Στροφή των Ελλήνων σε προϊόντα ιδιωτικής ασφάλισης καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να διεκδικούν το δικό τους μερίδιο. Εργαλεία τους η ποικιλία προϊόντων, η εξατομίκευση, οι καινοτόμες υπηρεσίες, οι ψηφιακές εφαρμογές, η δυναμική επικοινωνία.

Η δυσπιστία ως προς τη βιωσιμότητα της δημόσιας ασφάλισης, καθώς και η στροφή προς την ιδιωτική ασφάλιση, η οποία πλέον εμφανίζεται ως τρίτη βασική προτεραιότητα, μετά την εκπαίδευση των παιδιών και την κάλυψη βασικών αγαθών επιβίωσης, σε πιθανή βελτίωση εισοδήματος, είναι μερικά από τα ενδιαφέροντα ευρήματα έρευνας που πραγματοποίησε η MRB για λογαριασμό της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).

Ενδεικτικά, το 86% των πολιτών εκτιμά ότι δεν είναι ασφαλή τα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας, το 84% φοβάται ότι τα ταμεία δεν θα είναι σε θέση να καταβάλλουν επαρκείς συντάξεις στο μέλλον, με 7 στους 10 να αναγνωρίζουν την ανάγκη εξασφάλισης καλύτερων υπηρεσιών υγείας μέσω της ιδιωτικής ασφάλισης. Οι μισοί ερωτώμενοι εκτιμούν ότι είναι σαφώς καλύτερη η αξιοποίηση των εισφορών σύνταξης και υγείας από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ αντίθετα τα ασφαλιστικά ταμεία θεωρούνται πιο κατάλληλα από μόλις 1 στους 10.

Όπως αναφέρει και ο Γιώργος Γκοτζαγεώργης, Διευθυντής Marketing & Υποστήριξης Δικτύου Πωλήσεων, Ευρωπαϊκή Πίστη, «φαίνεται να έχει αυξηθεί η ασφαλιστική συνείδηση των συμπολιτών μας, απόρροια της εμφανούς αδυναμίας του Κράτους να ανταποκριθεί πλέον στον κοινωνικό του ρόλο, αλλά και των πρόσφατων φυσικών καταστροφών που δημιούργησαν προβλήματα σε εκατοντάδες νοικοκυριά. Η ασφαλιστική βιομηχανία καταγράφει τα τελευταία επτά έτη πτωτική πορεία σε απόλυτα μεγέθη, με εξαίρεση το 2016 που σημειώθηκε άνοδος».

Πράγματι, όπως επισημαίνει και η Infobank Hellastat, το 2016 αποτέλεσε ένα θετικό έτος για την ευρύτερη ασφαλιστική αγορά, καθώς μετά από αρκετά χρόνια υποχώρησης, η παραγωγή ασφαλίστρων ανέκαμψε, σημειώνοντας αύξηση 4,4%, στα 3,9 δις ευρώ. Τα αποτελέσματα έρευνας για την ομαδική ασφάλιση στην Ελλάδα παρουσίασε τη χρονιά που πέρασε η MetLife. Το 40% των εργαζομένων δεν ξέρει πώς να σχεδιάσει τη συνταξιοδότησή του και το 29% δεν έχει κάνει κάποια κίνηση για να αποταμιεύσει χρήματα. Συνεπώς, η σωστά σχεδιασμένη ομαδική ασφάλιση είναι σημαντικός παράγοντας για τους εργαζόμενους κάθε επιχείρησης, ενισχύοντας την παραμονή και την παραγωγικότητά τους, καθώς και την προσέλκυση ικανών στελεχών.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, το κεντρικό συμπέρασμα του συνεδρίου InsurTech Conference που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, ήταν ότι ο κλάδος δεν κινδυνεύει, ακόμα, από τα start-ups που αναδύονται ως εναλλακτικοί ανταγωνιστές, αλλά από το «engagement gap» που εντοπίζεται ανάμεσα στους ασφαλιζόμενους και τους οργανισμούς. Το χάσμα αυτό αποτελεί ευκαιρία για τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, ώστε να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για ενίσχυση της πελατοκεντρικότητας. Οι ευκαιρίες αφορούν στην καταγραφή του customer journey, στην omnichannel προσέγγιση και γενικότερα στην απαλοιφή της γραφειοκρατίας από τις συνδιαλλαγές.

ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Ένα νέο, ατομικό πρόγραμμα ασφάλισης υγείας διαθέτει, με την είσοδο του νέου έτους, η Interamerican. Πρόκειται για το «Interamerican Medikids», το οποίο είναι προσαρμοσμένο στις ασφαλιστικές ανάγκες της παιδικής ηλικίας. Με γνώμονα τη μείωση του κόστους για τους ασφαλισμένους της, από τον Δεκέμβριο του 2017 η Interamerican προχώρησε και σε αναθεώρηση του ποσού συμμετοχής τους στα προγράμματα νοσηλείας Medisystem, ενώ μείωσε τη συμμετοχή και στα προγράμματα Medihospital. Επιπλέον, το προϊόν «Buy the Mile» εξέλιξε η Anytime, παρέχοντας πλέον ευελιξία ασφαλιστικής επιλογής.

Η 4Life Direct, μέλος του ομίλου 4Life International, παρουσίασε στην Ελλάδα το πρόγραμμα ασφάλισης ζωής «Εξασφάλιση Οικογένειας», με το οποίο οι πελάτες της μπορούν να φροντίσουν για την οικονομική ενίσχυση των δικών τους ανθρώπων σε μια δύσκολη στιγμή και να εξομαλύνουν την περίοδο προσαρμογής.
Μια νέα διαδικασία έχει εισαγάγει η ΑΧΑ για την ολοκλήρωση ζημιών σε κατοικίες και επιχειρήσεις. Η διαδικασία Άμεσης Εξυπηρέτησης Ζημιών προσφέρει στους πελάτες εναλλακτικές να αναλάβει η ΑΧΑ πλήρως τον συντονισμό των συνεργείων επισκευής ή να αποζημιώσει άμεσα τους πελάτες, αφού πραγματοποιήσει έρευνα αγοράς για το κόστος επισκευής.

Η Allianz δίνει στα προγράμματά της My Health, προστιθέμενη αξία σε επίπεδο παροχών και δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε ασφαλιζόμενου. Επιπλέον, προσφέρει λύσεις εξωνοσοκομειακής φροντίδας και ιατρικής βοήθειας, ξεχωριστά ή και συνδυαστικά με τα νοσοκομειακά προγράμματα My Health.

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική λάνσαρε τη νέα δωρεάν υπηρεσία Επείγουσας Τεχνικής Βοήθειας για το σπίτι και τον επαγγελματικό χώρο. Η νέα υπηρεσία βρίσκεται στη διάθεση των ασφαλισμένων, καλύπτοντας την αποστολή τεχνικού για την αποκατάσταση ή τον περιορισμό της ζημιάς από επείγοντα περιστατικά στην ασφαλισμένη κατοικία ή τον επαγγελματικό τους χώρο.

ΝΕΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Προσπαθώντας να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, οι ασφαλιστικές εταιρείες προχωρούν συνεχώς στη σύναψη νέων συνεργασιών με εταιρείες διαφορετικών κλάδων, προκειμένου να εμπλουτίσουν περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των προσφερόμενων υπηρεσιών τους. Ενδεικτικά, η Groupama Ασφαλιστική συνεργάζεται με την Mondial Assistance, για την παροχή υπηρεσιών στους τομείς Φροντίδας Ατυχήματος και Οδικής Βοήθειας, με 24ωρη γραμμή εξυπηρέτησης, 365 μέρες τον χρόνο.Στρατηγική συμφωνία συνεργασίας στον τομέα της οδικής βοήθειας υπέγραψαν η Interamerican και η Νέα Οδός. Η συμφωνία αφορά στο έργο ρυμούλκησης και απομάκρυνσης οχημάτων όλων των τύπων που ακινητοποιούνται στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδoύ λόγω βλάβης ή ατυχήματος.

Η Eurolife ERB προχώρησε στη σύναψη συνεργασίας με την εταιρεία Friss, η οποία εξειδικεύεται στην εκτίμηση του κινδύνου και στον εντοπισμό της ασφαλιστικής απάτης. Η συνεργασία περιλαμβάνει την αυτόματη ανίχνευση και αξιολόγηση των κινδύνων σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας underwriting, δημιουργώντας μια πιο σαφή εικόνα για τους πιθανούς νέους πελάτες. Το δίκτυο Advanced Benefit Club (ABC) της MetLife εμπλουτίζεται με νέες συνεργασίες που αυξάνουν τις εναλλακτικές επιλογές για τους ασφαλισμένους. Το ABC αποτελεί ένα αναπτυσσόμενο δίκτυο, το οποίο περιλαμβάνει νοσοκομεία, διαγνωστικά κέντρα και ιατρούς σε όλη την επικράτεια.


ΕΝΤΟΝΗ Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΕ
Στον πυλώνα Κοινωνία-Άνθρωπος κινούνται ως επί το πλείστον οι ενέργειες εταιρικής ευθύνης που πραγματοποιούν οι εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου. Η σχετική δράση τους έχει ενταθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια, χτίζοντας ένα ενεργό και υπεύθυνο «πρόσωπο». Ο Γιώργος Γκοτζαγεώργης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, οι ενέργειες Κοινωνικής Ευθύνης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικής λειτουργίας και μέρος μίας στρατηγικής ανταποδοτικής επένδυσης που συνεισφέρει στη βιώσιμη λειτουργία και στην αειφόρο ανάπτυξη των εταιρειών.

Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί η εταιρική υπευθυνότητα τον μοναδικό παράγοντα για τον οποίο ο πολίτης-καταναλωτής θα επιλέξει τα προϊόντα/υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Εφόσον όμως ικανοποιούνται τα καταναλωτικά του πρότυπα είναι σαφές ότι επιλέγει να εξυπηρετείται από εταιρείες που είναι Κοινωνικά Υπεύθυνες». Σχετικές δεσμεύσεις έχει διατυπώσει και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, σε τομείς που δεν βρίσκονται στην άμεση ευθύνη της, όπως στη πρόληψη στους τομείς των τροχαίων ατυχημάτων και της υγείας, στη μείωση του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού, στην ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας, στη δημιουργία ασφαλιστικής και αποταμιευτικής συνείδησης.

H Groupama Ασφαλιστική στηρίζει τα Παιδικά Χωριά SOS, διοργάνωσε διαγωνισμό στο Facebook με θέμα «Το έχεις με την οδήγηση» και έπαθλο τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης, ενώ διοργάνωσε και εκδήλωση για φοιτητές με θέμα «Αναπτύσσοντας επαγγελματικές δεξιότητες μέσω του αθλητισμού». Στόχος του workshop ήταν η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στις αθλητικές και τις επαγγελματικές δεξιότητες, και η επίδραση του αθλητισμού στο «κτίσιμο» μιας ισχυρής επαγγελματικής προσωπικότητας.

Περισσότεροι από 10.000 υπάλληλοι της Allianz από 55 διαφορετικές χώρες, διένυσαν 1,37 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε 90 ημέρες ως μέρος του Allianz World Run, συγκεντρώνοντας 500.000 ευρώ για δωρεές για τη διεθνή οργάνωση Παιδικά Χωριά SOS. Η Allianz Ελλάδος και η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή ανανέωσαν τη συνεργασία τους έως το 2020, με την εταιρεία να συμμετέχει και στο θεματικό πρόγραμμα «Thought For Food» της πρωτοβουλίας «Giving For Greece» του Ιδρύματος Μποδοσάκη, με στόχο τη στήριξη της περιφέρειας και των ανθρώπων της ελληνικής γης.

Η Interamerican στηρίζει την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης, πραγματοποιεί δράσεις αιμοδοσίας, συμμετέχει με ομάδα εργαζομένων στο «Greece Race for the Cure» και στηρίζει από το 2008 το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων. Επιπλέον, καλύπτει ασφαλιστικά τον στόλο οχημάτων του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», αποτελεί εταιρικό μέλος στην Κίνηση Πολιτών «Διάζωμα» για αποκατάσταση, διατήρηση και ανάδειξη αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης, ενώ προχώρησε σε συμφωνία συνεργασίας με τη Sunlight Recycling για την ορθή ανακύκλωση συσσωρευτών.

