Αυτό που φαίνεται να μην έχει αλλάξει ωστόσο, αλλά αντίθετα έχει ισχυροποιηθεί, είναι το γεγονός ότι ο καταναλωτής παραμένει στο επίκεντρο του marketing. Όλα ξεκινούν από αυτόν και καταλήγουν σε αυτόν. Τα brands και οι marketers προσπαθούν να μελετήσουν τις ανάγκες του, να εντρυφήσουν ουσιαστικά και ρεαλιστικά σε αυτές, να αποκωδικοποιήσουν τις νέες αξίες που αυτός θέτει και ανάλογα να «απαντήσουν», προσπαθώντας παράλληλα να αναπτύξουν μαζί του μια ουσιαστική, αμφίδρομη σχέση επικοινωνίας. Είναι σίγουρο ότι η αποκωδικοποίηση του καταναλωτή θα συνεχιστεί, αφού πρόκειται για αέναη διαδικασία. Από την άλλη, προστίθενται διαρκώς νέα δεδομένα που αναγκάζουν το marketing να επιστρέφει στην αφετηρία της διαδικασίας αποκωδικοποίησης και να ξεκινά και πάλι τη μελέτη, από την αρχή.

Ο θεσμός «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς 2014», τον οποίο διοργάνωσε για 6η χρονιά η Boussias Communications με την εταιρεία Προώθησης Προϊόντων και Καινοτομίας Award Greece, στηρίζεται ακριβώς στον πρωταγωνιστικό αυτό ρόλο του καταναλωτή. Του δίνει τον λόγο και αυτός επιλέγει τα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του, αναδεικνύοντάς τα «Προϊόντα της Χρονιάς». Γι’ αυτό και οι διακρίσεις των brands σε αυτόν τον διαγωνισμό έχουν πολλαπλάσια αξία από άλλες αντίστοιχες, αφού εδώ τα βραβεία τα δίνει ο ίδιος ο καταναλωτής και όχι κάποια κριτική επιτροπή, η οποία όσο αξιόπιστη και έγκυρη κι αν είναι, δεν μπορεί να αντικαταστήσει το αισθητήριο του καταναλωτή.

Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε αναλυτικό αφιέρωμα στην φετινή διοργάνωση, μαζί με μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη της Simonetta Flores, CEO του «Product of the Year Italy/Greece». Υπάρχει όμως και μια άλλη όψη του «νομίσματος» που αφορά στον καταναλωτή: «Σήμερα επικοινωνούμε, συμπεριφερόμαστε και συνδεόμαστε με ακροατήρια. Μας συμφέρει να πιστεύουμε ότι η έννοια «καταναλωτής» δεν υπάρχει πια». Πώς είπατε; Αντισυμβατική προσέγγιση; Η Αλίκη Αναγνωσταρά δεν συμφωνεί καθόλου μαζί σας…