Τις επιπτώσεις του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού στην οικονομία, τις καταναλωτικές συνήθειες και τα brands παρουσιάζει η νέα μελέτη της Ira Media, με τίτλο «Back to Hope: Positive Outcomes in the New Normal». Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, τα αισιόδοξα μηνύματα από το μέτωπο των εμβολίων επηρεάζουν θετικά την ψυχολογία, καθώς υπάρχει η προοπτική «λύσης» για την πανδημία και μάλιστα μόλις 11 μήνες από την εμφάνιση της ασθένειας. Εντούτοις, η ανησυχία για την οικονομική κατάσταση της χώρας παραμένει, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται διστακτικοί να πραγματοποιήσουν αγορές στην τρέχουσα συγκυρία. Αναφορικά με την επίπτωση στις καταναλωτικές συνήθειες, ένας στους δύο Έλληνες θεωρεί ότι ο κορωνοϊός άλλαξε σημαντικά τη συμπεριφορά του, με τη συντριπτική πλειονότητα να δίνει έμφαση στο κόστος των προϊόντων, αλλά και στην υγεία τη δική του και των οικείων του.

Ως προς το e-commerce, η μελέτη καταδεικνύει πως οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν. Ψηλά στις προτεραιότητες των καταναλωτών είναι η προστασία της υγείας, ο περιορισμός του κόστους, το καλό του πλανήτη, αλλά και της κοινωνίας. Όσον αφορά στα brands, η νέα κανονικότητα απαιτεί επανεκκίνηση και επανασχεδιασμό προτεραιοτήτων, ενώ ο ιδανικός τρόπος προσέγγισης του κοινού συνδυάζει την αισιοδοξία με τις αξίες που μπορούν να εμπιστευθούν οι καταναλωτές.