Διότι εκ του αποτελέσματος, ο απλός παρατηρητής είναι εύκολο να σκεφτεί -ή ακόμα και να μουρμουρίσει- κάτι της μορφής «τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι». Αξίζει δε να θυμίσω στο σημείο αυτό, πως το περίφημο Logo31 στάθηκε αφορμή για μία mini κρίση και για αποφάσεις δύσκολες (κατέβασμα αυτού) αλλά και για τη διαπίστωση πως σε αυτό το περιβάλλον οι χρήστες έχουν τον πρώτο -ενίοτε και τον τελευταίο- λόγο. Απόδειξη αυτού, πως η απόσυρση της συγκεκριμένης συμμετοχής, το μόνο που κατάφερε ήταν να «στηθεί» εν μία νυκτί (κυριολεκτικά) ένα micro site για χάρη του.

Επί τη ευκαιρία όμως, αξίζει να ξαναθυμηθούμε τόσο την περίπτωση του λογοτύπου της Gap, το οποίο επίσης οι χρήστες του Internet υποχρέωσαν σε απόσυρση (παρότι ο ταπεινός σας συντάκτης αλλά και αρκετοί δημιουργικοί που γνωρίζουν πιστεύουν ακράδαντα ότι το καινούριο ήταν πολύ καλύτερο), αλλά και λίγα χρόνια πριν την αποθέωση των «τεράτων» στη Eurovision και την αναγωγή τους σε ουσιαστικούς και τυπικούς νικητές σε ένα θεσμό που -κατά πάσα πιθανότητα- δεν θα είχαν καμμία τύχη. Υποθέτω δε, πως είναι σαφές σε όλους ότι τα παραπάνω είναι απλά κάποια από τα εκατοντάδες παραδείγματα. Το ερώτημα λοιπόν παραμένει. Είναι τα κόμματα εξουσίας ή τα μεγάλα brands οι «αλεπούδες» στο «παζάρι»;

Ας απαντήσουμε με ερωτήσεις. Είναι λάθος να πηγαίνει σχολείο στην τρυφερή ηλικία των 6 ετών ένα παιδάκι με σιδεράκια; Ή ένα παιδάκι που ακούει στο επίθετο «Λαλάκης» ή «Γκρινιάρης» (για να μην θυμηθώ κάποια άλλα που δεν θα άντεχε η Αρχισυντάκτης μας να αναφέρω) ή ένα παιδάκι που τραυλίζει; Γνωρίζουμε υποθέτω όλοι μας πολύ καλά, πως τα πειράγματα ενδέχεται να αγγίξουν τα όρια του θλιβερού, όπως γνωρίζουμε όλοι μας πως τα μαθητικά χρόνια δεν είναι πάντα ευχάριστα . Το πέρασμα όμως από τα μαθητικά θρανία είναι απαραίτητο.

Δυστυχώς ή ευτυχώς κάτι τέτοιο μοιάζει να ισχύει σήμερα και για τα SNSs. Και ας μη γελιόμαστε και σε αυτό το περιβάλλον προσδοκίες πουλάνε και τα brands και οι πολιτικοί, και οι αφίσες με τα εμβληματικά πηγούνια δεν διαφέρουν σε τίποτα από τις «υπερμοντέλες» που θα κατακτήσεις φορώντας ένα αποσμητικό που πουλιέται σε σούπερ μάρκετ. Μόνο που το ευρύτερο κοινό δεν έχει τόσες προσδοκίες από τους μεν, όσες από τους δε.

Λάθος όμως δεν είναι. Ίσα-ίσα που θα χρειαστεί και περισσότερη – έστω και οδυνηρή εμπλοκή. Καλό κουράγιο λοιπόν αλλά ο δρόμος εξακολουθεί να είναι αυτός…