Στην προκειμένη περίπτωση όμως, για να είμαστε και απολύτως ειλικρινείς, τη συγκεκριμένη υπερβολική άποψη δεν την είχαν μόνο οι Έλληνες, αλλά και οι ξένοι. «Ο Τύπος έχει πεθάνει. Το χαρτί σβήνει. Όλα θα είναι online» έλεγε η άποψη. Με μια πρώτη ματιά φαντάζει ρεαλιστική. Και θα μπορούσε να είναι εξ ολοκλήρου σωστή, εάν δεν υπήρχε η προσεκτική μελέτη των δεδομένων, η οποία λέει ότι ο Τύπος δεν πεθαίνει, απλά αλλάζει. Και αλλάζει ουσιαστικά.

Μετά την αρχική, υπερβολική κατά πολλούς άποψη, ότι τα έντυπα πεθαίνουν, η άποψη αυτή διαφοροποιείται και οι περισσότερες πλέον διεθνείς εκτιμήσεις μιλούν για διατήρηση των εντύπων, αλλά την παράλληλη πορεία τους με τα Οnline Μέσα, τα οποία αλληλοσυμπληρώνονται, δημιουργώντας media brands, που θα παρέχουν το περιεχόμενό τους, με τις απαραίτητες διαφοροποιήσεις, τόσο σε έντυπη μορφή, όσο και online. Με άλλα λόγια, σήμερα τα media brands στρέφονται στην κατεύθυνση «χτισίματος» υπεραξίας, προσφέροντας το περιεχόμενό τους σε πολλαπλές μορφές, φιλτράροντας παράλληλα την αχαλίνωτη υπερπληροφόρηση.

Αυτό είναι και το βασικό συμπέρασμα σχετικής έρευνας της Focus/Bari, η οποία είχε θέμα την κρίση στον Τύπο και παρουσιάστηκε πριν μερικές εβδομάδες στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας παρουσιάζονται σε ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ που φιλοξενούμε στο παρόν τεύχος και δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα για τις τάσεις που θα δούμε τα προσεχή χρόνια στον χώρο του Τύπου.

To παρόν τεύχος, το τελευταίο του καλοκαιριού, φιλοξενεί δύο πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις. Η πρώτη αφορά στην Πανδώρα Λυκούρη, Γενική Διευθύντρια της Civitas, η οποία μιλάει για τη νέα, μεγάλη πρόκληση της καριέρας της, που αφορά στη μετακίνησή της στις Η.Π.Α. και στα γραφεία της Millward Brown Optimor, στην οποία θα αναλάβει καθήκοντα Director. Η δεύτερη συνέντευξη αφορά στον Tom Beckman, Executive Creative Director & Senior Partner της σουηδικής εταιρείας επικοινωνίας Prime, ο οποίος έδωσε το «παρών» στο Athens Creativity Conference του Marketing Week, ενώ στο πρόσφατο φεστιβάλ των Καννών βραβεύθηκε με ένα ακόμα Gold Lion στην κατηγορία PR.

Η διαφήμιση είναι συνυφασμένη με την κοινωνία, την επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται από αυτή. Αυτό αποδείχθηκε άλλη μια φορά από την απόσυρση στη Μεγάλη Βρετανία της διεθνούς διαφήμισης της Levi’s, με τίτλο «Levi’s Legacy», επειδή κρίθηκε ότι εξυμνεί τις πρόσφατες ταραχές στη χώρα αυτή. Διαβάστε στο ρεπορτάζ το περιεχόμενο της διαφήμισης, το concept της, τους στόχους της, αλλά και την επίσημη θέση της Levi’s γι’ αυτή. Και κάντε τους «απαραίτητους»… συνειρμούς και παραλληλισμούς.