Σε πλήρη ανάπλαση του αύλειου χώρου στο Δημοτικό Σχολείο Τολού προχώρησε στο πλαίσιο ευγενούς χορηγίας ο ασφαλιστικός όμιλος Euroins μέσω της αποκλειστικής μεσιτικής εκπροσώπου του στην Ελλάδα, της Global Insurance Group. Ακόμη, έγινε δωρεά ολοκληρωμένης μικροφωνικής εγκατάστασης, αλλά και ηλεκτρονικών υπολογιστών. Παράλληλα, η εταιρεία προέβη σε δωρεά αλκοολομέτρου στην Τροχαία Ναυπλίου, ενώ είναι χορηγός του πρώτου Έλληνα οδηγού αγώνων καρτ με αναπηρία, Παναγιώτη Παρασκευόπουλου.

Η ΑΧΑ δημιούργησε στις αρχές του 2017 την ομάδα «Well Being @ AXA», για την ενδυνάμωση της σωματικής και ψυχικής υγείας των εργαζομένων της. Η ΑΧΑ Ελλάδας πραγματοποιεί κάθε χρόνο την Εβδομάδα «We Care for You», με στόχο να «ακούσει τους ανθρώπους της, να κατανοήσει και να προσαρμόσει» τις επερχόμενες στρατηγικές της προτεραιότητες ώστε να συνεχίσει να τους στηρίζει, υλοποιεί «Business Day» για τη στήριξη των νέων και στηρίζει το έργο του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς».

Όσον αφορά στο περιβάλλον, ο όμιλος της ΑΧΑ ορίζει ως στόχο να μεταβεί σε 100% αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την ηλεκτροδότηση των αναγκών του σε όλο τον κόσμο, μέχρι το 2025. Παράλληλα, μέσω της παγκόσμιας πλατφόρμας «Get Mentored by an AXA Senior Leader», ο όμιλος στηρίζει γυναίκες που έχουν ιδρύσει τη δική τους επιχείρηση. Στηρίζοντας τους νέους, η Ευρωπαϊκή Πίστη, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, υλοποιεί πρόγραμμα προπτυχιακών υποτροφιών, για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

Η εταιρεία υλοποιεί μια σειρά από δράσεις στήριξης στην ελληνική κοινωνία, επικεντρωμένες στον τομέα της εκπαίδευσης, της νεανικής επιχειρηματικότητας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, όπως δωρεές μηχανογραφικού εξοπλισμού σε σχολεία και συλλόγους, στήριξη του Διεθνούς Διαστημικού Διαγωνισμού της NASA, Space Apps Challenge Greece 2017, στήριξη των ΜΚΟ «Make a Wish Ελλάδας» και «Κιβωτός του Κόσμου», συμμετοχή στην κοινότητα των Green Angels.

Για 3η συνεχή χρονιά, η MetLife βραβεύτηκε με το Βραβείο Εθελοντισμού, από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece για το Πρόγραμμα «LifeChanger». Παράλληλα, η εταιρεία υποστηρίζει τον φοιτητικό διαγωνισμό ψηφιακής καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας «JA Start Up 2017» του ΣΕΝ/JA Greece, καθώς και τον κύκλο εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Παίζω, Ανακαλύπτω & Αισθάνομαι» με πρωτοβουλία του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

Η Eurolife ERB Ασφαλιστική σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, μέσω του διαγωνισμού #DefineSafety, κάλεσε τους φοιτητές της Ελλάδας να δημιουργήσουν videos, μέσω των οποίων αποτυπώνουν τι σημαίνει για εκείνους ασφάλεια, διεκδικώντας χρηματικά έπαθλα. H Eurolife ERB συμμετείχε πέρυσι στην Εθνική Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών, με σειρά από εσωτερικές εκδηλώσεις και δράσεις.

ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ DIGITAL
Σημαντική είναι η επένδυση των εταιρειών του κλάδου στο ψηφιακό περιβάλλον, με καινοτόμα και χρήσιμα apps, νέες μεθόδους ηλεκτρονικών πληρωμών και digital υπηρεσίες. Ο ασφαλιστικός κλάδος φαίνεται να υιοθετεί με αυξημένη ταχύτητα τις digital υπηρεσίες, προς όφελος των καταναλωτών/ασφαλισμένων, αλλά και των Δικτύων Πωλήσεων σημειώνει ο Γιώργος Γκοτζαγεώργης. Και προσθέτει: «Ο νέος ψηφιακός κόσμος επιτρέπει στις εταιρείες και τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές την επεξεργασία πλήθους δεδομένων (big data), στοχεύοντας στην αποτελεσματικότερη προσέγγιση συγκεκριμένων καταναλωτικών ομάδων (targeting), σε χρόνο και με τρόπο που αυτές επιθυμούν. Αντίστοιχα, η εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων έχει απλοποιηθεί, καθώς πλέον έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά από την εταιρεία τους, αλλά και να ενημερώνονται, να αιτούνται την ασφάλιση τους, να πληρώνουν τα ασφάλιστρα τους ή να τροποποιούν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο τους 24/7/365».

