Με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος για όλους, η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει με όλα τα προτερήματα, αλλά και τις προκλήσεις, τις οποίες οφείλει να αντιμετωπίσει για την πλήρη εφαρμογή της. Εκτός από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, το στοίχημα θα πρέπει να κερδίσουν και μια σειρά άλλων κλάδων, οι οποίοι εμπλέκονται εμμέσως, αλλά σε σημαντικό βαθμό, στην υιοθέτησή της, παρέχοντας λύσεις, οι οποίες θα διευκολύνουν τόσο τους ιδιώτες, όσο και τις επιχειρήσεις.

Σε μια από τις δημοφιλέστερες τάσεις στη μετακίνηση εξελίσσεται, παγκοσμίως, η ηλεκτροκίνηση, καθώς το κοινό στρέφεται, όλο και περισσότερο, σε λύσεις, φιλικές προς το περιβάλλον. Έτσι, οι ηλεκτρικοί κινητήρες και οι μπαταρίες κερδίζουν, με ταχείς ρυθμούς, έδαφος έναντι των μηχανών εσωτερικής καύσης και των ορυκτών καυσίμων, λόγω και των επιτακτικών, τις τελευταίες δεκαετίες, αναγκών για λύσεις στο φαινόμενο του θερμοκηπίου με «όχημα» τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις.

Σε σχέση με το προηγούμενο έτος, τα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα, τα οποία ταξινομήθηκαν πανευρωπαϊκά, το β΄ τρίμηνο του 2020, αυξήθηκαν περισσότερο από 50%, καταλαμβάνοντας μερίδιο 12% στο σύνολο των ταξινομήσεων. Παράλληλα, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 55% του συνόλου, ήτοι 726.000 οχήματα, αναφέρει το The European Association for Electromobility. Προκειμένου να διευκολυνθεί η μετάβαση για τους οδηγούς, κυβερνήσεις και Αρχές παρέχουν επιδοτήσεις τόσο για αγορές ηλεκτρικού οχήματος όσο και για τη δημιουργία υποδομών, ενώ προσφέρουν και επιμέρους προνόμια σε ιδιοκτήτες EVs. Επιπλέον, προωθούν την αγορά EVs, υπογραμμίζοντας τον οικολογικό χαρακτήρα τους, τη μείωση της μόλυνσης της ατμόσφαιρας, της ηχορύπανσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Αναφορικά με το ενδιαφέρον που δείχνουν οι χώρες της Ευρώπης για την ηλεκτροκίνηση, στην κορυφή της λίστας, την οποία συνέταξε η Click4Reg, βρίσκεται η Νορβηγία, η οποία σημείωσε 38,5 αναζητήσεις μηνιαίως ανά 1.000 άτομα του πληθυσμού της, ενώ ακολουθούν, στη δεύτερη θέση, η Μάλτα με 31,2 αναζητήσεις, η οποία, μάλιστα, ανακοίνωσε ένα νέο clean vehicle σχέδιο με παροχή κινήτρων για τους πολίτες, και, στην τρίτη θέση, η Ισλανδία με 26,6 αναζητήσεις ανά 1.000 κατοίκους. Όσον αφορά στη χώρα μας, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 28η θέση με 5,9 αναζητήσεις ανά 1.000 κατοίκους.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ R&D ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, από τους κύριους παίκτες στην ηλεκτροκίνηση, επενδύουν δισεκατομμύρια σε νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, στην εξεύρεση λύσεων και την παροχή προτάσεων «πράσινης» μετακίνησης, επιστρατεύοντας τα τμήματα R&D για τον σχεδιασμό και υλοποίησή τους. Η Volkswagen επένδυσε συνολικά, το 2020, 2,7 δισ. ευρώ, με το συντριπτικό κομμάτι να επενδύεται στην ηλεκτροκίνηση, ενώ η στρατηγική της συμπεριλαμβάνει προγραμματισμένες επενδύσεις ύψους 16 δισ. ευρώ σε ηλεκτροκίνηση και ψηφιοποίηση έως το 2025.

Η Bentley, η οποία δεσμεύεται να παράγει μόνο υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα από το 2026, συμμετεχει στο τριετές ερευνητικό πρόγραμμα RaRe (Rare-earth Recycling for e-machines) για την παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων χαμηλής τάσης, προερχόμενων από ανακύκλωση. Θα τρέξει δε παράλληλα με το έτερο ερευνητικό πρόγραμμά της, Octopus, το οποίο στοχεύει σε νέες τεχνολογίες ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων με άξονες ηλεκτροκίνησης, απαλλαγμένους από μαγνήτες σπάνιων γαιών.

ΘΕΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, «ΑΓΚΑΘΙ» ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Αν και σε χαμηλή θέση, η Ελλάδα ανοίγεται όλο και περισσότερο προς την ηλεκτροκίνηση με τους οδηγούς να στρέφονται σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Στο εύρημα αυτό, οδηγήθηκε το Mobility Insights Report των LeasePlan και Ipsos. Βρέθηκε ότι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες συμμετέχοντες (65%), δήλωσαν ότι, από την έναρξη της πανδημίας, αξιολογούν πιο σοβαρά την κλιματική κρίση ως παγκόσμια απειλή, ενώ 63% βλέπουν πιο πιθανό να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα μηδενικών εκπομπών στο μέλλον, προκειμένου να μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμά τους και να διατηρήσουν τη βελτιωμένη ποιότητα του αέρα, η οποία παρατηρήθηκε στην αρχή της πανδημίας.

Στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης εμπλέκονται, επίσης, μια πλειάδα κλάδων, πλην των αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως λιανεμπόριο, τράπεζες, εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων, καθώς και εταιρείες ενέργειας, κυρίως σε επίπεδο υποδομών. Επιπρόσθετα, κερδίζει έδαφος τόσο στην αυτοδιοίκηση και τις αστικές συγκοινωνίες, όσο και στα επαγγελματικά οχήματα. Η θέση της Ελλάδας στον Δείκτη Ετοιμότητας για τη Χρήση Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων 2021 της LeasePlan εμφανίζεται βελτιωμένη, με τη χώρα μας να βρίσκεται πλέον στη 17η θέση (+2 θέσεις) του EV Readiness Index με συνολική βαθμολογία 16 (+1 βαθμός). Οι υποδομές φόρτισης, ωστόσο, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για την υιοθέτηση των EVs σε ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο, πόσο μάλλον στην Ελλάδα.

ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΑΚΑ ΜΕ «ΟΧΗΜΑ» ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Την αρχή φαίνεται ότι κάνουν τα επαγγελματικά οχήματα, μέσα από πρωτοβουλίες, οι οποίες αφορούν τον εξηλεκτρισμό τους. Πρόσφατη πανευρωπαϊκή μελέτη της EY και της Eurelectric, με τίτλο «Accelerating fleet electrification in Europe: When does reinventing the wheel make perfect sense?», κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο εξηλεκτρισμός των στόλων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα, ενώ θα έχει τη μεγαλύτερη και ταχύτερη συμβολή στην απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα.

Επιπλέον, αναφέρει ότι η ταχύτητα απεξάρτησης των χωρών από τον άνθρακα θα καθορίσει τα αποτελέσματα για το κλίμα, την υγεία και το περιβάλλον τις επόμενες δεκαετίες. Κάνει λόγο δε για το υποστηρικτικό οικοσύστημα, το οποίο έχει αρχίσει να αναπτύσσεται στον κλάδο των μεταφορών, στο πλαίσιο του οποίου αναπτύσσονται καινοτόμες λύσεις για τους πελάτες και προτάσεις προστιθέμενης αξίας για την προώθηση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Παράλληλα, εντοπίζει ευκαιρίες εντός του οικοσυστήματος ηλεκτρικής κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης δικτύου, των λύσεων τροφοδότησης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, της διαχείρισης επαγγελματικών στόλων, της διαχείρισης οχημάτων και μπαταριών, των λύσεων για το τέλος του κύκλου ζωής των μπαταριών, της χρηματοδότησης και της διαχείρισης δεδομένων.

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΗ ΕΠΟΧΗ
Στη χώρα μας, σημαντικές πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν, επίσης, ιδιωτικές εταιρείες και φορείς δημόσιου χαρακτήρα, με στόχο να επιτύχουν τη σταδιακή αποδέσμευση από τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Πρόσφατα, ΔΕΗ και LeasePlan Hellas υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για τον από κοινού σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων προώθησης της ηλεκτροκίνησης, με βάση τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτουν η καθεμία στον τομέα της, φιλοδοξώντας να αυξήσουν τη μίσθωση EVs και να ενισχύσουν τις υποδομές φόρτισης. Επιπρόσθετα, η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ έθεσε σε λειτουργία, τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2021, το Κ9 ηλεκτρικό λεωφορείο της BYD, της οποίας αποτελεί εισαγωγέα, στο πλαίσιο των δοκιμαστικών διαδρομών του Υπουργείου Μεταφορών ενόψει του διαγωνισμού για προμήθεια 1.300 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Όσο για τα μελλοντικά της σχέδια, περιλαμβάνουν την παρουσίαση ηλεκτρικών βαν και φορτηγών 7,5 τόνων της BYD εντός του 2021, ενώ, μελλοντικά, θα προωθήσει περισσότερα μοντέλα του οίκου για το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» των ελληνικών Δήμων. Επιπλέον, η Autohellas Hertz προχώρησε σε επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ, ώστε να ανανεώσει τον στόλο της των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ενισχύοντάς τον με ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όπως Fiat 500 BEV και Tesla Model 3. Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει η συζήτηση για ηλεκτροκίνηση σε Δήμους, οι οποίοι καλούνται, μεταξύ άλλων, να οριοθετήσουν ΣΦΗΟ, να ανανεώσουν τον δημοτικό τους στόλο με ηλεκτρικά οχήματα, να δημιουργήσουν υποδομές για τη φόρτιση δημοτικών οχημάτων, να εκπονήσουν σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας και να εφαρμόσουν το νομικό πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα.

ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ
Σημαντική παράμετρο και πρόκληση για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης σε όλες τις χώρες αποτελεί η διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης. Στον αστικό ιστό το πρόβλημα είναι ελαφρώς μειωμένο, αναφέρει η Invensity, καθώς ο οδηγός έχει περισσότερους σταθμούς στη διάθεσή του. Το πρόβλημα διογκώνεται, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε μεγαλύτερες διαδρομές, καθώς ούτε ο αριθμός, ούτε η συχνότητα σταθμών φόρτισης είναι αρκετές. Βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση στη χώρα μας πραγματοποιούν εταιρείες, όπως Metro, AB Βασιλόπουλος, Praktiker, Leroy Merlin, Ολυμπία Οδός, Watt+Volt κ.ά. Φέτος, εισήχθη στην ελληνική αγορά από την Gea Solutions, η τεχνολογική πλατφόρμα EVziiin, για τη δημιουργία ενός «έξυπνου» δικτύου φορτιστών, που θα εξυπηρετεί οδηγούς και ιδιοκτήτες σημείων φόρτισης από παντού.

Στο μεταξύ, αναμένεται και στην Ελλάδα η νέα εφαρμογή της Skoda Auto, PowerPass, η οποία επιτρέπει στα οχήματα Skoda iV να φορτίζονται «εν κινήσει», προσφέροντας πρόσβαση σε έως και 195.000 σταθμούς φόρτισης με μηνιαία χρέωση. Επιπλέον, το Volkswagen Group παρουσίασε, τον περασμένο Μάρτιο, τη στρατηγική του για τις μπαταρίες και τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, έως το 2030, εστιάζοντας στη μείωση της πολυπλοκότητας και του κόστους της μπαταρίας, προκειμένου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να καταστεί πιο ελκυστικό και ρεαλιστικό για περισσότερους ανθρώπους. Επιπλέον, παραμένουν οι εικασίες, σύμφωνα με το Reuters, ότι η Apple σχεδιάζει να κατασκευάσει αυτόνομο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έως το 2024, οι οποίες ενισχύθηκαν τον περασμένο Ιανουάριο, όταν η Hyundai ανέφερε ότι βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο συζητήσεων για μια πιθανή συνεργασία με την εταιρεία τεχνολογίας.

«ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ»
«Στο πλαίσιο του οράματός της για ένα μέλλον ανθρώπινο, η Watt+Volt υποστηρίζει έμπρακτα τη δύναμη της ηλεκτροκίνησης μέσω της καινοτόμου και “έξυπνης” υπηρεσίας Chargespot, η οποία λειτουργεί μέσω της αντίστοιχης εφαρμογής, που είναι διαθέσιμη εντελώς δωρεάν στα Play Store και App Store. Το Chargespot παρέχει στους κατόχους ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων τη δυνατότητα να εντοπίζουν τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης, έχοντας πρόσβαση σε πάνω από 100.000 φορτιστές σε Ελλάδα και εξωτερικό, και να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους εύκολα, οικονομικά και με ασφάλεια. Τα οφέλη του είναι σημαντικά και για τις επιχειρήσεις, αφού, όσες ανήκουν στο δίκτυό του, αποκτούν έσοδα από τις φορτίσεις, αλλά και οφέλη στον λογαριασμό ρεύματος με το πρόγραμμα Chargespot Business. Δημιουργούν προστιθέμενη αξία για τους πελάτες τους και αποδεικνύουν έμπρακτα την πράσινη στάση τους απέναντι στο περιβάλλον. Η τάση διεύρυνσης του δικτύου είναι σε ανοδική πορεία και συνεχίζει δυναμικά με πρόσφατη την εγκατάσταση φορτιστή στον όμιλο Υγεία, στις εγκαταστάσεις parking του ιδιωτικού νοσοκομείου “Μητέρα”».
Σπύρος Τζωρτζάτος, Direct Sales Manager, Watt+Volt

«Η ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ»
«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι επιστημονική φαντασία, δεν είναι το μέλλον, είναι το παρόν και με εμφατικό τρόπο. Την έχουμε γνωρίσει κυρίως μέσω των ηλεκτρικών πατινιών, τα οποία, σε αντίθεση με τα λοιπά ηλεκτρικά οχήματα που ακόμα είναι στην αρχή της διείσδυσής τους στην αγορά, γνωρίζουν μαζική αποδοχή από καταναλωτές, οι οποίοι, μέχρι τώρα, χρησιμοποιούσαν αυτοκίνητο ή ΜΜΜ για τις αστικές μετακινήσεις τους. Πριν από 2 χρόνια, στην Info Quest Technologies, δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι στην Ελλάδα θα κυκλοφορούσαν περισσότερα από 30.000 Xiaomi ηλεκτρικά πατίνια, με φανατικούς “αναβάτες”. Η μικροκινητικότητα δηλαδή, συνδυασμένη με την ηλεκτροκίνηση, έρχεται επιτέλους να απευθυνθεί σε όλους. Και πέραν των προφανών περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που έχει, όταν συνδυάζεται και με “πράσινα” παραγόμενη ενέργεια, χαρακτηρίζεται και από 3 ακόμα χαρακτηριστικά: ευκολία, τεχνολογία, διασκέδαση. Με το νομικό πλαίσιο να είναι πλέον εναρμονισμένο, το επόμενο βήμα είναι οι υποδομές, προκειμένου να βοηθηθεί η περαιτέρω εξάπλωση της μικροκινητικότητας».
Γιάννης Ιατρίδης, Mobility Products Marketing Manager, Info Quest Technologies

«ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΤΑΧΥΤΑΤΑ»
«Ο πλανήτης μας βιώνει μια ιστορική μετάβαση στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης, με τους ηλεκτρικούς κινητήρες και τις μπαταρίες να κερδίζουν έδαφος έναντι των μηχανών εσωτερικής καύσης και των ορυκτών καυσίμων. Αφενός οι επιτακτικές ανάγκες των τελευταίων δεκαετιών, για εξεύρεση λύσης στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, αφετέρου οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, επιτάχυναν τις διαδικασίες και έφεραν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν πλέον ολοκληρωμένα μοντέλα, που μπορούν να καλύψουν σε σημαντικό βαθμό τις ανάγκες των καταναλωτών.

Η αυτονομία που προσφέρουν οι μπαταρίες -κομβικό στοιχείο για την ευρεία διάδοση της ηλεκτροκίνησης- αυξάνεται συνεχώς, ενώ και οι αναγκαίες υποδομές για φόρτιση σε ιδιωτικούς ή δημόσιους χώρους, αναπτύσσονται ταχύτατα. Σε αυτό το διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον, το Volkswagen Group διαδραματίζει ήδη ηγετικό ρόλο, προσφέροντας καινοτόμα, ρεαλιστικά και οικονομικά προσιτά μοντέλα. Παράλληλα, η Kosmocar, εισαγωγέας των Volkswagen, Audi και Skoda στην Ελλάδα, είναι σε ετοιμότητα, ώστε να υποστηρίξει με επιτυχία στην Ελλάδα, τη μετάβαση στη νέα, ακόμα πιο συναρπαστική, εποχή του αυτοκινήτου».
Νίκος Μαρτίνος, Group PR Manager, Kosmocar AE

«Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ»
«Σήμερα, όλο και μεγαλύτερο μέρος του κοινού στην Ελλάδα και διεθνώς αναζητά λύσεις μετακίνησης, φιλικές προς το περιβάλλον. Αυτή η τάση έχει φανεί και σε διεθνείς έρευνες που έχουμε εκπονήσει, οι οποίες δείχνουν μια εντυπωσιακή στροφή στη στάση των Ελλήνων οδηγών προς τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα. Ενισχυτικά προς αυτήν την τάση λειτουργούν και πρωτοβουλίες, όπως το «Κινούμαι ηλεκτρικά», ενώ ιδιαίτερη είναι η αξία συνεργειών μεταξύ των κλάδων της κινητικότητας και της ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες συμβάλλουν στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης και στην αντιμετώπιση προκλήσεων που λειτουργούν ανασταλτικά στη διάδοσή της, όπως η έλλειψη υποδομών φόρτισης και το υψηλότερο κόστος αγοράς ενός EV. Η ηλεκτροκίνηση είναι το “όχημα” που μπορεί να οδηγήσει τον κλάδο των μεταφορών σε ένα μέλλον κλιματικά ουδέτερο. Καταναλωτές, εταιρείες και κυβερνήσεις καλούνται σήμερα να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την επίτευξη αυτού του -κυριολεκτικά- ζωτικής σημασίας στόχου».
Νάγια Λουκρέζη, Marketing Manager, LeasePlan Hellas

«ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΑΜΕ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ»
«Φιλοδοξία της LeroyMerlin είναι όλοι οι άνθρωποι να έχουν πρόσβαση σε μια πιο “θετική κατοικία”. Κατοικία δεν είναι μόνο το σπίτι, αλλά και ο πλανήτης μας, γι’ αυτό κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να τον προστατεύσουμε. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα, παρέχοντας δωρεάν φόρτιση στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων για τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων μας. Στη Leroy Merlin δεσμευόμαστε να είμαστε χρήσιμοι για όλους τους κατοίκους του πλανήτη και να λειτουργούμε #giakalo».
Ασπα Νικολοπούλου, Brand Communication Business Leader, Omnichannel Customer Experience department, Leroy Merlin

«ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ»
«Σε μια περίοδο, όπου οι παγκόσμιες τάσεις και πολιτικές ενστερνίζονται το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας, η Metro πρωτοπορεί επενδύοντας σημαντικά, εδώ και χρόνια, στην εφαρμογή του στρατηγικού της σχεδίου αειφόρου και πράσινης ανάπτυξης. Ως πρωτοπόρος στα ενεργειακά δρώμενα, εφαρμόζει ένα δυναμικό Σύστημα Ενεργειακής Διαχείρισης από το 2014, το οποίο έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με το διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο για την ενέργεια ISO 50001:2018 και στηρίζει τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση με τη δημιουργία ιδιωτικού πανελλαδικού δικτύου φόρτισης δημόσιας πρόσβασης σε καταστήματα λιανικής.

Το διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο θα αποτελείται από 320 φορτιστές σε 160 καταστήματα, με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης. Η ηλεκτροκίνηση σε συνδυασμό με πράσινες δράσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, θα επιτρέψουν στη Metro να συμβάλει στον περιορισμό των εκπομπών αέριων ρύπων και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τις μετακινήσεις και να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο, διευκολύνοντας σε ατομικό επίπεδο τον κάθε χρήστη να φορτίσει το όχημά του».
Αθανασία Μήτσου, Περιβαλλοντολόγος, Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης Metro

«ΩΘΗΣΗ ΑΠΟ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ»
«Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, δείχνοντας με ξεκάθαρο τρόπο ότι θα αποτελέσει την επικρατούσα τάση κινητικότητας. Βασικοί παράγοντες που θα καθορίσουν την “επιτάχυνση” προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι αφενός το κόστος και οι δυνατότητες των μπαταριών και, αφετέρου, οι υποδομές φόρτισης. Η Nissan συνεχίζει να αναζητά τρόπους για να αξιοποιήσει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, με στόχο τη βελτίωση των μεταφορών και της ποιότητας ζωής. Αυτοί ξεπερνούν τα “στεγανά” της κινητικότητας και εκτείνονται σε πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως παροχή ενέργειας από το όχημα προς το δίκτυο (V2G) και επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών.

