Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της Horwath HTL
Η παγκόσμια συμβουλευτική εταιρεία με εξειδίκευση στον τουριστικό και ξενοδοχειακό κλάδο, Horwath HTL, παρουσίασε για τρίτη χρονιά την έρευνα «European Hotel & Chains Report 2019», στο πλαίσιο του International Hotel Investment Forum.

Για πρώτη φορά, στην έρευνα συμπεριλήφθηκε και η Ελλάδα, δίνοντας ενδιαφέροντα στοιχεία. Σύμφωνα με αυτά, τα Hotel Groups, Family Groups και Brands κατέχουν το 8% της συνολικής αγοράς και το 12% της δυναμικότητας δωματίων στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2018 οι διεθνείς αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15% σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12,1% σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών, αποτυπώνοντας τις ανοδικές τάσεις ζήτησης του ελληνικού τουρισμού των τελευταίων ετών, καθώς και την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Επιπλέον, κατά το 2018 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 150 luxury ξενοδοχεία φτάνοντας έτσι τα 550 ξενοδοχεία 5 αστέρων και τα 1.581 ξενοδοχεία 4 αστέρων, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 21,6% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας. Ο Ξενοφώντας Πετρόπουλος, Country Director του ελληνικού γραφείου της Horwath HTL δήλωσε: «Το εύρος και η ανάλυση που διαθέτει η φετινή έρευνα την καθιστά πολύτιμο εργαλείο για ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και για επενδυτές. Αποτυπώνει με ακρίβεια την θέση των ξενοδοχειακών ομίλων στην ευρωπαϊκή αγορά και χαρτογραφεί πλήρως την ανάπτυξη των εγχώριων επιχειρήσεων
 
Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός πως φέτος στην έρευνα, συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά και η Ελλάδα, χάρη στη συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τα στοιχεία που μας διέθεσε». Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, η αγορά των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων κατέχει πλέον το 13% της συνολικής αγοράς, και το 38% της δυναμικότητας δωματίων, ενώ κάθε ξενοδοχείο που ανήκει σε αλυσίδα ή όμιλο διαθέτει κατά μέσο όρο 131 δωμάτια σε σύγκριση με τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία που διαθέτουν κατά μέσο όρο 61 δωμάτια.