Το μεγαλύτερο ποσοστό των ενεργών πολιτών βρίσκεται πλέον στα Social Media, ενώ τα… «καμπανάκια» για τους διαφημιζόμενους που αδιαφορούν για τα Social Media, συνεχώς πληθαίνουν. Αυτά είναι μερικά μόνον από τα συμπεράσματα που προέκυψαν μέσα από την ημερίδα «Ποιος φοβάται τα Social Media;» που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου, στο Μουσείο Μπενάκη.

Οι Έλληνες είναι στα Social Media
Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διείσδυση και τη χρήση των Social Media στην Ελλάδα ανέδειξε η έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την MRB Hellas.

Πιο συγκεκριμένα φαίνεται ότι οι έλληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των Social Media με ποσοστά υψηλά πλέον, που έχουν αυξηθεί σημαντικά από την προηγούμενη μέτρηση, τον Φεβρουάριο του 2009.

Συνοπτικά τα ευρήματα συνοψίζονται στα παρακάτω:
• Η αύξηση της χρήσης των εφαρμογών Social Media είναι εντυπωσιακή.
• Η εμπλοκή τόσο μεγάλου αριθμού πολιτών/πελατών δείχνει ότι το μέλλον της αμφίδρομης επικοινωνίας έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται στα Social Media, χωρίς όμως την παρουσία των μαρκών, εταιρειών και πολιτικών να εκμεταλλεύονται τον χώρο αυτό.
• Οι χρήστες ενημερώνονται μέσω των Social Media και τα εμπιστεύονται.
• Μειώνουν τον χρόνο που βλέπουν τηλεόραση χάρη στα Social Media.
• Tα Social Media αλλάζουν τον τρόπο διαμαρτυρίας.
• Οι μεγαλύτερες ηλικίες αρχίζουν και ασχολούνται ενεργά, δημιουργικά και έντονα.
• Η χρήση των Social Media στην εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την καινοτομία.
• Το κινητό τηλέφωνο αυξάνει τους χρήστες αλλά και τη χρήση των Social Media.
• Η διάδοση των Social Media αλλάζει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις δημιουργούν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες και βοηθάει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Η παρουσίαση και ο σχολιασμός των αποτελεσμάτων της έρευνας έγινε από τον Δημήτρη Α. Μαύρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MRB Hellas, ενώ ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσίασε και ο Bob Pickard, CEO Asia-Pacific Burson-Marsteller, που βρέθηκε στην Αθήνα ειδικά για την ημερίδα.

Για τις φοβίες και την αποχή των επιχειρήσεων από τα Social Media συζήτησαν ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας Δημήτρης Γ. Μαύρος, ο Στάθης Χαϊκάλης, CEO Comm-Effect, η Μαρία Λαζαρίμου CEO Advocate Burson-Marsteller και ο συγγραφέας-ακτιβιστής Μανώλης Ανδριωτάκης, ενώ τοποθετήσεις έγιναν επίσης από τους Αντώνη Κόχειλα, ΕΔΕΕ Digital και Γ. Μαρμαροκόπο, Πρόεδρο του ΙΑΒ Hellas.


Δημήτρης Γ. Μαύρος: Να μην μείνουμε θεατές…
Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας Δημήτρης Γ. Μαύρος, τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των Social Media από επιχειρήσεις και οργανισμούς, έτσι ώστε «να μην μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει». Αναφερόμενος στην ελληνική πραγματικότητα, υπογράμμισε ότι εταιρείες, οργανισμοί και πολιτικοί δεν φαίνεται να έχουν κατανοήσει επαρκώς τη σημασία των Social Media και την επιρροή που δύνανται να ασκήσουν στην εικόνα και τη φήμη των προϊόντων, των εταιρειών, και των οργανισμών. Παράλληλα ανακοίνωσε τη δημιουργία μια νέας εφαρμογής από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας για τη συγκέντρωση και καταγραφή οnline case studies.

Ζωντανή μετάδοση
Την ημερίδα παρακολούθησαν πάνω από 360 στελέχη επιχειρήσεων, ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι και φοιτητές, ενώ μεταδόθηκε και live μέσω Διαδικτύου σε συνεργασία με το www.neolaia.gr.

Καθήκοντα συντονιστών στα τρία πάνελ της ημερίδας ανέλαβαν η Μαρία Λαζαρίμου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Advocate Burson-Marsteller και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, η Δρ Μπέττυ Τσακαρέστου, Επίκουρος Καθηγήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Γενική Γραμματέας ΔΣ Ινστιτούτου Επικοινωνίας και ο Γιάννης Λάριος, Ψηφιακές Ενισχύσεις. Οι εισηγήσεις που πραγματοποίησαν 18 ειδικοί επί του θέματος, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων, επιχειρηματίες και πολιτικοί με ενασχόληση στα Social Media κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού.