Με επιχειρηματικό πλάνο ανάπτυξης στο οποίο η στρατηγική marketing διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο, η Kaizen Gaming δεν παραλείπει να επενδύει στην ομάδα της. Μια μεγάλη ομάδα, η οποία χτίζει στην εξωστρέφεια των brands της εταιρείας, χαιρετίζει νέες ιδέες, αναλαμβάνει καινοτόμες πρωτοβουλίες.

Περισσότερα για τη στρατηγική, αλλά και την ομάδα marketing της εταιρείας, μοιράζονται με το MW οι Πάνος Κωνσταντόπουλος, CMO, Πέτρος Τρουλλινός, Head of Marketing Operations, Ιωάννα Κοζαδίνου, CSR & Events Manager, Ιωάννης Κουτράκος, Marketing Director, και Ειρήνη Γελέ, Head ofPerformance Marketing της Kaizen Gaming.

MW: Στο πλαίσιο της εστίασης στο κομμάτι του marketing, η Kaizen Gaming επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη της σχετικής της ομάδας. Μιλήστε μας λίγο για αυτό.

Πάνος Κωνσταντόπουλος: Η Kaizen Gaming έχει εδραιώσει την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μια από τις κορυφαίες και ταχύτατα αναπτυσσόμενες GameTechεταιρείες διεθνώς. Με αφετηρία τις πρώτες κύριες αγορές μας, την Ελλάδα και την Κύπρο μέσω του Stoiximan brand μας, υλοποιήσαμε ένα φιλόδοξο πλάνο επέκτασης στο εξωτερικό για να βρεθούμε μέσα σε λίγα μόλις χρόνια σε ακόμη τέσσερις αγορές, της Γερμανίας, της Πορτογαλίας, της Ρουμανίας και της Βραζιλίας με την εμπορική επωνυμία της Betano.

Είχαμε στα χέρια μας ένα επιχειρηματικό πλάνο ανάπτυξης στο οποίο η στρατηγική marketing ερχόταν να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο. Το μεγάλωμα της Κaizen μεταφράστηκε όχι μόνο στην είσοδο των νέων αγορών, αλλά και στην ανάπτυξη της ομάδας μας, φτάνοντας να επταπλασιάζουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας από το 2017 μέχρι και σήμερα που μιλάμε. Υπάρχει λοιπόν μια απόλυτα θετική και αναλογική σχέση ανάμεσα στην ανάπτυξη της εταιρείας και των ανθρώπων μας. Και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά άλλωστε.

Ανάμεσα στις αξίες της Kaizen είναι η συνεχής εξέλιξη και βελτίωση της αποδοτικότητάς μας, ένα καθημερινό στοίχημα, στον δρόμο που έχουμε χαράξει για να προσφέρουμε στους πελάτες μας άριστες υπηρεσίες και φυσικά αξιόπιστα ψηφιακά προϊόντα τεχνολογίας, διαφοροποιώντας τους εαυτούς μας από τον διεθνή ανταγωνισμό. Και αυτό το κάνουμε πάντα ως μια ομάδα, ενωμένη, προσφέροντας προστιθέμενη αξία σε όλους όσοι εμπλέκονται στον κύκλο ζωής της Kaizen. Και στο σημείο αυτό, αποτυπώνεται η φιλοσοφία marketing του ομίλου.

Ξέρουμε ότι ο κλάδος μας είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, για αυτό δεν σταματάμε να ανακαλύπτουμε και να δημιουργούμε ευκαιρίες για να ικανοποιήσουμε τις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις και προσδοκίες των πελατών μας. Για να υπηρετήσουμε και να επιτύχουμε τους μεγάλους στόχους μας, έχουμε στο πλευρό μας μια εξίσου μεγάλη ομάδα, η οποία χτίζει στην εξωστρέφεια των brands μας, χαιρετίζει νέες ιδέες, αναλαμβάνει καινοτόμες πρωτοβουλίες για να διεκδικούμε την πρώτη θέση σε κάθε αγορά που βρισκόμαστε.

Έτσι από πέρυσι, η διευρυμένη ομάδα marketing της Kaizen Gaming έχει καλωσορίσει νέα μέλη από την Ελλάδα και το εξωτερικό που συνθέτουν μια συμπυκνωμένη ομάδα με εξαιρετική εμπειρία και γνώση στην «πλάτη» της.

