Για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Ελλάδα, με πρωτοβουλία του Ελληνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και του ΣΕΒ συνδέσμου επιχειρήσεων & βιομηχανιών, βραβεύθηκαν σημαντικές εταιρείες και διακεκριμένοι επαγγελματίες από διαφόρους κλάδους για εξαιρετικές πρακτικές στον τομέα εξυπηρέτησης πελατών.

Η δεύτερη τελετή απονομής των Εθνικών Βραβείων Εξυπηρέτησης Πελατών στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθιερώνοντας τον θεσμό που σκοπό έχει να προωθήσει την ευγενή άμυλα, την προβολή νεωτεριστικών πρακτικών και την αναγνώριση αφοσιωμένων στελεχών στην εξυπηρέτηση πελατών. Το βραβείο που παρέλαβαν οι νικητές φιλοτέχνησε για ακόμα μια χρονιά η Μιχαέλα Θεοδωράκου. Η εντυπωσιακή παρουσιάστρια της φετινής τελετής απονομής, Ράνια Θρασκιά, υποδέχτηκε σημαντικές παρουσίες του επιχειρηματικού κόσμου στο κατάμεστο θέατρο του Κολλεγίου.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΙΕΠ και Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Goody’s, Γιώργος Βασιλαράς -αφού πρώτα καλωσόρισε και ευχαρίστησε τον κόσμο για την παρουσία του- αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του θεσμού. «Θεωρούμε ότι η σημερινή εκδήλωση είναι σημαντική, όχι μόνο γιατί σήμερα για δεύτερη χρονιά παρουσιάζουμε στην επιχειρηματική κοινότητα αλλά και στην ελληνική κοινωνία έναν θεσμό που πιστεύουμε ότι αποτελεί σημαντική καινοτομία, αλλά και γιατί μας δίδεται μία μοναδική ευκαιρία να αναγνωρίσουμε και να επιβραβεύσουμε εξαιρετικές πρακτικές και προσπάθειες στην εξυπηρέτηση πελάτη».

Αναφερόμενος στον ρόλο και την αποστολή του ΕΙΕΠ, ο Γ. Βασιλαράς τόνισε ότι «Θελήσαμε να διαχειρισθούμε, αν θέλετε, ένα περίεργο οξύμωρο της ελληνικής πραγματικότητας: Ενώ είμαστε ο πιο φιλόξενος λαός του κόσμου και θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να φροντίσουμε τον επισκέπτη που φιλοξενούμε στο σπίτι μας, μοιάζει να μην κάνουμε το ίδιο, αν κάποιος επισκεφθεί το μαγαζί μας ή την υπηρεσία μας. Ξεκινήσαμε λοιπόν μία σημαντική άσκηση αλλαγής, με τελικό ζητούμενο να αναπτύξουμε και να προωθήσουμε την ποιότητα στην εξυπηρέτηση του πελάτη στην πατρίδα μας, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η επιβράβευση εξαιρετικών προσπαθειών στην εξυπηρέτηση πελατών μέσω των Εθνικών Βραβείων Εξυπηρέτησης Πελατών αποτελεί έναν από τους τέσσερις κύριους άξονες της δράσης μας».

Ο καθ. Γεώργιος Πανηγυράκης, Επικεφαλής των κριτών, παρουσίασε τη διαδικασία που ακολουθήθηκε:
• Στα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών συμμετείχαν τόσο εταιρείες-μέλη, όσο και εταιρείες μη μέλη του Ινστιτούτου.
• Υποβλήθηκαν συνολικά περισσότερες από 150 υποψηφιότητες.
• Οι υποψηφιότητες σε κάθε κατηγορία κρίθηκαν σε προκαταρκτικό στάδιο από κριτικές επιτροπές που συγκροτήθηκαν από επιφανείς ακαδημαϊκούς και στελέχη επιχειρήσεων, που εργάστηκαν εθελοντικά, αμερόληπτα και με έκδηλο ενθουσιασμό καθ’ όλη τη διαδικασία αξιολόγησης.
• Σε κάθε κατηγορία επελέγησαν από τους κριτές τέσσερις υποψηφιότητες μετά από αξιολόγηση 30 και πλέον κριτηρίων.
• Οι τέσσερις finalist παρουσίασαν την υποψηφιότητά τους ενώπιον της κριτικής επιτροπής απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις.
• Κάθε μία από τις εννέα κριτικές επιτροπές επέλεξε τον πρώτο μεταξύ ίσων.
• Πρόκειται όντως για πρώτους μεταξύ ίσων, γιατί και οι τέσσερις υποψηφιότητες που προκρίθηκαν σε κάθε μία κατηγορία ήταν εξαιρετικές.

