Κυρίως διότι εκπρόσωποι θεσμικών φορέων, όπως η ΕΔΕΕ και ο ΣΔΕ πήραν ξεκάθαρη θέση για το ζήτημα και τη διατύπωσαν εγγράφως και επωνύμως, μέσω των Προέδρων τους, Δημήτρη Γ. Μαύρου και Γρηγόρη Αντωνιάδη, αντίστοιχα. Στα σχόλια που ακούστηκαν ήταν ότι η αγορά έχει ανάγκη από περισσότερα τέτοια ρεπορτάζ. Κι εμείς το θέλουμε, ίσως περισσότερο από όλους.

Ωστόσο «it takes two to tango». Αυτό σημαίνει ότι για να διαβάζουμε συχνότερα τέτοια ρεπορτάζ, θα πρέπει να βοηθήσουν και οι εκπρόσωποι της αγοράς, τα στελέχη της, μιλώντας και καταθέτοντας επώνυμα τις απόψεις τους. Τους τελευταίους μήνες η συντριπτική πλειοψηφία τους τηρεί «σιγή ιχθύος» και δεν βλέπει θετικά τη δημοσιοποίηση απόψεων και σχολίων. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι αυτά αφορούν σε καυτά θέματα της επικαιρότητας. Η μόνιμη επωδός είναι «τέτοιες εποχές ποιος να μιλήσει, με τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε;».

Και εδώ ξεκινά η διαφωνία μας. Ακριβώς επειδή η κατάσταση είναι τόσο δύσκολη, η ανάγκη εξωστρέφειας και παράθεσης δημιουργικού διαλόγου είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ. Δόξα το Θεό, υπάρχουν στην αγορά δεκάδες στελέχη με εμπειρία, γνώσεις, διορατικότητα και δημιουργικότητα που μπορούν να καταθέσουν απόψεις που να «παράξουν πολιτική», όπως θα λέγαμε εάν ήμασταν στην πολιτική. Θέλουμε λοιπόν τις απόψεις όλων, απόψεις όμως ουσιαστικές και όχι διπλωματικές. Αιχμηρές και όχι αμβλυμμένες. Σε κάθε περίπτωση, η λύση δεν είναι η εσωστρέφεια, αλλά η παραγωγική συνεργασία όλων.

Ο Γιώργος Βακόνδιος βρίσκεται στο τιμόνι της Γνώμη+DraftFCB πολλά χρόνια. Έχει ζήσει την πορεία της διαφημιστικής αγοράς σε κάθε της φάση και η εμπειρία του τον καθιστά άκρως ενδιαφέροντα συνομιλητή. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε μιλάει για τις ευθύνες της διαφημιστικής αγοράς, το μέλλον της, τις αλλαγές που έρχονται στην ελληνική κοινωνία, την απαξίωση της δημιουργικής Ιδέας. Διαβάστε τη.

Στο ίδιο τεύχος παρουσιάζουμε ένα ρεπορτάζ για τα «αμαρτωλά» snacks. «Αμαρτωλά» με την έννοια ότι είναι συνδεδεμένα με θερμίδες, λιπαρά και άλλες «αμαρτίες» για τους κανόνες της υγιεινής διατροφής. Σήμερα όμως, με τη στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή, μια νέα γενιά snacks «ξεκίνησε ένα μακρύ και συναρπαστικό ταξίδι προς τον κόσμο της υγιεινής διατροφής». Εμείς το καταγράφουμε.

Τέλος, διαβάστε ένα αφιέρωμα στη νέα δράση ψηφιακών ενισχύσεων «digi-mobile» που ξεκινά το Υπουργείο Ανάπτυξης, διαθέτοντας κονδύλια 15 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ. Δείτε ποιες δυνατότητες να αξιοποιήσουν τις mobile εφαρμογές για σκοπούς B2C, B2B αλλά και Β2Ε δίνει στις μικρές επιχειρήσεις, η νέα δράση.