Ανάμεσα σε αυτούς είναι ο Ιωάννης Κουτράκος, Group Marketing Director, ο οποίος ήρθε κοντά μας μεταπηδώντας από την Microsoft, o Claus Jansson, Head of Affiliate Marketingand Media Buying, με πρόσφατο επαγγελματικό σταθμό τον Better Collective, έναν από τους μεγαλύτερους μιντιακούς ομίλους στον κλάδο των τυχερών παιγνίων, αλλά και η Ειρήνη Γελέ, Headof Performance Marketing, η οποία ταξίδεψε από την Αγγλία και αποτέλεσε ένα ζωντανό παράδειγμα του «Try this at home» της Brain Gain πρωτοβουλίας μας.

Ποιοι θα λέγατε ότι είναι οι βασικοί στόχοι της ομάδας αυτής;

Πέτρος Τρουλλινός: Ο ρόλος της ομάδας marketing είναι σημαντικός και φυσικά παίζει καταλυτικό ρόλο σε κάθε στάδιο ανάπτυξης του Ομίλου. Είμαστε ένα brand με πολύ μεγάλο και με διαφορετικό προϊοντικό offering που μπορεί να καλύψει ένα μεγάλο εύρος ψυχαγωγίας, διασκέδασης αλλά και skilled παιχνιδιού.

Αυτό από μόνο του αποτελεί μεγάλη πρόκληση τόσο επικοινωνιακά στο συνολικό Marketing mixs, όσο και ως brand positioning αλλά και product management. Η ομάδα μας λοιπόν βρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά, αξιοποιώντας  και ερμηνεύοντας data για τη λήψη αποφάσεων, χρησιμοποιώντας τεχνικές και εργαλεία που μας φέρνουν πιο κοντά στο κοινό μας.

Πού και πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε την παρουσία μας, με ποιους τρόπους διατηρούμε την ηγετική μας θέση και υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης νέων προϊόντων ή εισόδου σε νέες αγορές, είναι ενδεικτικά κάποιες αποφάσεις στις οποίες συμμετέχουν οι άνθρωποί μας.

Συνεπώς, ο ρόλος τους είναι πολυσύνθετος και περιλαμβάνει την πολύ καλή γνώση των αγορών, τη σωστή επιλογή των οχημάτων επικοινωνίας και προώθησης τόσο των προϊόντων μας όσο και της εταιρικής μας ταυτότητας, καθώς και τους τρόπους διαφοροποίησης των προϊόντων μας για την προσαρμογή τους στην εκάστοτε κουλτούρα.

Ιωάννης Κουτράκος: Από πλευράς μου, θα ήθελα να σταθώ και να τονίσω κάτι ακόμη. Λειτουργούμε και ανταγωνιζόμαστε σε ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό κλάδο, στον οποίο το branding παίζει κομβικό ρόλο. Κι όσο κι αν διατείνουμε περήφανα πως είμαστε data-driven, το branding κι οι αποφάσεις που άπτονται της στρατηγικής μας τοποθέτησης δεν είναι αποτέλεσμα αλγορίθμων, αλλά ανθρώπων.

Έτσι έχουμε πάρει μια σημαντική στρατηγική απόφαση. Να επενδύσουμε στο να φέρουμε, να κρατήσουμε και να αναπτύξουμε τους καλύτερους marketers στην Kaizen, ώστε να αποκτήσουμε ένα μακροπρόθεσμο, και κυρίως, βιώσιμο στρατηγικό πλεονέκτημα που θα μας επιτρέψει δύο πράγματα: να μας αγαπήσει το κοινό μας, αλλά και να περάσουμε τέλεια με τους πλέον ευφάνταστους και ταλαντούχους συνεργάτες στη διαδρομή!

Πόσο σημαντική είναι για την εταιρεία η εξέλιξη των ανθρώπων της και πώς αυτή επιτυγχάνεται;

Ιωάννα Κοζαδίνου: Η ανάπτυξη της Κaizen Gaming είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των ανθρώπων της. Ο λόγος που παραμένουμε στην κορυφή είναι ακριβώς γιατί στη βάση μας έχουμε ανθρώπους με ισχυρά προσωπικά κίνητρα, υψηλό επαγγελματισμό, αποδεδειγμένη τεχνογνωσία αλλά και με soft skills όπως συνεχή διάθεση για βελτίωση του εαυτού τους, κατανοώντας παράλληλα τη σημασία και τη δύναμη της ομαδικής δουλειάς που επιστρέφει σε όλους μας.

