Οι καταναλωτές ετοιμάζονται για πάνω από 2 μήνες σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης.

Οι καταναλωτές ετοιμάζονται για μακρά περίοδο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, ενώ οι αγοραστικές συνήθειες αλλάζουν δραστικά και γρήγορα, επισημαίνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού Covid-19 στην Ελλάδα, που υλοποιήθηκε 18 έως 19 Μαρτίου 2020.

Η πλειοψηφία του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κορωνοϊό θα διαρκέσει περίπου 2 μήνες σε ποσοστό 55%, συνολικά όμως οι καταναλωτές που εκτιμούν ότι η κρίση θα διαρκέσει λιγότερο από 1 μήνα είναι μόλις 14%, το υπόλοιπο 86% κάνει εκτιμήσεις για περισσότερο από 2 μήνες.

Το 22% ετοιμάζεται για έκτακτη κατάσταση 3 ή 4 μηνών και το 9% για πάω από 4 μήνες. Ήδη καταγράφονται μεγάλες και απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές. Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις σε σχέση με την υγιεινή. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%.

Η εξέλιξη αυτή δείχνει και την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας της βιομηχανίας τροφίμων. Παράλληλα, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48%, ενώ προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορωνοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί.