Η συμφωνία εξασφάλισε απλά ότι αποφύγαμε τα χειρότερα, τα δύσκολα όμως είναι ακόμα μπροστά. Μέσα στα επίπονα ωστόσο μέτρα, υπάρχουν και μέτρα που οδηγούν στον εκσυγχρονισμό του κράτους: κατάργηση πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, μηδενικό έλλειμμα σε σχέση με την καταβολή επικουρικών συντάξεων, αποκομματικοποίηση του κράτους, απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων, πώλησης αγαθών και ωραρίου καταστημάτων, καταπολέμηση φοροδιαφυγής, πληρωμή φόρων από ομάδες που ευνοήθηκαν στο παρελθόν, μείωση στρατιωτικών δαπανών, ιδιωτικοποιήσεις, περαιτέρω ανεξαρτητοποίηση της ΕΛΣΤΑΤ και της Γενικής Γραμματείας Εσόδων, κινητικότητα και αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων κ.α.

Επίσης, περιλαμβάνει και ένα μεγάλο αναπτυξιακό πακέτο 35 δισ. ευρώ, το οποίο πρέπει να επενδυθεί προσεκτικά και στρατηγικά, όχι όπως έγινε στο παρελθόν. Μέσα σε όλα αυτά, οι αλλαγές θα επηρεάσουν και τη διαφημιστική αγορά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, μεταξύ των θεμάτων που αναμένεται να προωθηθούν άμεσα είναι η πώληση των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών συχνοτήτων και η μηνιαία πλέον καταβολή του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων – και όχι η ετήσια καταβολή του, κάθε Ιανουάριο.

Επίσης, στο τραπέζι τίθεται πλέον το ενδεχόμενο επιβολής φόρου στις διαφημίσεις και στο διαδίκτυο, η σκέψη για κατάργηση του αγγελιοσήμου, ενώ δεν θα πρέπει να αγνοείται και η μετάθεση για την 1η Ιανουαρίου 2016, του νόμου 4279/2014, ο οποίος μεταξύ άλλων αφορά στην απευθείας τιμολόγηση των διαφημίσεων, χωρίς την μεσολάβηση των media specialist agencies. Ο κλάδος της Επικοινωνίας τους προσεχείς μήνες θα βρεθεί αντιμέτωπος με σημαντικές προκλήσεις, ίσως τις σημαντικότερες των τελευταίων 30 χρόνων. Ευχή όλων είναι οι όποιες αλλαγές προωθηθούν, να γίνουν κατόπιν συνεννόησης των εμπλεκόμενων πλευρών και της Πολιτείας και να έχουν αναπτυξιακή διάσταση. Μόνο έτσι οι προκλήσεις μπορούν να γίνουν ευκαιρίες….