Εµπιστοσύνη επιδεικνύει το κοινό στα σουπερµάρκετ.

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεµπορίου Καταναλωτικών Αγαθών – ΙΕΛΚΑ πραγµατοποίησε έρευνα καταναλωτών, µε δείγµα 1.200 ατόµων την περίοδο 9 έως 13 Μαρτίου µε θέµα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εµφάνισης του ιού Covid-19 στην Ελλάδα. Τα αποτελέσµατα δείχνουν για την ώρα σαφή ανησυχία του καταναλωτικού κοινού, αλλά όχι πανικό. Παράλληλα, καταγράφονται ενδιαφέρουσες καταναλωτικές συνήθειες που υιοθετεί το αγοραστικό κοινό.

Συγκεκριµένα, το 53% του κοινού δηλώνει ότι η εµφάνιση του ιού του προκαλεί άγχος και το 42% φόβο. Αντίθετα ένα 22% δηλώνει ότι η εµφάνιση του ιού του προκαλεί σύνεση. Μόλις ένα 11% δηλώνει ότι του προκαλεί πανικό και 8% θυµό. Όσον αφορά στις αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες ως αποτέλεσµα της εµφάνισης του ιού, το 66% του κοινού δηλώνει ότι έχει προµηθευτεί προϊόντα απολύµανσης.

Το 54% προσπαθεί να µειώσει τις επισκέψεις του σε καταστήµατα για αγορές, αλλά µόλις 6% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές µέσω του διαδικτύου, κάτι που δείχνει ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι αγοραστές προτιµούν πιο αραιές επισκέψεις παρά ηλεκτρονικές αγορές. Το 46% ανησυχεί ότι θα εµφανιστούν ελλείψεις σε βασικά είδη, αλλά µόνο το 24% δηλώνει ότι έχει αποθηκεύσει τρόφιµα ή άλλα είδη, κάτι που επιβεβαιώνει το χαµηλό επίπεδο ανησυχίας του κοινού για ελλείψεις.

Όσον αφορά στις αγορές των καταναλωτών σε βασικά είδη, η µεγαλύτερη τάση αύξησης καταγράφεται στα απολυµαντικά είδη όπως είναι αναµενόµενο, µε το 59% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν αυξήσει τις αγορές τους. Ακολουθούν βασικά τρόφιµα µε τα ζυµαρικά να δηλώνεται ότι θα αυξηθούν από το 33%, το αλεύρι και η ζάχαρη από το 27% και το ρύζι από το 22%. Παράλληλα οι καταναλωτές εµπιστεύονται τις αγορές από το σουπερµάρκετ αφού το 66% αναφέρει ότι διαθέτουν τα απαραίτητα είδη που χρειάζονται αυτή την περίοδο και το 50% θεωρεί ότι υπάρχει επάρκεια αποθεµάτων στα σουπερµάρκετ.