Η IKEA επενδύει διαρκώς στην ψηφιακή τεχνολογία, τόσο για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της όσο και για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού της μοντέλου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι συμπεριλαμβάνεται στα 10 καλύτερα e-shops της 10ετίας, όπως αναδείχθηκαν μέσα από τα e-volution Awards!

Εστιασμένη στην παροχή μιας omnichannel καταναλωτικής εμπειρίας, η οποία συνδυάζει το φυσικό κατάστημα και το e-shop, η ΙΚΕΑ έχει θέσει ως στόχο να καλύψει όλα τα σημεία επαφής της με τον καταναλωτή και να βρίσκεται δίπλα του, σε κάθε ανάγκη και επιθυμία του.

Στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού και με απώτερο σκοπό το κορυφαίο customer experience, η ΙΚΕΑ ανασχεδίασε το ηλεκτρονικό της κατάστημα, εξελίσσοντας παράλληλα τον τρόπο επικοινωνίας της με το κοινό. Το ΙΚΕΑ.gr δημιουργήθηκε με γνώμονα την υψηλή απόδοση, τη βέλτιστη παρουσίαση και αναζήτηση των προϊόντων είτε από το κινητό είτε από ηλεκτρονικό υπολογιστή ή tablet, την ασφάλεια πλοήγησης και συναλλαγών, καθώς και τις πολυεπίπεδες δυνατότητες εισαγωγής δεδομένων.

Τίποτα όμως, δεν αφέθηκε στην τύχη. Για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του νέου site, εκπονήθηκε ολοκληρωμένη μελέτη, με στόχο την ευθυγράμμιση των επιχειρηματικών στόχων της εταιρείας με τις βέλτιστες αρχές UX/Design και την προσέγγιση της τεχνικής υλοποίησης. Ενδεικτικά, πραγματοποιήθηκε εκτενές Expert UsabilityReview, Competitor Research και μελέτη των best practices σε συνδυασμό με τα guidelines της εταιρείας, ώστε να αποφασιστούν η δομή, η αρχιτεκτονική της πληροφορίας, τα user flows και customer journeys.

ΕΝΑ SITE, ΠΟΛΛΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ
Μεταξύ άλλων, στο site υπάρχει κεντρικό μενού, το οποίο ακολουθεί τη λογική του διαχωρισμού των προϊόντων σε προϊόντα και δωμάτια, καταλήγοντας και σε ένα ακόμα πιο αναλυτικό μενού, με επιμέρους κατηγοριοποίηση των προϊόντων. Στο δευτερεύον μενού εμφανίζονται κάποια προκαθορισμένα links, μαζί με το προφίλ του χρήστη και την επιλογή γλώσσας, ενώ όταν επιλέγεται μία κατηγορία προϊόντος, μπορεί να οδηγήσει είτε στη σελίδα της ευρύτερης αυτής κατηγορίας είτε σε συγκεκριμένη προϊοντική σελίδα.

Παράλληλα, σε κάθε σελίδα που φιλοξενεί λίστες προϊόντων, μία σειρά από φίλτρα βοηθούν τον χρήστη να αναζητήσει πιο στοχευμένα αυτό που ψάχνει. Η homepage διαθέτει βελτιωμένη δομή, μεγαλύτερο εύρος περιεχομένου και πληροφορίες για το επιλεγμένο κατάστημα χωρίς ανακατεύθυνση σε άλλη σελίδα, ενώ για την απόδοση του δυναμικού χαρακτήρα του site, υιοθετήθηκαν πρωτοποριακά micro-animations και πληθώρα άλλων καινοτόμων σχεδιαστικών στοιχείων, ενισχύοντας την διαδραστική εμπειρία.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ OMNICHANNEL
Μία ακόμα από τις καινοτομίες του site είναι η ενοποίηση και ο συγχρονισμός του καλαθιού διαμέσου όλων των διαθέσιμων καναλιών πώλησης. Συγκεκριμένα, ο εγγεγραμμένος IKEA χρήστης έχει πλέον τη δυνατότητα δημιουργίας καλαθιού αγοράς, ολοκλήρωσης της παραγγελίας και όλων των ενδιάμεσων σταδίων σε οποιοδήποτε ψηφιακό (e-shop, app) ή φυσικό (instore – app) κανάλι. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το loyalty πρόγραμμα IKEA Family ενσωματώνεται πλήρως στο mobileapp, ενοποιώντας το προφίλ των χρηστών. Στο IKEA.gr φιλοξενείται και η πλατφόρμα ΙΚΕΑ VirtualWalkthrough, μέσω της οποίας ο online χρήστης έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί εικονικά ένα… φυσικό κατάστημα ΙΚΕΑ και να προχωρήσει σε αγορές εύκολα και γρήγορα.

ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΜΕ ΑΠΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Σε μια περίοδο, όπως αυτή της πανδημίας, η IKEA αξιοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το e-commerce κανάλι, αποδεικνύοντας την ευελιξία της και το γεγονός ότι τοποθετεί το customerexperience στο επίκεντρο της στρατηγικής της. Το αποδεικνύουν άλλωστε και τα αποτελέσματα, καθώς το IKEA.gr καταγράφει αύξηση στους νέους χρήστες, στον τζίρο, στα mobile transactions, καθώς και στο ποσοστό του conversion rate.