Ο λόγος είναι απλός: Μέχρι σήμερα, οι βαφές μαλλιών κομμωτηρίου αποτελούν προϊόντα μιας αγοράς που ανταγωνίζεται μεν σκληρά, αλλά επικεντρώνει την επικοινωνία της σχεδόν αποκλειστικά στους κομμωτές, στους επαγγελματίες που συστήνουν ένα προϊόν στους τελικούς χρήστες.

Για πρώτη φορά, η L’Oreal σπάει τα στεγανά και επιδιώκει να χτίσει επώνυμη ζήτηση στις βαφές μαλλιών, μέσα στο κομμωτήριο. «Για να το πετύχουμε αυτό επιλέξαμε να επικοινωνήσουμε το λανσάρισμα πολύ έντονα, τόσο μέσα στο κομμωτήριο όσο και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης», λέει ο Κυριάκος Τσατσαρώνης, Γενικός Διευθυντής Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων της L’Oreal Hellas. «Σκοπός μας είναι να δούμε γυναίκες που δεν βάφουν τα μαλλιά τους μέχρι σήμερα στο κομμωτήριο να το επισκεφτούν και να ζητούν τη βαφή Inoa».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το brand Inoa ενσαρκώνει την απόλυτη καινοτομία στην κατηγορία του: «Αποτελεί μια πραγματική επανάσταση. Σε λίγα χρόνια, όλες οι βαφές θα είναι κάπως έτσι…».

Ίσως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το brand λανσαρίστηκε στην 100ή επέτειο της εταιρείας, για την οποία η καινοτομία δεν αποτελεί απλά δέσμευση, αλλά θεμελιώδη στρατηγική.

Marketing Week: Ποια είναι σήμερα η εικόνα της αγοράς στις βαφές μαλλιών; Υπάρχει ιδιαίτερος ανταγωνισμός;

Κυριάκος Τσατσαρώνης: Ναι, και βέβαια υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός. Όμως ο ανταγωνισμός επικεντρώνεται κυρίως στο κομμάτι τιμής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές μικρές μάρκες βαφών που δεν έχουν χτίσει ουσιαστική διανομή, που δουλεύουν με πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους και που έχουν πολύ χαλαρή εμπορική πολιτική, να βρίσκονται σε δεινή θέση ή να έχουν ήδη κλείσει μέσα στο 2009. Η βαφή είναι εργαλείο για τον κομμωτή. Άρα, πέραν του γεγονότος ότι πρέπει να είναι ποιοτικά καλή, θα πρέπει να συνοδεύεται και με την απαραίτητη τεχνική εκπαίδευση προκειμένου να επιτευχθεί το άριστο οπτικό αποτέλεσμα. Είναι κάτι για το οποίο στη L’Oreal είμαστε πραγματικά υπερήφανοι.

Marketing Week: Ποια είναι τα στοιχεία που καθιστούν την Inoa ένα καινοτομικό προϊόν;

Κυριάκος Τσατσαρώνης: Χάρη στην τεχνολογία του Oil Delivery System έχουμε μια πιο φιλική βαφή μαλλιών που προσφέρει απόλυτα ομοιόμορφο χρώμα, με τέλεια κάλυψη των λευκών μαλλιών και απόλυτο σεβασμό στο τριχωτό. Και το βασικότερο είναι ότι ξανοίγει τα μαλλιά μέχρι τρεις τόνους χωρίς να περιέχει αμμωνία. Είναι εντελώς άοσμη!

Marketing Week: Η L’Oreal έχει μακρόχρονη ιστορία στο συγκεκριμένο τομέα. Η Inoa αποτελεί την κορύφωση αυτής της πορείας;

Κυριάκος Τσατσαρώνης: Η L’Oreal είναι η εταιρεία που διαρκώς καινοτομεί. Φυσικά, με την Inoa δεν είναι η μοναδική φορά που ταράζουμε τα νερά στον τομέα της βαφής. Όμως, αποτελεί μια πραγματική επανάσταση καθώς πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο που οι γυναίκες βάφουν τα μαλλιά τους. Σε λίγα χρόνια όλες οι βαφές θα είναι κάπως έτσι!


Marketing Week: Πώς πρόκειται να λανσαριστεί το συγκεκριμένο προϊόν, με ποιες ενέργειες;

Κυριάκος Τσατσαρώνης: Καθώς πρόκειται για ένα αμιγώς επαγγελματικό προϊόν, οφείλουμε να ενημερώσουμε πρώτα τον επαγγελματία κομμωτή και φυσικά να τον εκπαιδεύσουμε ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιεί σωστά και να έχει τα πραγματικά μοναδικά αποτελέσματα που υπόσχεται το προϊόν. Έχουμε ξεκινήσει λοιπόν ένα μεγάλο κύκλο παρουσιάσεων της νέας βαφής από τον Ιούνιο στο Παρίσι -όπου έγινε και η πρώτη επίσημη αποκάλυψη του προϊόντος με την ευκαιρία του εορτασμού των 100 χρόνων της L’Oreal- και σκοπεύουμε να καλύψουμε μέχρι τα τέλη του χρόνου το 50% της διανομής.

