Ραγδαία η ανάπτυξη των μικροζυθοποιίων

Σύμφωνα με αυτή, η διαφοροποίηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς με τη στροφή μεγάλου μέρους του κοινού σε προϊόντα ελληνικής παραγωγής, ιδίως κατά τη διάρκεια της ύφεσης, αποτυπώνεται στη διαδικασία της μετάβασης από τα εδραιωμένα εμπορικά σήματα των πολυεθνικών ομίλων στα προϊόντα των εγχώριων επιχειρήσεων και ειδικότερα των μικροζυθοποιίων. Η ΙΒΗS αναφέρει ότι στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας λειτουργούσαν μόλις 3 μονάδες, ενώ την τρέχουσα περίοδο η αγορά απαρτίζεται από περισσότερες από 20 εταιρείες, με τις περισσότερες να δραστηριοποιούνται σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

Η τάση αυτή θα εξακολουθήσει και στο άμεσο μέλλον, ωστόσο ο κλάδος δεν μπορεί να θεωρηθεί άμεσος ανταγωνιστής των μεγαλύτερων βιομηχανιών, καθώς τόσο ο τρόπος λειτουργίας και οι όγκοι παραγωγής, όσο και τα παραγόμενα προϊόντα, παρουσιάζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Οι περισσότερες μικροζυθοποιίες διακινούν περιορισμένες ποσότητες μπίρας, λόγω της χαμηλής δυναμικότητας παραγωγής τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, παράγουν λιγότερο από το 2% του καταναλωθέντος όγκου στη χώρα μας.