρητήρια στους διοργανωτές, πάντα τέτοια.