Η τηλεοπτική αγορά έχει υποστεί μείωση άνω του 50% τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ με την υπαγωγή της Leo Burnett στο άρθρο 99, τα κανάλια χάνουν κατά πάσα πιθανότητα οφειλόμενα άνω των 20 εκατ. ευρώ. Και σαν να μην έφτανε αυτό, στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα προβλέπονται το 2012 κρατικά έσοδα 80 εκατ. ευρώ από τον φόρο τηλεοπτικής διαφήμισης, φόρο που η αγορά ήλπιζε να αποφύγει.

Σε αυτό το σκηνικό του τρόμου, τα μεγάλα κανάλια αποφάσισαν να ακολουθήσουν μια περισσότερο αυστηρή τιμολογιακή πολιτική, έτσι ώστε να μειώσουν τις επισφάλειές τους και να τονώσουν στον βαθμό του εφικτού τη ρευστότητά τους. Το τι ακριβώς περιλαμβάνει η νέα αυτή τιμολογιακή πολιτική καταγράφεται στο σχετικό ρεπορτάζ που ετοιμάσαμε στο παρόν τεύχος, προσπαθώντας να καταγράψουμε τις ενδεχόμενες οικονομικές επιπτώσεις που θα έχει η κίνηση αυτή των καναλιών, στην αγορά.

Έτσι, μιλήσαμε με όλους τους θεσμικούς φορείς που εμπλέκονται είτε άμεσα, είτε έμμεσα, όπως είναι η ΕΙΤΗΣΕΕ, η ΕΔΕΕ, ο ΣΔΕ. Διαβάστε τι είπαν για το ζήτημα ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος του ΣΔΕ, ο Δημήτρης Γ. Μαύρος, Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, ο Μανόλης Παπαπολύζος, Πρόεδρος του ομίλου DDB Athens και πρώην Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, ο Πάνος Κυριακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Star Channel και Πρόεδρος της ΕΙΤΗΣΕΕ, αλλά και ο Θεόφιλος Κωτσίδης, Managing Partner της Tempo OMD Hellas, ο οποίος «εκπροσωπεί» στο ρεπορτάζ τα media specialist agencies.

Στο ίδιο τεύχος φιλοξενούμε αναλυτικό ρεπορτάζ για το 9ο Marketing Directors Forum, στο οποίο για μια ακόμη φορά έδωσαν το παρόν κορυφαία ονόματα από τον διεθνή χώρο του Μάρκετινγκ και του Μάνατζμεντ, όπως π.χ. η Charlene Li, κορυφαία ειδήμων σε θέματα Νέων Τεχνολογιών και Social Media, η oποία συμμετείχε πέρυσι στο περίφημο World Business Forum και τα βιβλία της «Groundswell» και «Open Leadership» θεωρούνται η Βίβλος των σύγχρονων Marketers.

Στην τελική ευθεία για το 8ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, οι Πρόεδροι της οργανωτικής επιτροπής, Ιωάννης Βλόντζος και Γιώργος Μουτουσίδης μίλησαν τόσο για τους στόχους του συνεδρίου (διεξάγεται 1,2 και 3 Φεβρουαρίου 2012), όσο και για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του φαρμάκου σήμερα, τα οποία άλλαξαν άρδην τα δεδομένα στο φαρμακευτικό Μάρκετινγκ. Τέλος, διαβάστε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη της Market Communication Manager της Intersport Athletics, Ματίνας Κεραμίδα, με αφορμή τα 11 χρόνια της εταιρείας στην Ελλάδα.