Στο πλαίσιο στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, εξετάστηκε η πορεία των τιμών ανάμεσα στον Ιούλιο 2024 και τον Ιούλιο 2023.

Από την έρευνα προέκυψαν ενδεικτικά τα συμπεράσματα: Η καθαρή μείωση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σουπερμάρκετ τον Ιούλιο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι αρνητικός, στο -1,56% (έναντι -1,92% τον Ιούνιο, -1,25% τον Μάιο, +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3% τον Ιανουάριο 2024).

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: Φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-7,34%), Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-6,77%), Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-6,32%), Τροφές και είδη για κατοικίδια (-5,19%).