Το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού έρχεται να ενισχύσει σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτή την κουλτούρα που αναπτύσσουμε στο εσωτερικό μας, υλοποιώντας μια σειρά ενεργειών για να μπορούν οι ίδιοι να αποδίδουν καλύτερα, απελευθερώνοντας τις δυνατότητες και ανακαλύπτοντας τα ταλέντα τους.

Προκαλούμε συνειδητά την εξέλιξη των ανθρώπων μας και αυτό είναι κάτι που κάνουμε καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Ενδεικτικά, μπορώ να σας πω ότι περισσότεροι από 150 εργαζόμενοι έλαβαν χρηματοδότηση για την παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε συνέχεια της εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους ίδιους, ενώ σε συνεργασία με το LinkedIn Training προσφέρουμε πολλές εκπαιδευτικές ενότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.

Σε τι θα λέγατε ότι εστιάζει αυτή τη στιγμή η marketing στρατηγική της εταιρείας;

Πέτρος Τρουλλινός: Επεξεργαζόμαστε συνεχώς τρόπους για να ενισχύουμε την αναγνωρισιμότητα των brands μας και στις έξι χώρες όπου βρισκόμαστε, αλλά και πώς αυτό μπορεί να μεταφραστεί αποτελεσματικά στην ισχυρή ενεργοποίηση των χρηστών στις πλατφόρμες μας. Αυτό που επιδιώκουμε είναι διατήρηση των υφιστάμενων brand loyal χρηστών μας και η προσέλκυση νέων, διεκδικώντας παράλληλα τη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς μας στις χώρες του εξωτερικού. Αυτό συνεπάγεται ότι επενδύουμε στη δημιουργία πιο ελκυστικών προϊόντων πάντα στη βάση των υπεύθυνου στοιχηματισμού, προσφέροντας τελικά μια μοναδική omni-channel εμπειρία στους πελάτες μας.

Ενδεικτικά, να αναφέρω ότι το brand Stoiximan είδε μια τεράστια αύξηση της τάξης του 151% στο group 21-24 ετών, 47% στο group 25-34 ετών και μια εξαιρετική αύξηση της τάξης του 36% στο group55-65+ ετών συγκριτικά με πέρυσι. Αντίστοιχα, το brand Betano στη Ρουμανία κατέγραψε ενεργούς χρήστες σε βαθμό 63% στα groups 21-54 ετών και μια σημαντική αύξηση 18% στο group 55+. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσοστά των ενεργών γυναικών χρηστών αυξήθηκαν αντίστοιχα στα παραπάνω groups κατά 57% και 65%, επιβεβαιώνοντας την επιτυχία της καμπάνιας σε επίπεδο ανάπτυξης και διαφοροποίησης του κοινού.

Ακόμη κάποιοι επιπλέον ενδιαφέροντες δείκτες, αφορούν στα keywords impressions για τα brands Stoiximan και Betano στη Ρουμανία, εκεί όπου αυξήθηκαν κατά 27% (4,5m από 3,5m) και 16% αντίστοιχα (722k από 625k ), αποδεικνύοντας ότι και τα δύο brandsβρίσκονται στο top-of-mind των πελατών μας.

Επιστέγασμα όλων των παραπάνω είναι οι πολλαπλές βραβεύσεις σας, σε εγχώριους και διεθνείς θεσμούς. Θέλετε να μας αναφέρετε τις πιο πρόσφατες από αυτές;

Ιωάννης Κουτράκος: Στη διοργάνωση EGR Marketing & Innovation Awards 2020 διακριθήκαμε ανάμεσα σε κορυφαίους παρόχους online gaming παγκοσμίως, κατακτώντας τρία βραβεία συνολικά για τις καμπάνιες «Όπου κι αν είσαι είναι και το Καζίνο σου», «Υβριδικό Μοντέλο: Αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη για την προστασία του παίκτη» και το πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας «Μικροί Ήρωες by Stoiximan» σε συνεργασία με την Hopegenesis.

Αμέσως, μετά ακολούθησαν διακρίσεις στα HR Awards, εννιά βραβεία στα Sports Marketing Awards, τετραπλή διάκριση στα PeakPerformance Marketing Awards και Customer Distinction Award στα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών. Ήταν μια εξαιρετική χρονιά ομολογουμένως και φιλοδοξούμε ότι και το 2021 θα μας χαρίσει εξίσου συναρπαστικές στιγμές.

