Το Super Bowl αποτελεί το μεγαλύτερο, θα έλεγε κανείς, ετήσιο διαφημιστικό τηλεοπτικό γεγονός στις ΗΠΑ. Τα διαθέσιμα slots γίνονται sold out μήνες πριν τη διεξαγωγή του. Κατά τη διάρκεια του τελικού του NFL, του Πρωταθλήματος Αμερικανικού Ποδοσφαίρου, προβάλλονται κατά μέσο όρο 90 διαφημιστικά σποτ, με το αντίτιμο για την προβολή ενός σποτ 30’’ να αγγίζει φέτος τα 5,6 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την Kantar Media.

Αυξημένο κατά 7% σε σχέση με πέρυσι, το εν λόγω ποσό αποτελεί all-time record για το Super Bowl. Με συνεχή αυξητική πορεία, το κόστος αυτό ανερχόταν, ενδεικτικά, σε 2,7 εκατ. δολάρια το 2010 και σε 4,5 εκατ. το 2015.

Παρόλα αυτά, η συμμετοχή των brands στον φετινό, 55ο τελικό ενέχει και ένα είδος… ρίσκου, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν παγκοσμίως λόγω της πανδημίας του Covid-19. Στο πλαίσιο αυτό, αρκετοί από τους φετινούς διαφημιζόμενους επέλεξαν να προβάλλουν σποτ με κοινωνικά μηνύματα, ενώ πολλοί από τους… βετεράνους επέλεξαν να απέχουν, όπως οι PepsiCo, Coca-Cola, Ford, Budweiser και Hyundai.

Για ποιο λόγο; Γιατί έκριναν ότι, τη δεδομένη στιγμή, ένα τόσο σημαντικό χρηματικό ποσό, είναι καλύτερο να κατευθυνθεί στην κάλυψη των αναγκών που ενέκυψαν λόγω της πανδημίας. Για παράδειγμα, η Budweiser, μετά από 37 συναπτά χρόνια διαφημιστικής παρουσίας στο Super Bowl, ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει το ποσό που θα δαπανούσε για διαφήμιση, σε δράσεις και καμπάνιες σχετικά με την προώθηση του εμβολιασμού κατά του Covid-19.

Ένα ακόμα παράδειγμα του purpose-driven marketing, η κίνηση αυτή αποδεικνύει την ευελιξία των brands, την ικανότητά τους να συμβάλλουν σε έναν ευρύ κοινωνικό σκοπό και τη θέλησή τους να συνδράμουν την κοινωνία σε μια στιγμή που το έχει περισσότερο ανάγκη από ποτέ.

Το τερπνόν μετά του ωφελίμου, φυσικά, καθώς σε πρόσφατη διεθνή έρευνα της Deloitte, το 79% των ερωτώμενων μπόρεσε χωρίς πολύ σκέψη να κατονομάσει brands που ανταποκρίθηκαν αποτελεσματικά εν μέσω πανδημίας, συνδράμοντας καταναλωτές, εργαζόμενους και κοινωνία.

Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και μέσα από τα 10 key digital trends για το 2021 που παρουσιάζουμε σε αυτό το τεύχος, με το «Brandstanding» να αποτελεί ένα από αυτά.

Καλή ανάγνωση!