H Mastercard υλοποιεί μία πρωτοβουλία για την έμπρακτη ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων της χώρας, μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενεργειών, δράσεων και συνεργασιών.
Η πρωτοφανής πραγματικότητα που προκάλεσε η πανδημία, έφερε μία σειρά από σοβαρές δυσκολίες στις μικρές επιχειρήσεις της χώρας, ενώ παράλληλα αποτέλεσε καταλύτη στη συμπεριφορά των καταναλωτών, αλλάζοντας σε σημαντικό βαθμό τις συνήθειες τους. Η Mastercard πρόσφατα ανακοίνωσε μία ευρεία πρωτοβουλία για την ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων, η οποία απευθύνεται τόσο στους καταναλωτές, όσο και τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, περιλαμβάνοντας ένα ολοκληρωμένο πλέγμα ενεργειών και δράσεων. Η πρωτοβουλία πλαισιώνεται από ένα δυναμικό, 360ο πλάνο επικοινωνίας.
H Ιωάννα Μίγγου, Marketing & Communications Director και η Λουκία Χωραφά, Marketing Manager στη Mastercard, εξηγούν τη λογική και τη φιλοσοφία της πρωτοβουλίας, αλλά και όλα όσα οδήγησαν την εταιρεία στη στρατηγική απόφαση για τον σχεδιασμό και την υλοποίησή της.
MW: Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για την πρωτοβουλία της Mastercard και τι περιλαμβάνει;
Ιωάννα Μίγγου: Η πρωτοβουλία μας συνιστά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενίσχυσης των μικρών επιχειρήσεων της χώρας με δράσεις που κινούνται σε τρεις στρατηγικούς πυλώνες, οι οποίοι επιγραμματικά περιλαμβάνουν:
- την παροχή κινήτρων στους καταναλωτές για αγορές από τις μικρές επιχειρήσεις σε κάθε γωνιά της Ελλάδας,
- την παροχή πρόσβασης σε εργαλεία και λύσεις που βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν καλύτερα στη νέα πραγματικότητα και να αναπτυχθούν μέσα από τον μετασχηματισμό και την εξέλιξη της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, με όχημα την ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα Digital Doors, η οποία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, καθώς και
- την εκπαίδευση των μικρών επιχειρήσεων, μέσα από πρωτοβουλίες σε συνεργασία με θεσμικούς φορείς, με στόχο την ανάπτυξη και ενίσχυση των ψηφιακών τους δεξιοτήτων.
Τι σας οδήγησε στην απόφαση να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε την πρωτοβουλία αυτή;
Ιωάννα Μίγγου: Για εμάς στη Mastercard, η ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής μας για τη νέα χρονιά, αλλά αποτελεί και αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας μας. Λαμβάνοντας υπόψη τις σημαντικές δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μικρές επιχειρήσεις λόγω της πανδημίας, αλλά και τις πολύ ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της αγοράς, αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε με προσεκτικά βήματα και να υλοποιήσουμε την πρωτοβουλία μας αυτή, με στόχο να αποτελεί μία ουσιαστική και έμπρακτη κίνηση ενίσχυσης των επιχειρήσεων αυτών, τώρα αλλά και στο μέλλον.
Στο πλαίσιο αυτό, επενδύσαμε – και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε βάθος χρόνου – σε μία σειρά από συνέργειες και συνεργασίες, προσφέροντας έτσι λύσεις και εργαλεία σε επιχειρήσεις που τα χρειάζονται περισσότερο από ποτέ. Παράλληλα, προσφέρουμε κίνητρα στους καταναλωτές, έτσι ώστε και εκείνοι να επιλέγουν τις επιχειρήσεις αυτές για τις αγορές τους.
Την πρωτοβουλία υποστηρίζει μία δυναμική καμπάνια επικοινωνίας. Πώς προσεγγίσατε στρατηγικά το concept και τι περιλαμβάνει το πλάνο επικοινωνίας της πρωτοβουλίας;
Λουκία Χωραφά: Ήρωες της καμπάνιας μας είναι πραγματικοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, καθημερινοί άνθρωποι, οι οποίοι μέσα από τη δραστηριότητά τους, «γράφουν» τις δικές τους ιστορίες. Συζητήσαμε αρκετά μαζί τους και μας έδωσαν να καταλάβουμε από πρώτο χέρι, ποια είναι όλα αυτά τα στοιχεία που κάνουν τις μικρές επιχειρήσεις ανεκτίμητες, για τους πελάτες τους, για τις γειτονιές τους, για όλους μας. Η αγάπη και το μεράκι που έχουν για αυτό που κάνουν, τα όνειρα και οι προσδοκίες που στεγάζουν οι επιχειρήσεις τους, αποτυπώνονται και στα επικοινωνιακά υλικά που δημιουργήσαμε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας μας.
Η καμπάνια που δημιουργήθηκε αποτελεί ουσιαστικά ένα 360ο πρόγραμμα επικοινωνίας, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά spots, out-of-home advertising, influencers marketing, πλάνο PR ενεργειών, καθώς και ψηφιακά μέσα (digital media) επιλεγμένων καναλιών όπως programmatic display, Google search, native ads και κοινωνικά δίκτυα.
Ποιες ήταν οι προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της πρωτοβουλίας;
Ιωάννα Μίγγου: Σημαντική πρόκληση ήταν για εμάς, αλλά και για τους συνεργάτες μας, η νέα πραγματικότητα και ο τρόπος που αυτή διαμόρφωσε τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθήσουμε κατά την προετοιμασία και την υλοποίηση της πρωτοβουλίας. Άλλο ένα σημείο στο οποίο έπρεπε να στρέψουμε την προσοχή μας ήταν ο χρονισμός των δράσεών μας. Τόσο το περιεχόμενό της, όσο και ο χρόνος που θα επιλέγαμε για να ξεκινήσουμε την επικοινωνία μας θα έπρεπε να είναι σχετικά με την περιρρέουσα κατάσταση. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε ότι επιλέξαμε την κατάλληλη χρονική στιγμή.
Λουκία Χωραφά: Μια ακόμη μεγάλη πρόκληση ήταν όλο αυτό που θα σχεδιάσουμε, να έχει ουσία – να είναι μία πρωτοβουλία που θα μπορεί να προσφέρει οφέλη και κυρίως έμπρακτη ενίσχυση στις μικρές επιχειρήσεις, σε μία περίοδο που τη χρειάζονται περισσότερο από ποτέ. Με γνώμονα αυτό, δημιουργήσαμε την πλατφόρμα Digital Doors, η οποία έχει κομβικό ρόλο στην πρωτοβουλία μας, παρέχοντας στους ιδιοκτήτες των μικρών επιχειρήσεων ψηφιακά εργαλεία και λύσεις, καθοδήγηση, αλλά και πρόσβαση σε μία σειρά από υπηρεσίες, με στόχο την ανάπτυξη, τον εκσυγχρονισμό και την επιτυχημένη «είσοδό» τους στον ψηφιακό κόσμο.
Παράλληλα, ένα ακόμα ζητούμενο για εμάς, ήταν η ενεργή συμμετοχή των καταναλωτών στην πρωτοβουλία, ενισχύοντας έτσι τον θετικό της αντίκτυπο. Στο πλαίσιο αυτό, τους παρέχουμε κίνητρα για αγορές σε μικρές επιχειρήσεις καθώς, με κάθε ανέπαφη συναλλαγή (με κάρτα ή mobile συσκευή) με Mastercard, θα έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν μία από τις 1.000 προπληρωμένες κάρτες, αξίας 50 ευρώ.
Επιπρόσθετα, μέσα από το Instagram activation που πραγματοποιούμε, τους καλούμε να ενισχύσουν περαιτέρω τις αγαπημένες τους μικρές επιχειρήσεις. Μέσα από μία απλή διαδικασία μπορούν να προσφέρουν τη δυνατότητα στο αγαπημένο τους τοπικό κατάστημα να συμμετέχει σε έναν ακόμα διαγωνισμό, όπου η Mastercard θα επιβραβεύσει τρία από αυτά, προσφέροντάς τους λύσεις, αλλά και μία σειρά από υπηρεσίες με στόχο την αναβάθμιση της λειτουργίας τους και την κάλυψη των αναγκών τους, όπως μεταξύ άλλων, τη δημιουργία e-shop ή τον σχεδιασμό και υλοποίηση ενεργειών marketing.