Aς δούμε π.χ. τι συμβαίνει στα τελευταία: Η Λουξ ετοιμάζεται να λανσάρει ολιγοθερμικά αναψυκτικά, η ΕΨΑ λανσάρει νέες καινοτόμες σειρές, ο Βίκος εισέρχεται στην αγορά αυτή με το λανσάρισμα 7 νέων κωδικών, ενώ η Μύθος Ζυθοποιία σχεδιάζει να μπει στα αναψυκτικά από το 2015. Οι εξελίξεις αυτές παράγουν ανάγκες marketing και κατ’ επέκταση, επικοινωνίας και διαφήμισης.

Οι εταιρείες για να στηρίξουν τις κινήσεις αυτές, αναμένεται να επενδύσουν επιπλέον χρήματα σε διαφήμιση, χρήματα που φαίνεται να διαθέτουν, αφού κοινό τους χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι πως όλες τους είναι υγιείς οικονομικά. Αντίστοιχη κινητικότητα εμφανίζει και η αγορά της μπίρας, με σημαντικά λανσαρίσματα που στόχο έχουν όχι μόνο τις επιπλέον πωλήσεις, αλλά και τη δημιουργία νέων segments. Όλα αυτά μεταφράζονται σε διαφημιστικά κονδύλια, τα οποία βέβαια είναι πολύ μικρότερα από το παρελθόν και δεν αρκούν για να καλύψουν τόσο σύντομα τις τεράστιες απώλειες των μέσων. Ωστόσο, είναι μια αρχή και σαφώς δείχνουν μια θετική τάση, σε σχέση με ότι ίσχυε το 2013 ή το 2012.

Αυτές οι εξελίξεις, αντίστοιχα κινητοποιούν και την αγορά της επικοινωνίας, διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες PR, design, packaging κ.α. Φανταστείτε την εικόνα σαν να αφορά ένα ποδήλατο του οποίου ο ποδηλάτης βάζει το πόδι στο πετάλι για να του δώσει την πρώτη – και πλέον δύσκολη – ώθηση, μετά από τόσα χρόνια απραξίας. Θα είναι δύσκολο να ξεκινήσει το ποδήλατο, αλλά μόλις ξεκινήσει, η συνέχεια θα είναι πιο εύκολη. Από εκεί και πέρα, για να μην ζήσουμε και πάλι τόσο ακραίες καταστάσεις, καλό θα ήταν το ποδήλατο να το κρατάνε σταθερά χέρια και να το οδηγούν σε καθαρά μονοπάτια και όχι σε αχαρτογράφητες περιοχές…