Η συνεχιζόμενη διεθνής κρίση επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας του Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 29/8-2/9), η οποία αφορούσε, μεταξύ άλλων, και την αντιλαμβανόμενη επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας Covid-19 στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, 8 στους 10 καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις, το 83% αναβάλλει προσωπικές αγορές ή αγοράζει οικονομικότερες εναλλακτικές προϊόντων, ενώ 2 στους 3 έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές τροφίμων.

Η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων για 2 στους 3 καταναλωτές. Η πλειοψηφία του κοινού εμπιστεύεται τα σούπερ μάρκετ ότι δεν θα παρουσιάσουν ελλείψεις προϊόντων. Τέλος, παρατηρείται μικρή κάμψη στις συστηματικές ηλεκτρονικές αγορές. Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποιεί κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών σε σχέση με θέματα της επικαιρότητας, με δείγμα 1.000 καταναλωτές.