Αμέσως μετά το τέλος της απονομής των βραβείων, οι παρευρισκόμενοι απόλαυσαν ένα cocktail στον προαύλιο χώρο του θεάτρου, απολαμβάνοντας ποτά που προσέφερε η εταιρεία Diageo, ενώ τον θεσμό στήριξε και η Coca Cola 3E, με την ευγενική παροχή των προϊόντων της.


Απονομή των βραβείων
ΒΡΑΒΕΙΟ COSMOTE
Ομάδα της χρονιάς: Διαχείριση παραπόνων

Η απονομή ξεκίνησε με το «Βραβείο Cosmote – Ομάδα της χρονιάς: Διαχείριση παραπόνων», το οποίο παρέδωσε ο Κώστας Κωνσταντίνου, Υποδιευθυντής Υποστήριξης Ανθρωπίνου Δυναμικού Εξυπηρέτησης & Υπηρεσιών Καταλόγου της Cosmote. Το βραβείο απονεμήθηκε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία και παρέλαβαν ο Τιμ Ανανιάδης, Γενικός Διευθυντής & Διευθύνων Σύμβουλος και η Κατερίνα Τζίχα, Director of HR. Αμφότεροι τόνισαν τη σημαντικότητα της βράβευσης -για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά-, η οποία «επιβραβεύει όλες τις προσπάθειες των εργαζομένων μας, ενώ παράλληλα η ποιότητα της εξυπηρέτησης προς τους πελάτες μας αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία».

ΒΡΑΒΕΙΟ MARFIN
Επαγγελματίας της χρονιάς: Κέντρο εξυπηρέτησης πελατών

Στη σκηνή ανέβηκε η Όλγα Μουρίκη – Senior Manager, Γραφείο Διεύθυνσης Τύπου και Επικοινωνίας της Marfin Egnatia Bank, για να παραδώσει το επόμενο βραβείο με τίτλο «Βραβείο Marfin: Επαγγελματίας της χρονιάς: Κέντρο εξυπηρέτησης πελατών». Νικητής αναδείχθηκε ο  Βασίλης Γεωργίου, Senior Customer Care Representative της Cosmote, ο οποίος ιδιαίτερα συγκινημένος δήλωσε πως «αυτό το βραβείο σημαίνει πολλά τόσο για την ομάδα customer service όσο και για τους πελάτες μας, οι οποίοι αξίζουν άριστη εξυπηρέτηση, ειδικότερα την τρέχουσα περίοδο».

ΒΡΑΒΕΙΟ COSMOTE
Μάνατζερ της χρονιάς στην εξυπηρέτηση πελατών

Το «Βραβείο Cosmote: Μάνατζερ της χρονιάς στην εξυπηρέτηση πελατών» παρουσίασε η Σάντυ Χειλαδάκη, Υποδιευθύντρια Εξυπηρέτησης Πελατών Cosmote και απονεμήθηκε στον Βασίλη Καλογιάννη, Customer Operations Director της Ηellas Οnline. «Θα ήθελα να ευχαριστήσω την επιτροπή για την ιδιαίτερα επιτυχημένη διοργάνωση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Θέλω, επίσης, να αφιερώσω το βραβείο στους συνεργάτες που με έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και στην οικογένειά μου», δήλωσε ο κ. Καλογιάννης.

ΒΡΑΒΕΙΟ: Κέντρο εξυπηρέτησης πελατών της χρονιάς
Ο Γεώργιος Πανηγυράκης, Μέλος του Δ.Σ. του ΕΙΕΠ, Chief Judge της κριτικής επιτροπής των βραβείων, Καθηγητής Μάρκετινγκ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Διευθυντής Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΜΒΑ, παρουσίασε το βραβείο «Κέντρο εξυπηρέτησης πελατών της χρονιάς». Το βραβείο κέρδισε η Vodafone και το παρέλαβε ο Ιωάννης Μπούζιος, Senior Customer Care Manager της εταιρείας, δηλώνοντας: «Στον τομέα της εξυπηρέτησης, λόγω ότι συχνά λύνουμε προβλήματα, τα “ευχαριστώ” και η αναγνώριση σπανίζουν. Η δεύτερη συνεχόμενη βράβευση επιβεβαιώνει τη συνέπεια και την πίστη της εταιρείας στο όραμα για παροχή αριστείας στην εξυπηρέτηση πελάτη, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί τεράστια αναγνώριση για όλη την ομάδα».

ΒΡΑΒΕΙΟ VODAFONE
Καινοτομία στην εξυπηρέτηση πελατών

Ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, Εμπορικός Διευθυντής της Vodafone, ανέβηκε στη σκηνή για να απονείμει το «Βραβείο Vodafone: Καινοτομία στην εξυπηρέτηση πελατών». Η Ηellas Οnline κέρδισε το βραβείο, το οποίο παρέλαβε ο Αργύρης Διαμαντής, Information Technology Director της εταιρείας, ο οποίος ευχαρίστησε τους συνεργάτες του για την ξεχωριστή εργασία και το δημιουργικό έργο που έχουν επιτελέσει, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Αντώνη Κεραστάρη.

