Προκειμένου να ξεχωρίσουν, τα brands οφείλουν να παρέχουν αληθινή αξία στους καταναλωτές, όχι μόνο με τα προϊόντα τους, αλλά με το ίδιο τους το brand message. Όσο πιο διαδραστικά, προσωπικά και πανταχού παρόντα γίνονται τα media, τόσο περισσότερες ευκαιρίες έχουν τα brands για ενεργό συμμετοχή στην καθημερινή ζωή. Το brand ως υπηρεσία σημαίνει την επιστροφή στις πρωταρχικές αρχές, σε αυτό που αληθινά αντιπροσωπεύει, χτίζοντας την πορεία του προς τα πάνω και συναντώντας τους καταναλωτές στο σημείο που το brand μπορεί να βελτιώσει τη ζωή τους. Το 2016, όλα τα brands θα μετατραπούν σε «lifestyle» brands. Το Outlook εντοπίζει 4 βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν το πως τα brands γίνονται αντιληπτά από τους καταναλωτές: την ανάπτυξη brand voice, την «appified» TV, το retail χωρίς όρια, και το ad blocking.

Ανάπτυξη brand voice
Όπως τα μικρά παιδιά υποθέτουν σήμερα ότι κάθε οθόνη είναι touch οθόνη, έτσι πολύ σύντομα, συσκευές και υπηρεσίες που δεν «απαντούν» στον χρήστη θα θεωρούνται χαλασμένες. Το πως μιλούν και το τι λένε θα αποτελέσει ένα σημαντικό κομμάτι της αντίληψης για ένα προϊόν ή ένα brand. Παράλληλα με τον φιλικό τόνο που έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια στα social media, τα brands θα πρέπει να υιοθετήσουν νέες μεθόδους one-to-one επικοινωνίας με τους υπάρχοντες, αλλά και πιθανούς πελάτες. Οφείλουν να είναι παρόντα σε ευρύτερα media κανάλια και να βελτιστοποιήσουν το content και τις συνεργασίες τους, καθώς και να αναπτύξουν μια «brand personality» για να αλληλεπιδρούν καλύτερα με τους καταναλωτές σε περιβάλλοντα που έχουν ως βάση τη συζήτηση.

«Appified» TV
Έχοντας εισέλθει στη «χρυσή εποχή» του video, νέα είδη content είναι πλέον διαθέσιμα, όπως το live-streaming, με τη θέαση τηλεοπτικού περιεχομένου να διευρύνεται πέρα από την κλασική τηλεοπτική συσκευή. Παρόλο που θα υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις στην εμπειρία γύρω από αυτό, το περιεχόμενο που παράγει ένα brand είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, παντού και από όλες τις συσκευές. Η τάση του «appification» ευνοεί επίσης και νέα interactive διαφημιστικά formats, συμπεριλαμβανομένου του shoppable οργανικού περιεχομένου, των direct-response διαφημιστικών, και του integration μέσω του mobile couponing και των προγραμμάτων πιστότητας. Παράλληλα, το appification συνδυάζει οφέλη του digital με αυτά της τηλεόρασης, όπως η ακριβής real-time μέτρηση, οι δυνατότητες, το κοινό και η προσοχή που προσελκύει η τηλεόραση. Τα brands οφείλουν να επικεντρωθούν σε νέες SEO στρατηγικές, όπως η συνεργασία με προσωπικότητες του YouTube και σύντομα διαδραστικά video formats για διαφημίσεις και branded content, οι οποίες δεν ήταν δυνατές στους περιορισμούς της παραδοσιακής τηλεόρασης.

Retail άνευ ορίων
Το mobile οικοσύστημα επιτρέπει στον χώρο των φυσικών καταστημάτων retail να δρέψουν οφέλη του digital, όπως οι mobile πληρωμές και τα προγράμματα loyalty, και CRM συστήματα που ενσωματώνουν ολόκληρο τον κύκλο μιας αγοράς. Με τη δυνατότητα να εντοπίζουν και να στοχεύουν μοναδικούς επισκέπτες σε διάφορες συσκευές καθώς κινούνται στον κόσμο και στα φυσικά τους καταστήματα, οι retailers μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν 3600 CRMs για να προσωποποιήσουν κάθε στάδιο της αγοραστικής εμπειρίας, να επαναστοχεύσουν καταναλωτές online και να παρέχουν τη βέλτιστη εξυπηρέτηση πελάτη. Ένα επιτυχημένο brand θα πειραματιστεί με όλα τα προσφερόμενα κανάλια και θα μάθει που και πως οι πελάτες θέλουν να βρίσκουν τα προϊόντα του.

Αποφυγή διαφημίσεων
Χάρη στα ad blockers και τις συνδρομητικές υπηρεσίες, οι καταναλωτές μπορούν να αποφεύγουν διαφημίσεις σε διάφορους τύπους media, καθιστώντας το όλο και πιο δύσκολο για τα brands να τους προσεγγίσουν. Παρόλα αυτά, τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα για τα brands, καθώς η περισσότερη ώρα που ξοδεύουν οι καταναλωτές στο mobile internet γίνεται μέσω apps όπου δεν ισχύουν οι περιορισμοί των εργαλείων ad blocking. Παράλληλα, η πρακτική του product placement γίνεται όλο και πιο εκλεπτυσμένη, προσεκτική και στοχευμένη. Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες πρέπει να αναζητήσουν νέους τρόπους χορηγίας εκδηλώσεων και content, που να συνάδουν απόλυτα με το brand τους.

Adam Simon, Director of Strategy, IPG Media Lab

Στο 35% το Ad Avoidance στην Ελλάδα το 2015
«Αντιμετωπίζουμε πλέον την κουλτούρα μας ως παγκόσμια, με τις μεγαλύτερες media εκδηλώσεις και τεχνολογίες να διαδίδονται με πολύ γρήγορους ρυθμούς σε όλο τον κόσμο. Οι τάσεις που προκύπτουν από το Outlook 2016, συμπεριλαμβανομένης της συνολικής στρατηγικής Brands As A Service, γενικά βρίσκουν εφαρμογή διεθνώς. Παρόλα αυτά, κάθε κουλτούρα έχει τις δικές της οικονομικές και κοινωνικές ανησυχίες, και διαφορετική πρόσβαση σε υπηρεσίες, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να μην υφίστανται όλες αυτές οι τάσεις μαζί, ή με την ίδια δυναμική.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, η βασικότερη τάση για το 2016 φαίνεται να είναι η αποφυγή διαφημίσεων (Ad Avoidance). Η έρευνά μας φανερώνει ότι η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες σε χρήση ad blocking, με εκτιμήσεις για το 2015 να την τοποθετούν στο 35%, με προοπτικές αύξησης του ποσοστού αυτού το 2016. Επιπλέον, το λανσάρισμα του Netflix στη χώρα τον Ιανουάριο προσφέρει στους Έλληνες νέα πρόσβαση σε streaming TV και κινηματογραφικό περιεχόμενο, όλα αυτά χωρίς την παραδοσιακή διαφήμιση. Προσθέτοντας σε αυτό τα στοιχεία της Magna Global που δείχνουν ότι η Ελλάδα κατέγραψε πέρυσι διψήφια μείωση στα διαφημιστικά έσοδα, με περαιτέρω μείωση να αναμένεται για το 2016, είναι πλέον πιο σημαντικό από ποτέ για τους marketers να αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό και αποδοτικό τρόπο το budget που διαθέτουν».

Outlook 2020
Το IPG Media Lab παρουσιάζει και 4 τάσεις που αναμένεται να επικρατήσουν από το 2020 και μετά, με κάθε μια να απαιτεί νέους τρόπους σκέψης όσον αφορά στο brand value και το integration στην καθημερινή ζωή των καταναλωτών.

Virtual and Augmented Reality
Παρόλο που η πώληση virtual reality εξοπλισμού έχει ήδη ξεκινήσει, η δημιουργία σχετικού content βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Για τα επόμενα δύο χρόνια, οι branded ευκαιρίες θα παραμείνουν περιορισμένες κυρίως σε εκδηλώσεις και σε προσφορά επιπλέον περιεχομένου μέσω 360 video σε YouTube και Facebook. Το 2020, το IPG Media Lab προβλέπει τη διείσδυση των VR headset σε ποσοστό περίπου 10% στις ΗΠΑ, με συνεχή ανάπτυξη.

Omnipresent Computing
Τις περασμένες δεκαετίες καταγράφηκε αλματώδης αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρονικών συσκευών. Ο δρόμος μέχρι τις 100 δισ. συνδεδεμένες συσκευές είναι πλέον αναπόφευκτος. Στο πλαίσιο αυτό, όλο και αυξάνονται οι ευκαιρίες των marketers για την περαιτέρω κατανόηση του consumer context και την προσθήκη value.

Driverless Cars
Παρά το γεγονός ότι τα πλήρη αυτόνομα οχήματα θα αργήσουν αρκετά ακόμα να ενταχθούν στην καθημερινότητά μας, τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο «ικανά» χρόνο με το χρόνο. Έως το 2020, ένα αυξανόμενο ποσοστό αυτοκινήτων θα μπορεί να αναλάβει σημαντικό μέρος του συνολικού μας χρόνου οδήγησης. Σε συνδυασμό και με την αύξηση της χρήσης ridesharing υπηρεσιών, οι media συνήθειές μας εντός αυτοκινήτου μετακινούνται από το audio, σε δραστηριότητες με βάση την οθόνη, όπως video, social και gaming.

Connected Urban Spaces
Με το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού παγκοσμίως να κατοικεί πλέον στις πόλεις, η επόμενη δεκαετία θα τις δει να «ζωντανεύουν» μέσω των διασυνδεδεμένων συσκευών, καθώς το internet of things μεταφέρεται από τα σπίτια στους δρόμους. Ο τρόπος που θα αλληλεπιδρούμε με το περιβάλλον θα καθορίζεται όλο και περισσότερο από έναν συνδυασμό προσωπικών και δημοσίων data.

IPG Media Lab: 5 tips για τα brands, για το 2016
1.
 Ωριμάστε τη φωνή του brand σας
2. Προσεγγίστε τους καταναλωτές όπου
και όποτε παρακολουθούν τηλεόραση
3. Κάθε offline σημείο επαφής οφείλει
να ενσωματώνει και το digital
4. Κάντε τις διαφημίσεις σας «unskippable»
5. Μην αποφεύγετε καθετί νέο