Αυξήθηκε η μαγειρική, η φροντίδα σπιτιού και η χρήση social media

Στις συνήθειες του πρώτου lockdown επανέρχονται οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ σε δείγμα 850 ατόμων στις 2-3 Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η πανδημία επηρεάζει εκ νέου τις αγοραστικές και διατροφικές συνήθειες του κοινού, με τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση να είναι η μείωση της εστίασης. Επίσης, μειώνονται η κατ’ οίκον παράδοση και η παραλαβή take-away, αυξάνεται η μαγειρική στο σπίτι, η γενικότερη φροντίδα του σπιτιού και η χρήση των social media, ενώ λιγότερη αύξηση θα παρουσιάσουν οι αθλητικές δραστηριότητες και ο χρόνος στην τηλεόραση. Οι καταναλωτές εκτιμούν ότι δεν θα επηρεαστούν καθόλου οι δαπάνες σε τρόφιμα, ενώ θα μειωθούν σε ένα μικρό βαθμό οι συνολικές δαπάνες τους σε αγορές από το super market.

Εκτιμάται, επομένως, ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλη αύξηση αυτής της δαπάνης, η οποία παρέμενε ήδη αυξημένη, ενώ καταγράφεται και η κόπωση του αγοραστικού κοινού, με τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής να μην επηρεάζονται από τις εξελίξεις. Παράλληλα, αυξητικά θα κινηθούν τα προϊόντα για την προστασία των καταναλωτών, όπως μάσκες, αντισηπτικά, γάντια κ.λπ., καθώς και τα είδη οικιακής φροντίδας. Αντίθετα, πτωτικά αναμένεται να κινηθεί η δαπάνη σε είδη ζαχαροπλαστείου, λόγω της υιοθέτησης των μέτρων social distancing, τα είδη προσωπικής περιποίησης, καθώς και η κατανάλωση έτοιμου φαγητού και καφέ.