Τη μετάβαση από το consumer-driven στο people-based marketing επιβεβαίωσαν οι ομιλητές του 2ου InStore Marketing Conference της BOUSSIAS, που διοργανώθηκε στο αμφιθέατρο του Maroussi Plaza Center.

Τα παραπάνω τόνισαν τόσο οι διεθνείς όσο και οι Έλληνες ομιλητές, παρά τις προβλέψεις ότι το in-store marketing – στα φυσικά καταστήματα- είχε φτάσει στο τέλος του και το digital marketing γινόταν «παντοκρατορία». Χαρακτηριστικό το παράδειγμα που ανέφερε ο Andrew Busby, Founder του Retail Reflections: ο γίγαντας του e-commerce Amazon, που προχώρησε στην δημιουργία φυσικού καταστήματος.

QUAKER DIFFERENTIATED SHOPPER MARKETING CAMPAIGNS
Την αξιοποίηση όλων των μέσων επικοινωνίας που έχουν οι retailers, τόσο εντός (in-store) όσο και εκτός καταστήματος, για το brand δημητριακών Quaker συμπεριέλαβε το marketing της PepsiCo Greece. Ο τελικός αγοραστής στο επίκεντρο κάθε σχεδιασμού καθώς, η «τέλεια εκτέλεση» είναι η «μόνη στρατηγική που βλέπει ο καταναλωτής» όπως κατέληξε η Ευαγγελία Μηλιώτη, Shopper Marketing Manager της PepsiCo Greece.

BECEL PROACTIV: BECOMING ACTIVE THROUGH-THE-LINE
Τη συνέργεια και συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο το penetration του Becel ProActiv, με εστίαση στο νεανικό κοινό παρουσίασε η Άννα-Μαρία Πανταζή, Shopper Marketing Manager της Upfield. Εστιάζοντας στους 3 κύριους πυλώνες του brand (μείωση χοληστερίνης με ένταξη του προϊόντος στην διατροφική ρουτίνα, τακτική άσκηση και ισορροπημένη διατροφή) έχτισε το relevance με το νεότερο κοινό, εκπαιδεύοντας τον καταναλωτή, δείχνοντας πως brand & retailer μαζί ως ένα μπορούν να υποστηρίξουν την προσπάθειά του για τη διατήρηση καλής φυσικής κατάστασης.

CONVEY BRAND IDENTITY TO INSTORE EXPERIENCE
Ποσοστό +17,3% αύξηση στις πωλήσεις μέσα σε έναν μόλις χρόνο έφερε για την Apivita το νέο In-Store Concept που εφάρμοσε η εταιρεία, στο Apivita Experience Store, και +12,8% (YTD 2019 / PYTD 2018) στα corners που διατηρεί σε φαρμακεία, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Commercial Director Pharmacy, Νίκος Καρατζόλας.

FROM INNOVATION TO EXPERIENCE
«Ο χρόνος είναι το πολυτιμότερο αγαθό» και ο χρόνος που μπορεί να κερδίσει ένα brand από τον αγοραστή εξαρτάται απόλυτα από την εμπειρία που μπορεί να του προσφέρει καθώς «ζούμε πλέον στην εποχή των εμπειριών», τόνισε ο Πέτρος Ιμιρζιάδης, Business Development Head/ Partner της Sales Promotion Center.

Το χρήμα είναι το μέτρο με οποίο αξιολογούμε την ικανοποίησή μας ενώ το κινητό αποτελεί τον μεγαλύτερο «ανταγωνιστή» όσον αφορά στην προσοχή του καταναλωτή όταν βρίσκεται μέσα στο κατάστημα, ανέφερε, παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες του ανταγωνισμού για την προσέλκυση του καταναλωτή.

SEPARATING HYPE FROM REALITY: WHAT THE FUTURE RETAIL LANDSCAPE REALLY LOOKS LIKE
Δεν έφτασε το… τέλος του κόσμου για το φυσικό κατάστημα στη λιανική, παρά τις περί του αντιθέτου προβλέψεις, τόνισε ο Andrew Busby. «Τα καταστήματα θα γίνουν το μεγαλύτερο asset σας» προσέθεσε, παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες κάθε σχεδιασμού marketing ενεργειών, σύμφωνα με τους οποίους «ο πελάτης θα είναι ο βασιλιάς». Ενώ συμβούλεψε όλα τα brands «πάνω από όλα να γίνετε διάσημοι για κάτι».

SLAMDUNK. RETAIL AUTHENTICITY AT ITS BEST
Το concept πίσω από τη δημιουργία του Slam Dunk παρουσίασε ο COO της εταιρείας, Νίκος Βαρβαδούκας. Τα προϊόντα και το experience που προσφέρονται στο κατάστημα συγκεράζουν την «κληρονομιά» του ευρωμπάσκετ του 1987 και το μέλλον του αθλητισμού, ανέφερε.