Στην Ελλάδα, η διείσδυση των EVs παραμένει χαμηλή, καθώς το πρόγραμμα επιδοτήσεων “Κινούμαι Ηλεκτρικά” δεν έχει αποδώσει, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Γι’ αυτό, πρέπει να δοθεί ώθηση μέσα από κρατικά και ευρωπαϊκά προγράμματα ανάπτυξης και χρηματοδότησης, τα οποία προωθούν τη χρήση EVs σε μεγάλο εύρος εφαρμογών, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού αναπτυξιακής προοπτικής, μέσω των φορέων της αυτοδιοίκησης».
Μάριος Μπαρκής, Εμπορικός Διευθυντής Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ

«ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΕΜΠΡΑΚΤΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ»
«Στην Praktiker Hellas, θεωρούμε αυτονόητη για όλους μας κάθε πρωτοβουλία φιλική προς το περιβάλλον, με οικολογικό αποτύπωμα. Η ηλεκτροκίνηση, είναι αδιαμφισβήτητα εξαιρετικά ωφέλιμη. Μάλιστα, καθώς μέριμνά μας είναι να ανταποκρινόμαστε άμεσα στις τρέχουσες εξελίξεις και ανάγκες της κοινωνίας, ήδη από τον Ιανουάριο του 2021, έχουμε ξεκινήσει να εγκαθιστούμε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στα καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα.

Διαθέτουμε στο κοινό φορτιστές σε 12 σημεία και, σύντομα, η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σε 4 ακόμη, δηλαδή σε σύνολο 16 καταστημάτων μας, ώστε οι οδηγοί να έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν εύκολα το ηλεκτρικό τους όχημα σε 16 διαφορετικά σημεία μεγάλων πόλεων. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε και εμείς στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα, υποστηρίζοντας έμπρακτα όσους επιλέγουν αυτού του είδους τα οχήματα, ενώ η καινοτομία αυτή έρχεται να προστεθεί στην τεράστια ποικιλία υπηρεσιών και λύσεων που παρέχουμε εδώ και 30 χρόνια ως εταιρεία».
Ιωάννης Μποζοβίτης, Διευθυντής Πωλήσεων, Praktiker Hellas

ΟΙ TOP 5 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ 2021 ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ

  1. Αυτόνομα οχήματα ή οχήματα χωρίς οδηγό: Η αγορά τους εκτιμάται μέχρι στιγμής σε περίπου 54 δισ. δολάρια και αναμένεται να δεκαπλασιαστεί σε βάθος δεκαετίας με την ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας.
  2. E-Mobility: Η κλιματική κρίση θα συνεχίσει να δίνει σημαντική ώθηση στην επιλογή της ηλεκτροκίνησης, καθώς η ρύπανση της ατμόσφαιρας είναι πλέον συνυφασμένη με τις μεγάλες πόλεις παγκοσμίως. Δεδομένου δε ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν επαρκούν για να υποστηρίξουν την αύξηση του πληθυσμού, το ζήτημα της ρύπανσης θα μεταφερθεί σταδιακά σε επίπεδο ατομικής ευθύνης.
  3. Mobility as a Service (MaaS): Πρόκειται για μια πελατοκεντρική προσέγγιση στις αστικές μετακινήσεις, συμπεριλαμβανομένων των bike-sharing και car-sharing, υπηρεσιών ταξί και ενοικίασης οχημάτων, μέσω big data και open-source data, ώστε να προσφέρει συνολική οπτική για τις επιλογές μετακίνησης και να απλοποιήσει τον ορισμό της διαδρομής και της πληρωμής της.
  4. Micromobility: Στα πρότυπα των λύσεων MaaS για την απελευθέρωση του οδικού χώρου, καινοτόμες εταιρείες αναπτύσσουν συσκευές ατομικής μετακίνησης και ελαφριά ηλεκτρικά οχήματα για το ευρύ κοινό, όπως e-scooters, ηλεκτρικά ποδήλατα κ.ά., τα οποία καταλαμβάνουν μικρότερη επιφάνεια από τα παραδοσιακά μέσα μεταφοράς.
  5. Shared mobility: Έδαφος κερδίζουν και οι υπηρεσίες από κοινού μετακίνησης, όπως car sharing, ride-hailing scooter ή bike-sharing υπηρεσίες, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στις πόλεις. Τέτοιες υπηρεσίες προσφέρουν ήδη και αναμένεται να τις επεκτείνουν, εταιρείες, όπως οι Uber, Drive Now, Zipcar κ.ά.
    Πηγή: Eleks