Η Groupama Ασφαλιστική ανανέωσε με την προσθήκη δυο νέων λειτουργιών, την εφαρμογή Groupama Now. Το νέο «e-asy Claim Home/Business» επιτρέπει την καταγραφή ζημιάς ή ατυχήματος στο σπίτι ή την επιχείρηση και την αποστολή αιτήματος αποζημίωσης μέσω της smart συσκευής, ενώ η Groupama Ασφαλιστική εγγυάται την καταβολή της αποζημίωσης μέσα σε 7 εργάσιμες ημέρες. Η δεύτερη νέα λειτουργία επιτρέπει σε κάθε ενδιαφερόμενο, με τρία clicks να υποβάλει τα στοιχεία που απαιτούνται, ώστε η εταιρεία να του αποστείλει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προσφορά για την ασφάλιση της κατοικίας του.

Στο πλαίσιο της ολιστικής ψηφιοποίησης των λειτουργιών της, με καινοτομίες και εφαρμογές ειδικότερα στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων, η Interamerican έχει θέσει σε χρήση το «e-survey», εργαλείο καταγραφής εκτίμησης ζημιάς. Η ιδέα της συγκεκριμένης εφαρμογής βασίζεται στη δυνατότητα συνεχόμενης αξιολόγησης της ζημιάς από τον πραγματογνώμονα και τον διακανονιστή, μέχρι την τελική έγκρισή της από τον διακανονιστή, με στόχο την άμεση και αντικειμενική αξιολόγηση του κόστους της ζημιάς. Επιπλέον, η Anytime είναι έτοιμη να λανσάρει μια νέα γενιά προϊόντων, που θα χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο και μια εξελιγμένη εφαρμογή για τη μέτρηση της οδηγικής συμπεριφοράς.

Η ΑΧΑ παρουσίασε στην ιστοσελίδα της ένα νέο online εργαλείο γνώσης και αξιολόγησης κινδύνων, με το οποίο οι πελάτες και άνθρωποι των δικτύων μπορούν να διερευνούν τους κινδύνους που αφορούν κάθε είδους μικρομεσαία επιχείρηση, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι πελάτες να την προστατέψουν. Επιπλέον, λάνσαρε τη νέα έκδοση του AXA Drive, με στόχο να ενισχύσει την κατανόηση που έχουν οι οδηγοί για τα χαρακτηριστικά της οδήγησής τους, ώστε με τον καιρό να τα βελτιώσουν και να μετακινούνται με περισσότερη ασφάλεια. Επίσης, στα συνεργεία που συνεργάζονται με την ΑΧΑ, η αξιολόγηση ζημιάς αυτοκινήτου από πραγματογνώμονες γίνεται σε πραγματικό χρόνο, από απόσταση, χάρη στην «Ψηφιακή Πραγματογνωμοσύνη».

Η Ευρωπαϊκή Πίστη λάνσαρε νέα ηλεκτρονική αίτηση για όλα τα προϊόντα του Κλάδου Ατομικών Ζωής. Η νέα αυτή εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στο τμήμα Εκδόσεων του Κλάδου Ζωής, τόσο η αίτηση ασφάλισης όσο και τα απαραίτητα, για την εκτίμηση του κινδύνου και την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, δικαιολογητικά. Παράλληλα, υιοθέτησε και εφαρμόζει την υπηρεσία «MyBank», μια ολοκληρωμένη πανευρωπαϊκή λύση ηλεκτρονικών πληρωμών, με χρέωση τραπεζικού λογαριασμού σε πραγματικό χρόνο.


«ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΣΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΡΟΣ»
«Είναι σαφές ότι στον ψηφιακό κόσμο η ταχύτητα είναι ο πρωταγωνιστής. Επομένως, ξεκινώντας από το τέλος, η εξυπηρέτηση του πελάτη είναι δυνατόν να επιτευχθεί με μεγάλη αμεσότητα, πράγμα που και τον ίδιο ικανοποιεί, αλλά και την εταιρεία διευκολύνει με την οικονομία του χρόνου. Πέραν τούτου όμως, μέσω των ψηφιακών καναλιών επιτυγχάνεται το εταιρικό αποτύπωμα σε πολύ μεγάλο εύρος. Μπορείς να δώσεις με λεπτομέρεια την ταυτότητά σου, να δείξεις την εταιρική σου κουλτούρα και όλα αυτά να τα συνδυάσεις με τη δύναμη της εικόνας και με διάδραση, ακόμα και σε όλον τον κόσμο.

Πραγματικά, το toolset δεν έχει μία μόνο χρήση και μπορεί να φέρει μετρήσιμα αποτελέσματα, γεγονός που το κατατάσσει αξιόπιστο. Από την άλλη ας μην παραβλέπουμε ότι στον ψηφιακό κόσμο ελλοχεύουν κίνδυνοι που δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε σε ένα στοιχειώδες risk plan επικοινωνίας, πόσο μάλλον για τις ασφαλιστικές εταιρείες που η επαφή με τον πελάτη είναι άμεση και συνήθως σε καταστάσεις συναισθηματικής πίεσης για τον ίδιο. Τα υπέρ του ψηφιακού καναλιού την ίδια στιγμή, από λάθος χειρισμό, μπορούν να μετατραπούν σε κατά, επομένως χρειάζεται μέτρο, έλεγχος, συνεχής εκπαίδευση των digital marketers και σεβασμός στον ανθρώπινο παράγοντα».
Ναταλία Στεφανίδη, PR & Communications Consultant, Euroins GR

«ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ LOYALTY»
«Ο στόχος των ασφαλιστικών εταιρειών να προσφέρουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία στους πελάτες τους, παράλληλα με την ανάγκη να ενισχύσουν την πιστότητά τους, εν μέσω του έντονου ανταγωνισμού, καθιστά τα προγράμματα loyalty στρατηγικής σημασίας. Σήμερα, τα ψηφιακά μέσα και τα νέα δεδομένα της οικονομίας, υπογραμμίζουν ακόμα περισσότερο τη σπουδαιότητά τους. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από εταιρείες που χρησιμοποιούν εναλλακτικά κανάλια διανομής, “απειλεί” την καταναλωτική βάση των παραδοσιακών ασφαλιστικών επιχειρήσεων, με ελκυστικές, καινοτόμες ψηφιακές προτάσεις, οδηγώντας τους παραδοσιακούς οργανισμούς σε εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών τους, με έμφαση στον τομέα του loyalty. Το νέο πεδίο δράσης για βελτίωση της εμπειρίας πελάτη εντοπίζεται στην εξατομίκευση, στο engagement, στην ψηφιοποίηση υπηρεσιών και στα data analytics, με στόχο την επίτευξη νέων επιπέδων εξατομίκευσης και καινοτομίας».
Γιώργος Γκοτζαγεώργης, Διευθυντής Marketing & Υποστήριξης Δικτύου Πωλήσεων, Ευρωπαϊκή Πίστη