Τι αξία έχουν για την Kaizen Gaming τέτοιου είδους διακρίσεις;

Ειρήνη Γελέ: Οι διακρίσεις αυτές έχουν διττό χαρακτήρα για εμάς. Πρώτον, έρχονται να επιβραβεύσουν τις προσπάθειες των ανθρώπων μας, αναγνωρίζοντας την αριστεία τόσο σε επίπεδο ιδέας όσο και εκτέλεσης. Αυτές οι διακρίσεις έρχονται για να τιμήσουν τους ανθρώπους που εργάστηκαν με πάθος, από τη σύλληψη και την υποστήριξη μιας ιδέας μέχρι την αποτελεσματική εφαρμογή της.

Δεύτερον, πρεσβεύουν την κουλτούρα και τη δυναμική του ομίλου, ενδυναμώνοντας την εξωστρέφειά μας στο διεθνές και εγχώριο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Όλες οι διακρίσεις έχουν ξεχωριστή σημασία και μας δίνουν κάθε φορά λίγο ακόμη περισσότερη ώθηση για να συνεχίσουμε να προκαλούμε θετικά, δημιουργώντας υπεραξία που έρχεται να προστεθεί στον κλάδο μας.

Η εταιρεία δεν σταμάτησε να επενδύει στην ανάπτυξη και διεύρυνση του ανθρώπινου δυναμικού της, παρά την πανδημία. Ποιά η στρατηγική που ακολουθείτε στο κομμάτι της προσέλκυσης και διατήρησης ταλέντων;

Ειρήνη Γελέ: Μέσα στην πανδημία καλωσορίσαμε περισσότερους από 260 Kaizeners σε Ελλάδα και εξωτερικό φροντίζοντας ώστε όλοι ανεξαιρέτως, ιδίως για εκείνους που δεν είχαν επισκεφθεί τα γραφεία μας, να νιώσουν μέρος της ομάδας μας από την πρώτη κιόλας στιγμή. Οι προκλήσεις ήταν πολλές, αν εκτιμήσει κανείς τον πληθυσμό των ανθρώπων μας και τη διασπορά μας στις έξι χώρες. Η τηλεργασία, μοντέλο που ακολουθούσαμε και πριν την υγειονομική κρίση, εφαρμόστηκε σχεδόν σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό. Δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στην ευεξία και τη σωματική και ψυχική υγεία των ανθρώπων μας.

Θέλαμε να διασφαλίσουμε πάση θυσία την ομαλή μετάβασή όλων μας στη νέα κανονικότητα, χωρίς να διακινδυνεύσουμε την επικοινωνία, την ενότητα και την παραγωγικότητά μας. Για αυτό, ακόμη και από απόσταση, ο όμιλος υλοποιεί μια σειρά δράσεων στοχεύοντας στην 24/7 ενημέρωση των εργαζομένων, τη διασκέδασή τους και το teambonding. Φαίνεται να τα καταφέρνουμε αν σκεφτείτε ότι ποσοστό 94% των εργαζομένων μας, μας έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης αναδεικνύοντας την Kaizen Gaming Great Place to Work.

Παρά τις δύσκολες συνθήκες, συνεχίζουμε να καλλιεργούμε ένα ενθαρρυντικό και εμψυχωτικό εργασιακό περιβάλλον, προσανατολισμένο σε ανθρωποκεντρικές αξίες. Πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος που διατηρούμε και προσελκύουμε διαρκώς νέα ταλέντα.

Κλείνοντας, πώς «βλέπετε» το μέλλον της Kaizen Gaming;

Πάνος Κωνσταντόπουλος: Φωτεινό, γεμάτο καινοτομίες σε επίπεδο τεχνολογίας, έτοιμο να καλωσορίσει πολλά ακόμη ταλέντα από όλο τον κόσμο για να μπορούμε να κατακτήσουμε ακόμη πιο υψηλούς στόχους. Η Κaizen Gaming έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης και στόχος μας είναι να αποτελέσουμε εταιρεία πρότυπο σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιούμαστε και όχι μόνο. Σκεφτείτε ότι μέσα σε λίγα μόλις χρόνια βγήκαμε σε τέσσερις αγορές του εξωτερικού και από 200 άτομα στο δυναμικό μας, σήμερα ξεπερνάμε τους 800. Δουλεύουμε για ένα βιώσιμο μέλλον που θα μπορεί να φιλοξενήσει με ασφάλεια τα όνειρά μας και να στηρίξει τη συνεχή επέκτασή μας.