Η τεχνολογία διαδραματίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο στο in-store promotion καθώς τα brands προσπαθούν με omnichannel και υβριδικές λύσεις να τραβήξουν την πολυπόθητη προσοχή του shopper και να του προσφέρουν εμπειρίες, κατά προτίμηση προσωποποιημένες.

Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας τα brands μπορούν πλέον να προσφέρουν technology-driven εμπειρίες στο πλαίσιο του in-store promotion, οι οποίες και εντάσσονται στη λογική omnichannel στρατηγικών και μπορούν να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη σύνδεση του shopper με το brand. Επιπλέον, τα brands διεθνώς αναγνωρίζουν την ανάγκη προσωποποίησης της in-store εμπειρίας, παρόλο που πρόκειται για ένα δυσκολότερο εγχείρημα συγκριτικά με τον χώρο του e-commerce. Την τάση αυτή ενισχύουν έρευνες οι οποίες υποστηρίζουν ότι οι προσωποποιημένες εμπειρίες είναι ζητούμενο των καταναλωτών. Επι παραδείγματι, πρόσφατη μελέτη της McKinsey & Company αναφέρει ότι το 71% των shoppers προσδοκά μια προσωποιημένη εμπειρία.Επιπλέον, η πανδημία ενίσχυσε την εδραίωση εργαλείων με υβριδικό χαρακτήρα, όπως οι digital promoters, συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία από τον ψηφιακό και τον φυσικό κόσμο και αξιοποιώντας τη δυναμική του συνδυασμού τους.

Ανάγκη για μεικτή στρατηγική
Την ανάγκη υιοθέτησης μιας μεικτής στρατηγικής όσον αφορά το in-store promotion στη μετά την πανδημία εποχή, η οποία όχι μόνο θα προσφέρει οικονομικό όφελος στο καταναλωτικό κοινό, αλλά επίσης θα ενισχύσει την εμπειρία, επεσήμανε ο Σταμάτης Ρήγας, Client Service Director της Enzyme. «Αναμφίβολα τα brands πρέπει να ακολουθήσουν τη στρατηγική που ικανοποιεί τους στόχους τους πάνω απ’ όλα. Απλά στη μετα-κορωνοϊό περίοδο, που επανερχόμαστε στα φυσικά καταστήματα, χρειάζεται μια αναμορφωμένη μεικτή στρατηγική που χρησιμοποιεί τόσο price-oriented μηχανισμούς (εκπτώσεις, προσφορές 1+1, κουπόνια κ.λπ.) για να παρέχουν οικονομικό όφελος στον τελικό καταναλωτή αλλά και δημιουργία unique experiences αγοράς στο σημείο (μεγαλύτερο engagement, περισσότερο interaction, live testing, experience promos, signage κι άλλους τρόπους), που δημιουργούν περισσότερη αξία και αναδεικνύουν την εμπειρία χρήστη», ανέφερε ο ίδιος.

Η υβριδικη νεα κανονικοτητα
Ακολουθώντας τον δρόμο του εμπορίου και του marketing, το in-store promotion ακολουθεί την «οδό» του omnichannel, σύμφωνα με τον Σταμάτη Ρήγα, ο οποίος μιλώντας το MW ανέφερε: «Το omnichannel είναι πλέον ο κανόνας, είναι αναγκαιότητα. Δεν είναι εξαίρεση και δεν είναι nice-to-have. Όπως το εμπόριο, οι πωλήσεις, οι αγορές, το marketing γίνονται omnichannel, έτσι και το in-store promotion γίνεται υβριδικό. Με τη χρήση digital, social, video, αλλά και των φυσικών επαφών. Επομένως το μέλλον του είναι συνυφασμένο με τις αλλαγές που συντελούνται στο retail marketing διεθνώς».

Σε αυτή την προσπάθεια κεντρικό ρόλο παίζουν οι νέες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία. Ο Client Service Director της Enzyme τονίζει ότι τα φυσικά καταστήματα χρειάζεται να εξελιχθούν για να προσφέρουν μια technology-driven in-store εμπειρία στον καταναλωτή. «Πολλές από τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν ΑΙ όπως το Augmented Reality, machine learning, αυτοματισμοί, ρομποτική, location services, θα επηρεάσουν το επόμενο διάστημα και το in-store promotion. Καινοτομίες που εξοικονομούν χρόνο, αυξάνουν το επίπεδο ευκολίας στις αγορές και προσφέρουν μία συνολικά ποιοτική εμπειρία, θα πρωταγωνιστήσουν και στην ελληνική αγορά. Αναμένουμε το μελλοντικό κατάστημα να είναι ένα συνδεδεμένο υβρίδιο φυσικών και ψηφιακών εμπειριών όπου ο πελάτης μπορεί να πάρει ακριβώς αυτό που θέλει, όπου θέλει και όποτε θέλει», κατέληξε ο ίδιος.


In the news
Tην εμπειρία του στο physical περιβάλλον θέλει να μεταφέρει στο digital περιβάλλον το Sales Promotion Center με το λανσάρισμα δύο νέων υπηρεσιών. Μια εξ αυτών είναι το Influnation, μια υπηρεσία influencer marketing, την οποία δημιούργησε μετασχηματίζοντας ένα physical asset του και αξιοποιώντας το στο digital περιβάλλον. Με άλλα λόγια, αξιοποιεί τους συνεργάτες της εταιρείας στο BTL για να λειτουργήσουν ως micro ή nano influencers.

