Περί τα 1.900 στελέχη από 11 χώρες και μια «dream team» 80 διεθνών experts σε ρόλο ομιλητών, ήταν ο απολογισμός του περυσινού ICEEfest, του Φεστιβάλ Digital Marketing που διοργανώνει η ThinkDigital στο Βουκουρέστι για την αγορά της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το Φεστιβάλ επιστρέφει φέτος στις 12 και 13 Ιουνίου με ένα εξαιρετικά πλούσιο πρόγραμμα και με ενότητες που αγγίζουν κάθε πτυχή των πιο «καυτών» θεμάτων που απασχολούν σήμερα την εν λόγω αγορά. Ο Ντάνος Τσάκαλος, Marketing Manager του ThinkDigital Group, μας εξηγεί γιατί η διοργάνωση αυτή είναι ένα «must attend event» και φωτίζει τα κίνητρα της εταιρείας πίσω από την ανάληψη αυτού του δύσκολου εγχειρήματος.

MW: Δεύτερη χρονιά φέτος που το ICEEfest «απλώνει» τα φτερά του σε ολόκληρη την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με μία κατά γενική ομολογία επιτυχημένη διοργάνωση πέρυσι. Ποιός είναι ο βασικός στόχος που έχετε θέσει φέτος;
Ντάνος Τσάκαλος: Πράγματι, μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση της αγοράς πέρυσι. Συμμετείχαν 1.900 στελέχη από 11 χώρες, το lineup των ομιλητών ήταν εξαιρετικό και, το σημαντικότερο, ενημερωθήκαμε ότι «έκλεισαν» πολλές εμπορικές συμφωνίες κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ. Γι’ αυτό και το 93,9% δήλωσε ότι προτίθεται να δώσει το «παρών» και εφέτος.

Ποιος είναι, λοιπόν, ο στόχος μας; Αυτός δεν έχει αλλάξει και είναι να δημιουργήσουμε το απόλυτο σημείο συνάντησης και εκπαίδευσης για όλη την digital αγορά και να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των «παικτών» από τις χώρες της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

MW: Στη σκηνή του ICEEfest πέρυσι φιλοξενήθηκαν πάνω από 80 «αστέρια» της διεθνούς αγοράς ψηφιακού marketing. Είναι η διαφοροποίηση στη θεματολογία, ο μεγαλύτερος αριθμός ομιλητών ή κάτι άλλο που θα δώσει ένα νέο στίγμα φέτος και θα ξεπεράσει την προηγούμενη διοργάνωση;
Περισσότερους ομιλητές, όχι δεν θα έχουμε. Διότι, ίσως το μοναδικό αρνητικό του ICEEfest’13 ήταν ότι είχαμε συγκεντρώσει τόσους πολλούς keynote ομιλητές, ώστε εν τέλει βάλαμε τον κόσμο στη διαδικασία να πρέπει να διαλέξει μεταξύ των παράλληλων sessions.

Αυτό δεν θα επαναληφθεί. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε πεπεισμένοι, πάντως, ότι η εφετινή διοργάνωση θα είναι σαφώς ανώτερη γιατί πολύ απλά εμείς οι ίδιοι θέσαμε τον πήχη πολύ ψηλότερα. Εξασφαλίζοντας ακόμα καλύτερους ομιλητές, όπως ο Lee Odden, και σχεδιάζοντας ακόμα πιο ελκυστικές παράλληλες εκδηλώσεις και ακόμα πιο στοχευμένες ενότητες με case studies, μεταξύ άλλων, από το Twitter, το Skype, το Shazam και το Facebook.