ΒΡΑΒΕΙΟ INFOASSIST
Ομάδα της χρονιάς: Εξυπηρέτηση πελατών – Front Line

Ακολούθησε η απονομή του «Βραβείου Infoassist: Ομάδα της χρονιάς: Εξυπηρέτηση πελατών – Front Line», το οποίο παρέδωσε ο Τάσος Μιχαλόπουλος, Μέλος του Δ.Σ. του ΕΙΕΠ και Γενικός Διευθυντής της Infoassist. Ο Γεώργιος Σταύρου, Διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ, παρέλαβε το βραβείο για λογαριασμό της νικήτριας εταιρείας, Sofitel Athens Airport. Ο Γ. Σταύρου ευχαρίστησε την επιτροπή και το Δ.Σ. του ΕΙΕΠ γι’ αυτήν τη βράβευση και για το σοβαρό έργο που προσφέρουν, «δίνοντας την ευκαιρία σε όλες τις επιχειρήσεις να αναδείξουν την εξαιρετική εργασία που κάνουν».

ΒΡΑΒΕΙΟ COSMOTE
Καλύτερη χρήση τεχνολογίας στην εξυπηρέτηση πελατών

Ο Ηλίας Αλεξόπουλος, Υποδιευθυντής Πιστοληπτικού Ελέγχου, Διαχείρισης Συμβολαίων & Υποστήριξης Συνεργατών Cosmote, παρουσίασε το έβδομο βραβείο της βραδιάς με τίτλο «Βραβείο Cosmote: Καλύτερη χρήση τεχνολογίας στην εξυπηρέτηση πελατών». Το βραβείο απονεμήθηκε στην Digital Shopping (getitnow.gr) και το παρέλαβε ο Νίκος Βαρδαδούκας, Head of Marketing της εταιρείας, δηλώνοντας ότι «το βραβείο είναι παρά πολύ σημαντικό για εμάς, αφενός γιατί είμαστε μία εταιρεία 10 μηνών και αφετέρου διότι η διοίκηση της εταιρείας είχε δηλώσει εξαρχής πως η βασικότερη αξία της εταιρείας θα είναι το πάθος για ενθουσιασμό του πελάτη».

ΒΡΑΒΕΙΟ GENIKI BANK
Ομάδα της χρονιάς: Εκπαίδευση στην εξυπηρέτηση πελατών

Το προτελευταίο βραβείο της εκδήλωσης με τίτλο «Βραβείο Geniki Bank: Ομάδα της χρονιάς: Εκπαίδευση στην εξυπηρέτηση πελατών» παρέδωσε η Ασπασία Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Geniki Bank. Νικήτρια εταιρεία ήταν η Goody’s και το βραβείο παρέλαβαν ο Γιώργος Χατζόπουλος, Διευθυντής Διασφάλισης Ποιότητας και η Ιωάννα Γεωργίου, Προϊσταμένη Εκπαίδευσης & Ανάπτυξης. Ο Γ. Χατζόπουλος δήλωσε πως «θεμέλιος λίθος στην επιτυχία αυτή είναι η εκπαίδευση» ενώ η Ι. Γεωργίου τόνισε πως «στόχος μας εδώ και 36 χρόνια είναι ο άνθρωπος, ο πελάτης τόσο ο εσωτερικός όσο και ο εξωτερικός».

ΒΡΑΒΕΙΟ HOL
Ομάδα της χρονιάς: Εξυπηρέτηση πελατών – Back Office

Η βραδιά έκλεισε με το «Βραβείο HOL: Ομάδα της χρονιάς: Εξυπηρέτηση πελατών – Back Office». Το βραβείο παρέδωσε ο Αντώνης Κεραστάρης, Διευθύνων Σύμβουλος Ηellas Οnline. Το βραβείο παρέλαβε ο Βασίλης Χαλκιάς, PE, F.ASCE, F.ITE και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Αττικές Διαδρομές. «Είναι μεγάλη χαρά και τιμή να λαμβάνεις ένα τέτοιο βραβείο. Ένα βραβείο που βασίζεται στους αφανείς, σε αυτούς που δεν φαίνονται, όταν προσφέρουμε εξυπηρέτηση. Τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα, όλους αυτούς, καθώς και τους πελάτες μας, αυτούς που παλιά τους λέγαμε οδηγούς, στη συνέχεια χρήστες αλλά κατ’ ουσίαν είναι οι πελάτες, αυτοί που προτιμούν την Αττική Οδό για το καθημερινό τους ταξίδι», είπε χαρακτηριστικά ο Β. Χαλκιάς.