Ο Μάιος φέρνει νέα δεδομένα στην εξίσωση της επένδυσης στα κανάλια για την προσεχή σεζόν. Ο πρώτος μήνας που καταγράφει αρνητικό πρόσημο στην πορεία της διαφημιστικής δαπάνης σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, χτυπούν το «καμπανάκι» για τις διοικήσεις των τηλεοπτικών σταθμών, την ώρα που διαμορφώνουν τη στρατηγική τους για την προσεχή σεζόν με υψηλά κόστη και «πολεμικές» διαθέσεις λόγω του άκρατου ανταγωνισμού.

Λίγο πριν την εκπνοή της σεζόν και ενώ «τρέχουν» με πυρετώδεις ρυθμούς το κλείσιμο deal και το στήσιμο παραγωγών για την επόμενη, ο Μάιος πατά το φρένο των εσόδων και ανοίγει μία νέα συνθήκη για τα κανάλια. «Προσεχώς συγκράτηση στις επενδύσεις» εκτιμούν παράγοντες της τηλεοπτικής αγοράς, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη ξεκίνησε διάλογος μεταξύ των καναλιών για πιθανές λύσεις.

Συγκεκριμένα, με μείωση της τάξεως του 10% σε σχέση με τη διαφημιστική δαπάνη του αντίστοιχου μήνα πέρυσι εκτιμάται ότι κλείνει ο Μάιος, παραδοσιακά ένας από τους πλέον δυνατούς μήνες για τη διαφήμιση. Η καθαρή πτώση που σημειώθηκε το Μάιο έρχεται μετά από έναν επίσης ασθενικό Απρίλιο που έδειξε την τάση προς τα κάτω, καθώς «έκλεισε» με 0 αύξηση έως -2 πτώση σε σχέση με πέρυσι. Και όλα αυτά ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2022 έδωσε πολύ θετικά δείγματα σημειώνοντας διψήφια αύξηση, ενώ το πρώτο τετράμηνο (με τον Απρίλιο μέσα) παρέμεινε θετικό.

Με το αρνητικό πρόσημο του Μαΐου, η διαφημιστική δαπάνη για το πεντάμηνο καταγράφει πλέον οριακή αύξηση (4%) ενώ αν συνεχίσει η πτώση αυτή και τον Ιούνιο, το εξάμηνο θα κλείσει στο μηδέν. Περισσότερα σχετικά στη στήλη Media Views του Marketing Week που κυκλοφορεί τη Δευτέρα 30/05/2022.