Η δεύτερη υπηρεσία αφορά στο online merchandising. Μιλάμε στην ουσία για το ψηφιακό merchandising που χρειάζονται τα προϊόντα, εφόσον έχουν τοποθετηθεί στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Είναι μια ψηφιακή υπηρεσία που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να αξιολογήσει και να μετρήσει την παρουσία των προϊόντων στα e-shops.


Σταμάτης Ρήγας, Client Service Director, Enzyme

«Οι καταναλωτές αναζητούν διαδράση και τεχνολογία»
«Μετά από ένα μεγάλο διάστημα όπου οι καταναλωτές προσπάθησαν να αποφύγουν τα πλήθη και ζούσαν σε έναν “phygital” κόσμο, υπάρχει επαναφορά της κανονικότητας και ανάγκη για προσωπική επαφή ακόμα και στο retail. Η κανονικότητα όμως έχει αλλάξει και πλέον οι καταναλωτές είναι πιο απαιτητικοί από τα brands στα φυσικά καταστήματα. Αναζητούν τη διάδραση και την τεχνολογία. Άρα τα καταστήματα θα πρέπει να εξελιχθούν και να προσφέρουν μία εντυπωσιακή technology-driven in-store εμπειρία στον καταναλωτή. Μέσα από την εμπειρία αυτή όμως και τη συνδεσιμότητα που δημιουργείται, τα brands θα μπορούν να γνωρίζουν περισσότερες πληροφορίες για τους καταναλωτές, τις οποίες μπορούν να εκμεταλλευτούν για προσωποποιημένη επικοινωνία και δημιουργία κινήτρων για μελλοντικές αγορές».


Ρομποτικές συσκευές προώθησης
Μια ακόμα τεχνολογική εφαρμογή στον χώρο του in-store promotion είναι οι ρομποτικές συσκευές για την προώθηση FMCGs σε φυσικά καταστήματα. Γι’ αυτήν την επιλογή με την οποία οι retailers και τα brands μπορούν να κάνουν engage τους καταναλωτές in-store μίλησε ο Ionut Vlad, CEO της Tokinomo, εταιρείας κατασκευής ρομποτικών συσκευών για την προώθηση FMCGs σε φυσικά καταστήματα, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Shop X, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου από τη Boussias. Ο Vlad τόνισε ότι πριν το ξέσπασμα της πανδημίας ο μέσος shopper δαπανούσε 13 δευτερόλεπτα για την αγορά ενός brand στο φυσικό κατάστημα. Μετά την πανδημία ο χρόνος αυτός μειώθηκε ακόμα περισσότερο. Τα brands έχουν στη διάθεσή τους ακόμα λιγότερο χρόνο για να κάνουν το προϊόν τους να ξεχωρίσει στο ράφι. Για τον λόγο αυτό η εταιρεία Tokinomo ανέπτυξε ρομποτικές συσκευές, οι οποίες με τη χρήση ήχου, κίνησης και φωτός αυξάνουν την ορατότητα των προϊόντων στο ράφι και τραβούν την προσοχή του shopper σε 2 μόλις δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η αύξηση των net sales που αποδίδεται στη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας ξεπερνά το 200% κατά μέσο όρο, χωρίς περικοπές στην τιμή του προϊόντος, ενώ οι κατηγορίες στις οποίες καταγράφονται τα καλύτερα αποτελέσματα είναι ο καφές, τα γαλακτοκομικά, τα soft drinks και τα καλλυντικά.


In-store promotion trends
Προσωποποιημένες εμπειρίες: Με βάση πρόσφατη έρευνα της McKinsey & Company το 71% των shoppers προσδοκά μια προσωποιημένη εμπειρία. Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα για φυσικά καταστήματα, καθώς μιλάμε για μια διαφορετική συνθήκη σε σχέση με εκείνη του e-commerce. Ωστόσο, δεν είναι ακατόρθωτο. Ένας τρόπος είναι με την προσφορά εξατομικευμένων συμβουλών από κατάλληλα εκπαιδευμένα μέλη του προσωπικού. Ένας δεύτερος είναι συγκεντρώνοντας, με ηθικό τρόπο data για τους καταναλωτές, χρησιμοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογίες, με στόχο την προσφορά εξατομικευμένης επικοινωνίας και στο κατάστημα.

Audio marketing: Το audio marketing (ή voice marketing) αναφέρεται στην πρακτική της παραγωγής και της κοινής χρήσης περιεχομένου ήχου με στόχο την προσέλκυση των shoppers. Από το ραδιόφωνο της δεκαετίας του 1920 μέχρι τις Siri και Alexa, το audio marketing έχει υποστεί κάποιες αλλαγές. Ωστόσο, με την αύξηση της δημοτικότητας των smart speakers, το audio marketing είναι μια στρατηγική που θα μπορούσαν να δοκιμάσουν τα brands.

Πηγή: tokinomo.com