Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον ευρύτερο χώρο της below-the-line επικοινωνίας από το 2004. Διακριτικά αλλά ουσιαστικά, καθιερώθηκε ως μια από τις πλέον αποτελεσματικές εταιρείες του χώρου αυτού, διατηρώντας μακροχρόνιες συνεργασίες με πολύ μεγάλους διαφημιζόμενους. Τα τελευταία χρόνια, μέσα από αξιόλογες διεθνείς συνεργασίες και αξιόπιστα εργαλεία Μάρκετινγκ, απέκτησε σημαντική τεχνογνωσία, στοιχεία που στη σημερινή εποχή εκτιμώνται ολοένα και περισσότερο από τους διαφημιζόμενους.

Η κρίση δίνει την ευκαιρία να ξεχωρίσουν οι υγιείς εταιρείες και οι εταιρείες με υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και θέληση να προσφέρουν ποιότητα και αποτελέσματα

Ο Ηλίας Χρυσικός, επικεφαλής της εταιρείας, μίλησε στο Marketing Week για την πορεία της Businesslike, αλλά και για τα στοιχεία εκείνα που την έχουν αναδείξει σε εταιρεία «που φέρνει αποτελέσματα». Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον case, το οποίο αποδεικνύει ότι η αποτελεσματικότητα δεν είναι θέμα επένδυσης σε υψηλού κόστους διαδικασίες και εργαλεία, αλλά σε έξυπνες κινήσεις και πάνω από όλα, σε ικανούς ανθρώπους.

Marketing Week: Η νέα προωθητική ενέργεια που επιμελείστε για λογαριασμό πελάτη σας, απ΄ ό,τι μαθαίνω έχει πολλές καινοτομίες, όπως π.χ. την τρισδιάστατη απεικόνιση των δώρων που κερδίζουν οι συμμετέχοντες. Πείτε μας κάποια πράγματα για την ενέργεια αυτή και τις καινοτομίες της.

Ηλία Χρυσικός: Η Businesslike από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της επέδειξε εξαιρετικά αποτελεσματική, συνεχή και δημιουργική συνεργασία με τους πελάτες της, έχοντας δημιουργήσει μαζί τους μερικές από τις πιο επιτυχημένες προωθητικές ενέργειες που έγιναν στην ελληνική αγορά, με απολύτως μετρήσιμα και αξιόπιστα αποτελέσματα.

Είναι, όμως, σημαντικό πριν αναφερθούμε στη συγκεκριμένη ενέργεια να σας ενημερώσω για το πώς φθάσαμε εδώ. Το 2007, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, μετά από πρόταση της Businesslike και αποδοχή της από τους πελάτες της, εφαρμόσθηκε στην πράξη σε δίκτυα καταστημάτων η διαδικασία του instant win, ταυτόχρονα με το «όλοι κερδίζουν», ανταμείβοντας έτσι κάθε καταναλωτή που απλά έμπαινε στο κατάστημα, δίνοντάς του ένα δώρο στη στιγμή. Στη συνέχεια, στην ήδη επιτυχημένη μέθοδο instant win και «όλοι κερδίζουν», συνδυάσαμε το on-line και real time reporting, εφαρμόζοντας το εξαιρετικά πρωτοποριακό λογισμικό Couponforge της αγγλικής εταιρείας Levelsoft.

Ταυτόχρονα υπήρχε η εγγυημένη υποστήριξη ενός κορυφαίου αγγλικού data center, που αποτέλεσε την εγγύηση και έδωσε την απαραίτητη αξιοπιστία και τεχνική υποστήριξη κάθε προωθητικής ενέργειας. Πραγματικά πρωτοποριακή εξέλιξη όμως, στην ήδη υπάρχουσα και εξαιρετικά επιτυχημένη μεθοδολογία με 100% μετρήσιμα αποτελέσματα, αποτελεί η χρήση augmented reality τεχνολογίας, ό,τι πιο «hot» υπάρχει αυτήν τη στιγμή διεθνώς.