MW: Στην κορυφή της λίστας των πιο «hot» ζητημάτων σήμερα για το Digital Marketing, θα συναντήσουμε θέματα όπως το «Performance Marketing» και το «Programmatic». Έχετε κάποια εικόνα για το ποιά θα είναι τα βασικότερα θέματα που θα πραγματευθεί φέτος το Φεστιβάλ;
Και για τα δύο θέματα που αναφέρατε θα υπάρχουν τόσο keynote ομιλίες όσο και εξειδικευμένα workshops. Προφανώς, όμως, το ICEEfest δεν εστιάζει μόνο σε αυτά αλλά σε κάθε σημαντική τάση στο Digital Marketing. Με άλλα λόγια, όποια και αν είναι η τάση που σας ενδιαφέρει, στο ICEEfest θα βρείτε τουλάχιστον μία σχετική ενότητα αφιερωμένη σε αυτήν. Από το Programmatic Trading, το Performance Marketing, το e-commerce, το Mobile Marketing και το Digital Publishing, μέχρι το Visual Storytelling, το Content Marketing, τα Social Media και την Online Δημιουργικότητα.

MW: Ας δούμε λίγο τη διοργάνωση από την πλευρά της ThinkDigital, για την οποία, όπως είναι γνωστό, η περιοχή αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία. Τί και πώς προσθέτει στην εταιρεία το ICEEfest, πέρα ίσως από το προφανές, της προσέλκυσης δηλαδή του ενδιαφέροντος της ψηφιακής αγοράς της περιοχής;
Ως το μεγαλύτερο δίκτυο Digital Μέσων στην ευρύτερη περιοχή, η ThinkDigital δίνει στρατηγική σημασία στην ανάπτυξη και εκπαίδευση της αγοράς. Το θεωρούμε καθήκον μας. Και το επιδιώκουμε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Κύπρο, την Ουγγαρία και σε κάθε άλλη χώρα όπου δραστηριοποιούμαστε. Μέσω των συνεδρίων μας, με workshops, μέσω του μηνιαίου newsletter μας, με το blog μας, τα κανάλια μας στα Social Media και τις παρουσιάσεις των στελεχών μας σε events σε όλη την Ευρώπη.

MW: Ποιό ήταν ίσως το πιο χαρακτηριστικό σχόλιο που ακούσατε από ελληνικά χείλη πέρυσι για την διοργάνωση; Αφορά τελικά στην ελληνική αγορά και στα στελέχη της το ICEEfest και σε ποιό βαθμό, σε σχέση ίσως και με άλλες διεθνείς διοργανώσεις;
Θα επιλέξω τον τίτλο που χρησιμοποίησε πέρυσι το Daily Fax για την κάλυψη της πρώτης μέρας του ICEEfest: «Το Βουκουρέστι υποδέχεται τους ‘γίγαντες του Digital’». Αυτό ακριβώς συμβαίνει! Περισσότεροι από 60 καταξιωμένοι επαγγελματίες του Digital Marketing και της Διαφήμισης θα ανέβουν στην εντυπωσιακή σκηνή του ICEEfest –εδώ αξίζει να σημειώσω ότι το Φεστιβάλ πραγματοποιείται στο Grand Cinema Digiplex, το οποίο βρίσκεται μέσα στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της πόλης.


Που θέλω να καταλήξω; Ότι σαφώς και έχει νόημα για τους έλληνες συναδέλφους να δώσουν το «παρών» στο ICEEfest. Κάτι που έκανε πέρυσι ο Χρήστος Λάτος, Γενικός Διευθυντής της OgilvyOne, ο οποίος κέρδισε τις εντυπώσεις παρουσιάζοντας το case study του “Love in the End”.  Στο τέλος του διημέρου μας έδωσε συγχαρητήρια για την άψογη διοργάνωση και την ποιότητα των ομιλητών. Το θεωρώ ιδιαίτερα τιμητικό γιατί ο ίδιος είναι ένα στέλεχος που δίνει κάθε χρόνο το «παρών» σε μερικά από τα σημαντικότερα Φεστιβάλ ανά την υφήλιο.