MARKET NEWS
– 
Τον Νοέμβριο του 2017 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση εγκαινίων για την έδρα της Euroins GR στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ παράλληλα ανακοινώθηκε και η μόνιμη εγκατάσταση της εταιρείας στην Ελλάδα.
 Η Groupama Ασφαλιστική και το Corallia διοργάνωσαν το HackInnow, Insurtech διαγωνισμό ανοιχτής καινοτομίας, αναζητώντας τεχνολογικές τάσεις, λύσεις και προϊόντα για τον ασφαλιστικό κλάδο.
 H Interamerican έχει εισαγάγει στην εταιρική στρατηγική ανάπτυξης το πρόγραμμα καινοτομίας «Imagine». Κεντρική ιδέα αποτελεί η δημιουργική συμμετοχή των εργαζομένων με κατάθεση νέων ιδεών στην ψηφιακή πλατφόρμα του προγράμματος και η υλοποίησή τους μέσα από διατμηματικές ομάδες.
 H Techapps Healthier, η ΑΧΑ και η Servier προχωρούν σε μία τριμερή συνεργασία στοχεύοντας να βοηθήσουν τους Έλληνες πολίτες να ζουν καλύτερα μέσα από την καθημερινή ψηφιακή οργάνωση και διαχείριση της υγείας τους.
 Με περισσότερα από 260.000 ευρώ επιβράβευσε η Ευρωπαϊκή Πίστη τους κατόχους του προγράμματος Ασφαλιστικός Γονέας το 2017.
 Η Ευρωπαϊκή Πίστη και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών δημιούργησαν το «Executive Sales Insurance Program». Στόχος ήταν η δημιουργία ενός προγράμματος ασφαλιστικών σπουδών που θα παρέχει στο Δίκτυο Πωλήσεων της εταιρείας, την ευκαιρία να αποκτήσει πληρέστερη κατάρτιση στο αντικείμενο εργασίας του.
 Με εκδήλωση στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο ο εορτασμός της συμπλήρωσης 40 ετών από τη δημιουργία της Α.Ε.Γ.Α. Ευρωπαϊκή Πίστη.
 H Υδρόγειος Ασφαλιστική και η Υδρόγειος Ασφαλιστική Κύπρου συνδιοργάνωσαν στην Αθήνα το 1ο Διαδραστικό Συνέδριο «Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση – Η επόμενη μέρα».
 Εγκρίθηκε από το υπουργείο Οικονομίας η συγχώνευση των ανωνύμων εταιρειών Ergo ΑΕΕ Ζημιών, Αγροτική Ασφαλιστική και Ergo ΑΕΕ Ζωής με απορρόφηση της δεύτερης και τρίτης εταιρείας από την πρώτη.
 Η Υδρόγειος Ασφαλιστική και ο Ε.Σ.Α.Κ.Ε., διοργανώτρια αρχή της Stoiximan.gr Basket League, ανανέωσαν την χορηγική τους συνεργασία για έκτη συνεχόμενη χρονιά.
 Μετά από ενέργειες της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος και σε συνεργασία με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, δημιουργήθηκε από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος ο ιστότοπος insuranceregistry.uhc.gr. Εκεί είναι καταχωρημένοι όλοι οι ενεργοί ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που έχουν εγγραφεί και πιστοποιηθεί από τα κατά τόπους αρμόδια Επιμελητήρια.

ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δυναμικά στον χώρο της ολοκληρωμένης επικοινωνίας έχουν μπει οι ασφαλιστικές εταιρείες, με στόχο να προσεγγίσουν τον καταναλωτή και μελλοντικό πελάτη. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν οι καμπάνιες των Anytime, Groupama και Ευρωπαϊκή Πίστη.

Στον «αέρα» βρίσκεται η νέα επικοινωνία της Anytime της Interamerican για την ασφάλιση αυτοκινήτου. Η διαφήμιση εξελίσσεται στο γραφείο-αποδυτήρια μιας επαρχιακής ομάδας ποδοσφαίρου, την κρίσιμη στιγμή που ο πρόεδρος και ο προπονητής προσπαθούν να κλείσουν το μεγάλο deal με το αστέρι της μπάλας που θα βοηθήσει την ομάδα να αναπτερωθεί. Το σποτ προβάλλει την ασφάλιση αυτοκίνητου με τρίμηνη διάρκεια, με την υπογραφή της Bold Ogilvy.

Με πέντε νέα διαφημιστικά σποτ εμπλούτισε πρόσφατα η Groupama Ασφαλιστική τη διαφημιστική της καμπάνια, με κεντρικό μήνυμα «Τι ωραία να νιώθεις σιγουριά στη ζωή, χωρίς ίσως, μπορεί κι ama». Η εμπλουτισμένη καμπάνια αναδεικνύει την ουσιαστική και συναισθηματική πληρότητα που προσφέρει η εταιρεία και η οποία ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις κάθε ασφαλισμένου. Η καμπάνια φέρει την υπογραφή της Trabaho.

Η Ευρωπαϊκή Πίστη λάνσαρε καμπάνια με αφορμή τον εορτασμό των 40 ετών παρουσίας της στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, νιώθοντας την ανάγκη να ευχαριστήσει όλους όσοι την εμπιστεύτηκαν από το 1977 έως και σήμερα, με κεντρικό μήνυμα «Ένα μεγάλο ευχαριστώ». Ένα μεγάλο ευχαριστώ προς τους ασφαλισμένους, τους εργαζομένους και τους μετόχους της. Την καμπάνια επιμελήθηκε η McCann Athens.