Marketing Week: Tι ακριβώς σημαίνει αυτό;

Ηλία Χρυσικός: Για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, αλλά και πανευρωπαϊκά -τουλάχιστον από όσο μπορώ να γνωρίζω, γίνεται και εξαργύρωση κουπονιού με χρήση του ειδικού λογισμικού Couponforge, ενώ ταυτόχρονα συνδυάζεται η εμφάνιση της εικόνας του δώρου με augmented reality τεχνολογία. Το δώρο πλέον εμφανίζεται τρισδιάστατα μπροστά στα μάτια του καταναλωτή σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Και όλα αυτά πάντα με την εγγυημένη υποστήριξη του κορυφαίου data center που σας ανέφερα νωρίτερα, για αξιόπιστο on-line και real time reporting. Η Businesslike εδώ και μήνες έχει επικεντρώσει την προσοχή της στη χρήση της augmented reality τεχνολογίας σε εφαρμογές που ενδιαφέρουν πολύ τους πελάτες μας. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και εντυπωσιακή, αλλά η χρήση της στην πράξη έχει σημαντικές ιδιαιτερότητες και απαιτεί εξαιρετική γνώση του αντικειμένου, πόσο μάλλον ο συνδυασμός της με ένα πρωτοποριακό software όπως είναι το Couponforge και οι δυνατότητες που δημιουργούνται από αυτό.

Το εξαιρετικά επιτυχημένο και χωρίς προβλήματα αποτέλεσμα ήρθε να δικαιώσει την προσπάθεια και τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίσαμε μια τόσο προηγμένη τεχνολογία με τους συνεργάτες μας, ανοίγοντας καινούργιους δρόμους και ενδιαφέρουσες προοπτικές για τους πελάτες μας. Είναι σαφές ότι θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία και να προτείνουμε λύσεις και εφαρμογές που φέρουν αποτελέσματα και κάνουν τη διαφορά.


Marketing Week: Η διετία 2009-2010 φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για σας, αφού τα μετρήσιμα αποτελέσματα των προωθητικών ενεργειών που σχεδιάσατε και υλοποιήσατε για τους πελάτες σας προκαλούν αίσθηση. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια στοιχεία επιπλέον γι’ αυτά;

Ηλία Χρυσικός: Πράγματι, τα 100% μετρήσιμα αποτελέσματα για την τελευταία διετία 2009-2010 αποδεικνύουν στην πράξη την αξία και τη σημαντικότητα της δουλειάς που κάνουμε για τους πελάτες μας. Το διάστημα αυτό έχουμε επικοινωνήσει με 1.021.360 καταναλωτές σε όλη την Ελλάδα, με 3.362 ομάδες προώθησης και έχουμε επιτύχει 800.572 καταναλωτές να μπουν μέσα στα καταστήματα των πελατών μας σε ολόκληρη τη χώρα (redemption rate 87,4%).

Επίσης, έχουμε διακινήσει την ίδια διετία περισσότερα από 900.000 προωθητικά δώρα στα καταστήματα των πελατών μας πανελλαδικά, τα οποία έχουν υποστηριχθεί τεχνικά με απόλυτη επιτυχία σε όλα τα καταστήματα, σε οποιοδήποτε γεωγραφικό σημείο της χώρας. Και όλα αυτά με on-line και real time reporting, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες του πελάτη.

Marketing Week: Ο διαφημιζόμενος θέλει σήμερα να είναι απολύτως σίγουρος ότι και το τελευταίο ευρώ που επενδύει σε μια ενέργεια, είναι αποτελεσματικό. Κάτι που όπως λέτε, εσείς το εξασφαλίζετε. Ωστόσο, πως μπορεί ο πελάτης να είναι σίγουρος για την αξιοπιστία των μετρήσεων αυτών;

Ηλία Χρυσικός: Πράγματι, στην εξαιρετικά κρίσιμη οικονομική συγκυρία που διανύουμε κάθε διαθέσιμο ευρώ από το budget του πελάτη είναι πολύτιμο και πρέπει να αποφέρει αποδειγμένα μετρήσιμα αποτελέσματα και υψηλό R.O.I. Δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο λάθους ή αποτυχίας γιατί στοιχίζει πολύ ακριβά.

Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι οι προωθητικές ενέργειες με 100% μετρήσιμα αποτελέσματα που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε αποδείχθηκαν από κάθε άποψη επιτυχημένες, τόσο από πλευρά πωλήσεων, όσο και σημαντικών ποιοτικών χαρακτηριστικών που διαπιστώθηκαν από ποιοτικές έρευνες καταναλωτών. Χωρίς καμμιά αμφιβολία, πολύτιμο εργαλείο αποτελεί η on-line και real time παρακολούθηση της προωθητικής ενέργειας, ταυτόχρονα σε όποιο σημείο διεξάγεται αυτή.

Στην πράξη, στην οθόνη του laptop ή του smart phone, ο πελάτης έχει άμεση πρόσβαση οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή της νύχτας στην εφαρμογή μας και στο τι ακριβώς συμβαίνει στα σημεία ενδιαφέροντος, τη στιγμή που συμβαίνει. Έχει δηλαδή, άμεση και πραγματική εικόνα της ενέργειας και των δεδομένων τη στιγμή που συμβαίνουν π.χ. σκαναρισμένα κουπόνια ανά κατάστημα, ανά λεπτό, ανά γεωγραφική περιοχή, αποθήκη κ.λπ.

Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να συμβούν αν δεν είχαμε στη διάθεσή μας από το 2004 το πρωτοποριακό λειτουργικό σύστημα Couponforge της Levelsoft, όπως σας ανέφερα και νωρίτερα, το οποίο επιτρέπει να σχεδιάσουμε αξιόπιστες προωθητικές ενέργειες σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πελάτη και να πετυχαίνουμε τους στόχους που τίθενται κάθε φορά.

Και, βέβαια, αν δεν είχαμε ταυτόχρονα εξασφαλίσει τη συνεργασία με κορυφαίο data center, ISO Certified, παρέχοντας στους πελάτες μας εγγυημένη 100% on-line σύνδεση και παροχή πρωτοποριακών υπηρεσιών με 100% μετρήσιμα αποτελέσματα. Οι διεθνείς συνεργασίες κύρους που διαθέτουμε προσδίδουν αναμφισβήτητη αξιοπιστία στη λειτουργία και υποστήριξη των συστημάτων, αλλά και στη μέτρηση των αποτελεσμάτων. Κι αυτό το έχουμε αποδείξει σε όλα τα projects που υλοποιήσαμε.

Marketing Week: Η Businesslike λειτουργεί διακριτικά, όλα αυτά τα χρόνια. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι αυτή η φιλοσοφία αποδίδει. Για ποιους λόγους;

Ηλία Χρυσικός: Όταν θα έχουμε να μιλήσουμε για κάτι που πραγματικά αξίζει τη δημοσιότητα και την ενημέρωση της αγοράς θα το κάνουμε, όπως το κάνουμε και τώρα. Θα μου επιτρέψετε να πω ότι αυτό που κατά τη γνώμη μου προέχει -το οποίο είναι το πιο σημαντικό-, είναι να είμαστε χρήσιμοι και αποτελεσματικοί για τους πελάτες μας, αποδεικνύοντας το «only best quality and prices» και «value for money» στην πράξη.

Η Businesslike, όλα αυτά τα χρόνια, επενδύει συστηματικά σε ανθρώπινο δυναμικό και στην προηγμένη τεχνολογία για να βοηθήσει ουσιαστικά τους πελάτες της να επιτύχουν τους στόχους τους. Χάρη στον τρόπο δομής και λειτουργίας μας μπορούμε να προσφέρουμε σε αυτούς κορυφαίο client service, υψηλού επιπέδου ποιοτικές υπηρεσίες με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και μετρήσιμα αποτελέσματα.