MW: Το Φεστιβάλ είναι διήμερο και για να το παρακολουθήσει κανείς, πρέπει να επωμισθεί έξοδα μετάβασης και διαμονής, σε μια δύσκολη συγκυρία. Τί θα λέγατε σε όσους διστάζουν μπροστά στη δαπάνη συμμετοχής στο ICEEfest;
Η απάντηση είναι απλή: Το ICEEfest είναι ήδη το κορυφαίο συνέδριο Digital Marketing στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Αυτό από μόνο του αποτελεί επαρκή λόγο για να το παρακολουθήσει κανείς. Αντιλαμβανόμαστε, όμως, τη δύσκολη συγκυρία. Γι’ αυτό και δημιουργήσαμε μία ειδική προσφορά για τους Έλληνες, η οποία περιλαμβάνει στην τιμή των 250 ευρώ διήμερο πάσο για όλες τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ και διανυκτέρευση στο πέντε αστέρων ξενοδοχείο που θα μείνουν και οι keynote ομιλητές. Επειδή, ωστόσο, τα διαθέσιμα πακέτα είναι περιορισμένα, θα πρότεινα στους ενδιαφερόμενους να βιαστούν και να επικοινωνήσουν άμεσα με το [email protected].

MW: Εκτός από σεμινάρια, workshops και πολλές ώρες μέσα σε ένα αμφιθέατρο, το Φεστιβάλ έχει να προσφέρει και μια άλλη διάσταση, περισσότερο ψυχαγωγική ίσως;
Θυμάστε ποια ήταν η αγαπημένη ατάκα του Jack Nicholson στην ταινία «Η Λάμψη»; “All work and no play make Jack a dull boy”! Συμφωνούμε απόλυτα. Έτσι, για άλλη μία χρονιά, το Φεστιβάλ θα συνδυάσει την εκπαίδευση με τη διασκέδαση. Με μια σειρά από happenings και, βεβαίως, το μεγαλειώδες πάρτι του ICEEfest, στο οποίο κοινό και ομιλητές θα γίνουν ένα. Γενικότερα, πάντως, το Βουκουρέστι δεν έχει χαρακτηριστεί τυχαία ως το «Παρίσι των Βαλκανίων». Είναι μία πόλη ζωντανή, με πλούσια ιστορία, ενδιαφέροντα μουσεία και αρχιτεκτονική, αξιόλογη νυχτερινή ζωή και, το κυριότερο, χαμηλές τιμές. Άρα, κλείστε θέση, ετοιμάστε βαλίτσες και δεν θα το μετανιώσετε. 

«Τα καλά συνέδρια, είναι σαν τις καλές ταινίες!»
Η ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση, τόσο σε προσωπικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο, είναι δεδομένη. Οι εξελίξεις στο χώρο είναι ραγδαίες και όποιος δεν επενδύει στην εκπαίδευσή του μόνο χαμένος θα βγει. Κι αυτό δεν ισχύει μόνο για την Ελλάδα αλλά για όλον τον κόσμο. Έχω την εξής θεωρία: οι καλές ομιλίες και κατ’ επέκταση τα καλά συνέδρια είναι σαν τις καλές ταινίες. Ξυπνάς το επόμενο πρωί και τις σκέφτεσαι συνεχώς. Σε έχουν «αγγίξει» στο μυαλό και στην καρδιά. Αυτά που άκουσες και είδες κυριαρχούν στη σκέψη σου. Ε, λοιπόν, αυτό ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε με το ICEEfest και, βλέποντας το ρόστερ των keynote ομιλητών, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα το πετύχουμε.  Το ICEEfest είναι μία πολυσυλλεκτική εμπειρία, η οποία προφανώς αποτελεί και μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για networking με υψηλόβαθμα στελέχη από κορυφαίες εταιρείες του χώρου. Γι΄αυτό, όσοι έρθετε, πάρτε μαζί σας πολλές business κάρτες. Ξέρω τι σας λέω!