Η δυναμική είσοδος της Apple στα wearables, αλλά και ο ολοένα αναπτυσσόμενος κλάδος των συσκευών αυτών, που απαρτίζονται από τα «smart» ρολόγια χειρός έως και τα γυαλιά «virtual» πραγματικότητας, καταδεικνύουν τις τεράστιες αλλαγές που έρχονται πολύ σύντομα στην αγορά. Βάσει αυτών των τάσεων και αντίστοιχων ερευνών, η πρόβλεψη για τα επόμενα τρία χρόνια είναι ότι οι ενεργές συνδέσεις των έξυπνων αυτών συσκευών θα εκτοξευθούν από τα 1,9 δισεκατομμύρια που είναι σήμερα, στα 9.

Η Apple την περασμένη εβδομάδα, κυκλοφόρησε το πολυαναμενόμενο Apple Watch, μια συσκευή που όχι μόνο επιτρέπει στον χρήστη να πληρώσει, να τηλεφωνήσει, να ανοίξει την πόρτα του σπιτιού ή του αυτοκινήτου, αλλά ακόμα ακόμα να πληροφορηθεί για τις επιδόσεις του στην άθληση και να ειδοποιηθεί για τυχόν πρόβλημα στο ρυθμό των καρδιακών του παλμών. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ταυτόχρονη ανακοίνωση της Adobe σχετικά με την – εξαιρετικά διαδεδομένη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού – Marketing Analytics πλατφόρμα της, όπου για πρώτη φορά συλλέγονται analytics για τους χρήστες των wearables και IoT συσκευών. H Adobe λάνσαρε ουσιαστικά το δικό της mobile SDK για tracking συμπεριφορών μέσω από ΙοΤ συσκευές!

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ξεκάθαρα ό,τι για τους μεγάλους της βιομηχανίας του marketing, η επικοινωνία με τον καταναλωτή δεν περιορίζεται μόνο κατά τη διάρκεια της περιήγησής του στο internet ή σε ένα διαφημιστικό τηλεοπτικό σποτ, αλλά περιλαμβάνει μια γενικευμένη δυνατότητα διάδρασης με το brand.

Θα ρωτήσει ωστόσο κανείς «δεν γινόταν αυτό και στο παρελθόν με το outdoor, με το ραδιόφωνο ή με άλλες παραδοσιακές μορφές επικοινωνίας»; Η αλήθεια είναι ότι η στόχευση που έχουμε πια στην διάθεσή μας είναι εντυπωσιακά αναβαθμισμένη και – το πιο σημαντικό -, έχει προστεθεί πλέον το στοιχείο του engagement και των data σε real time χρόνους. Φανταστείτε λοιπόν ότι μπορείτε να γνωρίζετε, μέσω του wearable fitness σένσορα ότι ο χρήστης π.χ. μόλις τελείωσε την γυμναστική του ή μέσω του beacon, ότι μόλις εισήλθε σε ένα εμπορικό κέντρο – σε ποιο σημείο, τι ώρα και ποια στιγμή. Αυτό είναι το μέλλον της επικοινωνίας – με μια νέα «φόρμουλα» που την καθιστά άκρως προσωποποιημένη – και την τοποθετεί σε έναν διάλογο με τον καταναλωτή, με άπειρες δυνατότητες. Αυτό το μέλλον μοιάζει να είναι σήμερα.