Marketing Week: Οι διαφημιζόμενοι στρέφονται σε λειτουργίες όπως οι προωθητικές ενέργειες, το Event & Direct Marketing κ.ά. Κατά τη γνώμη σας, αυτή η τάση προκύπτει μόνο από την οικονομική κρίση ή υπάρχουν και άλλοι λόγοι;

Ηλία Χρυσικός: Πολύ σωστά γράψατε σε πρόσφατο τεύχος σας ότι η δημιουργικότητα και η καινοτομία αποτελούν ισχυρό ανάχωμα στην κρίση. Ο χώρος των below-the-line activities δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη, συνδυάζοντας δημιουργικότητα, καινοτόμα εργαλεία και ποιοτικό ανθρώπινο δυναμικό να έχει αποτελέσματα και να βρίσκει λύσεις, πάντα στο πλαίσιο του budget που διαθέτει. Αυτό άλλωστε, είναι και το ζητούμενο. Η οικονομική κρίση απλά κάνει αυτά τα πράγματα ακόμα πιο αναγκαία και απαραίτητα. Και βέβαια, δίνει την ευκαιρία να ξεχωρίσουν οι υγιείς εταιρείες, οι εταιρείες που διαθέτουν υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και θέληση να προσφέρουν ποιότητα και αποτελέσματα.

Marketing Week: Πιστεύετε ότι το μέλλον της επικοινωνίας θέλει εταιρείες εξειδικευμένες ή εταιρείες που προσφέρουν ολοκληρωμένες επικοινωνιακές υπηρεσίες;

Ηλία Χρυσικός: Σε μια διαφημιστική εταιρεία το κεφάλαιό της είναι οι άνθρωποι. Αυτοί δουλεύουν, δημιουργούν, εκτελούν στην πράξη, οραματίζονται, ανησυχούν, ρισκάρουν, έχουν τη διάθεση να πάνε τη δουλειά τους ένα βήμα μπροστά. Οι άνθρωποι έκαναν και θα κάνουν πάντα τη διαφορά. Η βαθιά γνώση του αντικειμένου, η εμπειρία, το πάθος, το ήθος, το ανοιχτό μυαλό, το ανήσυχο πνεύμα, η σοβαρότητα, η αναζήτηση του νέου, η εντιμότητα είναι τα αναγκαία και απαραίτητα εφόδια.

Τα συστήματα και η τεχνολογία από μόνα τους, χωρίς το ποιοτικό ανθρώπινο δυναμικό, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Καλούμαστε όλοι να κάνουμε με τον καλύτερο, οικονομικότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο τη δουλειά μας. Να προσφέρουμε ποιότητα υπηρεσιών και αποτελέσματα στην πράξη, περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Αυτά ζητούν οι πελάτες μας στη σημερινή κρίσιμη οικονομική συγκυρία.

Για την επίτευξη αυτών είναι απαραίτητο να υπάρξει ειλικρινής συνεργασία με τον πελάτη, να δημιουργήσουμε μαζί μια ομάδα με πάθος, εφοδιασμένη με σύγχρονα εργαλεία δουλειάς και διάθεση να πετύχουμε τους στόχους που τίθενται. Μόνο τότε θα μπορούμε να ατενίζουμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον.

Οι υπηρεσίες της Businesslike
Η Businesslike προσφέρει ευρεία γκάμα ολοκληρωμένων υπηρεσιών, όπως ευρηματικά concepts και φρέσκο δημιουργικό, υπηρεσίες merchandising, augmented reality solutions, consumer and trade promotions με πλήρη υποστήριξη των δικών της συστημάτων, local area marketing, event marketing & organizing, sampling, trade sales asset management, σχεδιασμό και παραγωγή stands, δώρων και pos υλικών.

Η συνεργασία της από το 2004 με τη Levelsoft, εταιρείας expert σε θέματα internet services και software development, δίνει τη δυνατότητα χρήσης από την Business Like εργαλείων, όπως τα λειτουργικά συστήματα Couponforge, Mobile Force και SR-Link, τα οποία προσφέρουν στους marketers και στα τμήματα πωλήσεων και trade marketing λύσεις και εφαρμογές με αποδείξεις και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Με αριθμούς
• 1.021.360 καταναλωτές πανελλαδικά προσέγγισε η Business Like τη διετία 2009-2010
• 3.362 ομάδες προώθησης
• 800.572 καταναλωτές «έβαλε» η εταιρεία μέσα στα καταστήματα  σε όλη τη χώρα
• 87,4% redemption rate.