Παρότι τα παραδείγματα είναι πολλά, η στήλη σήμερα θα αναφερθεί σε δύο, τα οποία κατά τη γνώμη του υπογράφοντος είναι κατάλληλα για να πάρουμε μία γεύση από τους επόμενους μήνες και τις μάχες που επιφυλάσσουν.

Το πρώτο, αφορά στο «Project Spartan». Ελάχιστα γνωστό στη χώρα μας, το Spartan, ούτε λίγο ούτε πολύ, αφορά σε μία «μυστική συνταγή» του Facebook με στόχο να χτυπήσει την Apple εκ των έσω στον τομέα της διανομής και πώλησης apps, με μια πλατφόρμα σχεδιασμένη σε HTML 5 που θα λειτουργεί μέσω του browser της Apple, Safari. Και ο λόγος είναι απλός: δεδομένου του μεγέθους της βάσης χρηστών της, αν η Facebook καταφέρει να χρησιμοποιήσει σε ευρεία κλίμακα το σύστημα credits της για την πώληση app, μπορεί εύκολα να μεταμορφωθεί σε πραγματική τράπεζα και τα credits της ένα από τα ισχυρότερα νομίσματα στον κόσμο.

Αυτά έγραψε πριν από λίγο καιρό ένα από τα το Techcrunch (techcrunch.com), ένα από τα γνωστότερα site περί τεχνολογίας και η Facebook έσπευσε να το βγάλει «ψεύτη». Η μάχη είναι ακόμα σε εξέλιξη και τα τελευταία νέα θέλουν το δημοφιλέστατο site να έχει δημοσιεύσει ένα follow-up, μνημονεύοντας ένα post από την ίδια τη Facebook προς τους developers της και το οποίο δείχνει και screenshots από ένα app σχεδιασμένο στη νέα πλατφόρμα -το post κατέβηκε σχεδόν ακαριαία από το site της Facebook, αλλά το «The Crunch» έχει ακόμα τις φωτογραφίες καθώς και όλο το αρχικό περιεχόμενο σε μορφή PDF.

Πάμε τώρα και στο δεύτερο παράδειγμα. Η εταιρεία WordStream (wordstream.com) λοιπόν, η οποία ειδικεύεται σε προϊόντα και υπηρεσίες Ίντερνετ Μάρκετινγκ και SEM (αυτοί που λέγαμε παλιά SEMιτζήδες και παρεξηγιόταν). Τι έκανε; Έδωσε στη δημοσιότητα ένα (ακόμα) infographic το οποίο καταγράφει με γλαφυρό τρόπο τα μεγαλύτερα λάθη που έχει κάνει η Facebook στην επταετή πορεία της. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το βρουν στο site της WordStream και ομολογουμένως έχει ενδιαφέρον καθώς πέρα από τα γνωστά παράπονα, είναι και ένας πολύ χρήσιμος κατάλογος διαφόρων υπηρεσιών που το κορυφαίο SNS ξεκίνησε και διαφήμισε «εν χορδαίς και οργάνοις» για να τις εξαφανίσει λίγο καιρό μετά, συνήθως, χωρίς καμμία δικαιολογία (π.χ. Facebook Gifts, Facebook Lite και Facebook Places).

Προφανώς καθένας είναι ελεύθερος να βγάλει τα συμπεράσματά του, σχετικά με το γιατί.