Επίσης, στο μεγάλο συνέδριο χρώματος της L’Oreal Professionnel στα τέλη του Οκτώβρη, θα έχουμε τη χαρά να υποδεχτούμε 1200 κομμωτές και να τους παρουσιάσουμε αυτήν τη μεγάλη καινοτομία. Στη συνέχεια, τα κομμωτήρια και οι κομμωτές θα γίνουν οι ζωντανοί πρεσβευτές του νέου προϊόντος με έντονη παρουσία μέσα στα καλύτερα κομμωτήρια. Φυσικά, θα έχουμε πληθωρική επικοινωνία σε όλον τον επαγγελματικό τύπο.

Marketing Week: Θα υπάρξει επικοινωνία τόσο προς τον τελικό καταναλωτή (με above the line ενέργειες), όσο και προς τους επαγγελματίες;

Κυριάκος Τσατσαρώνης: Με την ΙΝΟΑ, την επαναστατική αυτή καινοτομία, γυρίζουμε σελίδα σε μια νέα εποχή που θα επαναπροσδιορίσει ολόκληρη την αγορά των βαφών μαλλιών για τα επόμενα χρόνια. Η στρατηγική μας είναι να χτίσουμε την επώνυμη ζήτηση στις βαφές μαλλιών, μέσα στο κομμωτήριο. Για να πετύχουμε αυτό επιλέξαμε να επικοινωνήσουμε το λανσάρισμα πολύ έντονα, τόσο μέσα στο κομμωτήριο όσο και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η επικοινωνία του θα ξεκινήσει άμεσα σε κυριακάτικες εφημερίδες και περιοδικά και μέσα στους επόμενους μήνες θα κορυφωθεί.

Είναι πολύ σημαντικό να σημειωθεί εδώ ότι είναι η πρώτη φορά που ένα προϊόν κομμωτηρίου διαφημίζεται τόσο έντονα με σκοπό να δούμε γυναίκες που δεν βάφουν τα μαλλιά τους μέχρι σήμερα στο κομμωτήριο να το επισκεφθούν και να ζητούν τη βαφή Inoa.

Marketing Week: Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες του γυναικείου κοινού ως προς τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών;

Κυριάκος Τσατσαρώνης: Οι γυναίκες επισκέπτονται σε μεγάλο βαθμό το κομμωτήριο (89%). Παρ’ όλα αυτά μόλις το 27 % χρησιμοποιεί ένα προϊόν περιποίησης μαλλιών. Συνήθως αυτό είναι σαμπουάν (36%) ή μάσκα (25%). Ο ρόλος του επαγγελματία κομμωτή φαίνεται να είναι πολύ καθοριστικός αφού το 93% δηλώνει ότι θα ακολουθούσε σχεδόν τυφλά τη συμβουλή του. Στόχος μας είναι να γίνει το κανάλι αυτό η βασική πηγή προμήθειας προϊόντων περιποίησης μαλλιών? κάτι που θα έδινε τεράστια ώθηση στα έσοδα του μέσου κομμωτηρίου. Αυτήν τη στιγμή, ο τζίρος προϊόντων, περιποίησης και styling αποτελεί μόλις το 15% του τζίρου ενός κομμωτηρίου.

Τέλος, είναι βασικό να γνωρίζουμε ότι για όλες τις υπόλοιπες τεχνικές υπηρεσίες (κούρεμα, βαφή, χτένισμα κ.λπ.) είναι βασικό τα μαλλιά να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση.

Marketing Week: Ποια είναι γενικότερα η σημασία της καινοτομίας για την L’Oreal;

Κυριάκος Τσατσαρώνης: Η καινοτομία είναι για μας όχι απλά απαραίτητη, είναι θεμελιώδης στρατηγική προτεραιότητα προκειμένου να συνεχίσουμε να κυριαρχούμε. Φέτος, γιορτάζουμε 100 χρόνια λειτουργίας. Στα χρόνια αυτά καινοτομούμε διαρκώς. Είμαστε η πρώτη εταιρεία που δημιούργησε και καθιέρωσε την ακίνδυνη βαφή (το 1909) ή τη βαφή γρήγορης οξείδωσης, όπως και άλλες πολλές καινοτομίες.

Η L’Oreal επενδύει συστηματικά στην έρευνα και την τεχνολογία με ερευνητικά κέντρα σε όλον τον κόσμο και με περισσότερους από 3.000 επιστήμονες που αγωνίζονται διαρκώς να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των προϊόντων μας.

Με την Inoa, την επαναστατική αυτή καινοτομία, εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή που θα επαναπροσδιορίσει την βαφή των μαλλιών για τον επόμενο αιώνα.