Από τον «NBA Blend» καφέ μέχρι το πάτωμα, που παραπέμπει ευθέως σε παρκέ γηπέδου, όλες οι συνδηλώσεις μέσα στο κατάστημα αφορούν αποκλειστικά και μόνον στο μπάσκετ. Μέσα στους πρώτους 2,5 μήνες από όταν άνοιξε τις πύλες του, το κατάστημα κατάφερε να «καταγράψει» 23.000 επισκέψεις.

THE CONVERSATION AGE
Την νέα εποχή του «συνειδητοποιημένου (ethical) καταναλωτή» όπου οι «αφηγήσεις έχουν αντικαταστήσει τις εικόνες και το συναίσθημα έχει αντικαταστήσει το hype» παρουσίασε η CEO, της FutureBrand UXUS, Queenie Lo. Την νέα αυτή εποχή του marketing που η Queenie Lo ονόμασε «The Conversation Age» έχει τα εξής χαρακτηριστικά: μορφωμένοι αλλά και connected καταναλωτές, το αύριο του retail θα καθορίσει η προσφερόμενη «εμπειρία ανά τετραγωνικό» και όχι οι πωλήσεις, τα brands θα πρέπει να ανοίξουν συζήτηση με τους καταναλωτές. «Οι νικητές του αύριο θα είναι τα brands που προσαρμόζονται στο zeitgeist της διαρκούς αλλαγής», κατέληξε.

THE FUTURE RETAIL SHOP
Το case study του νέου in-store marketing της ΑΒ Βασιλόπουλος παρουσίασε ο Φώτης Βασιλείου, Γενικός Διευθυντής της White Space. Έκανε λόγο για ένα «ολιστικό ψηφιακό οικοσύστημα», με τον καταναλωτή στο επίκεντρο, που συνίσταται σε ιστοσελίδα, mobile app, οθόνες μέσα στα καταστήματα και πλατφόρμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Απώτερος στόχος η παροχή εξατομικευμένων προσφορών για κάθε πελάτη, την ώρα που βρίσκεται εντός του καταστήματος, με βάση το αγοραστικό του προφίλ.

SCENT MARKETING
Τη νέα τάση του πολυαισθητικού marketing (sensory marketing) παρουσίασε η Νάνσυ Δασκάλου, Key Account Manager της Scent Plus. Με στόχο τη συναισθηματική σύνδεση καταναλωτή και brand, το άρωμα συνδυάζεται με τη μουσική, μέσα στον χώρο του καταστήματος και επιδρούν στην τελική απόφαση επιλογής ενός προϊόντος/υπηρεσίας.

STORE FORMAT DEVELOPMENT: THE NEED FOR CHANGE AND DIVERSITY
Αλλαγή format που δεν πρέπει να συνδέεται απλά με την αλλαγή design στο κατάστημα, είναι η απάντηση στις σύγχρονες προκλήσεις για το retail, τόνισε ο Simon Bentley, Former Group Head of Store Format της Halfords.

THE FUTURE OF RETAIL IS MEDIA
Τα brands πρέπει να μπορούν να φτάσουν στον πελάτη τους ακριβώς στο σημείο όπου αγοράζει τα προϊόντα και μάλιστα με απλό, αποτελεσματικό και μετρήσιμο τρόπο, τόνισε ο Οδυσσέας Ντότσικας, Founder & Managing Director της TDG. Παρουσιάζοντας στοιχεία ερευνών αγοράς της PWC, υπογράμμισε πως το μέλλον του retail εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τα μέσα (κατά βάση τα social media) αφού πλέον αποτελούν τον υπ’ αριθμόν 1 παράγοντα που επηρεάζει τις καταναλωτικές επιλογές παγκοσμίως.

THE EVOLUTION OF SHOPPER BEHAVIOR
Save time, save effort, save money, είναι οι τρεις νέοι «κανόνες» που ρυθμίζουν το engagement του πελάτη ανέφερε ο Jamie Rayner, Managing Director της Shoppercentric και τόνισε πως η αγορά από το φυσικό κατάστημα «στην πραγματικότητα παίζει ρόλο στο brand building».

AUGMENTED REALITY SHOPPING EXPERIENCE
Το augmented reality θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην πραγματικότητα του shopping experience, σύμφωνα με τον Λέοντα Γαβαλά, Managing Partner της bespot. Αύξηση εισόδου, κίνητρο διάδρασης, αύξηση πρόθεσης αγοράς και κατανόηση των συνηθειών του καταναλωτή είναι ορισμένες από τις δυνατότητες που μπορεί να ξεκλειδώσει το ΑR και το VR.

BRINGING CLOSER SHOPPING TO CONSUMPTION MOMENT
Premiumization η λέξη – κλειδί στο marketing concept της Jacobs Douwe Egberts, σύμφωνα με την National Accounts Sales & Shopper Marketing Manager Greece, Ροδούλα Τρακάδα. Η προσφορά ενός «premium 360 consumer journey» omnichannel, του instore περιλαμβανομένου, περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για το brand L’OR, με στόχο να μεταμορφώσει το shopping σε μια «απόλυτη εμπειρία».