Ο νόμος Πέτσα θέτει δίλημμα στους διαφημιζόμενους

Με ανάμεικτα συναισθήματα υποδέχθηκαν οι επαγγελματίες των κλάδων του οικοσυστήματος της εμπορικής επικοινωνίας το κείμενο 100 σελίδων του λεγόμενου «νόμου Πέτσα», το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές διατάξεις για τη διαφήμιση και τις άδειες στα κανάλια. Όπως επισημαίνει η στήλη Media Views του MW που κυκλοφορεί στις 14/12, η διαφημιστική αγορά εγείρει σημαντικές αντιρρήσεις στις διατάξεις του νόμου που αφορούν στην προσαρμογή του πλαισίου της διαφημιστικής αγοράς στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω πανδημίας. Στο επίκεντρο των αντιδράσεων της αγοράς είναι η διάταξη που ορίζει ότι δεν θα δοθούν πιστωτικά ούτε για το 2020 σε όσους διαφημιζόμενους έκαναν χρήση της προηγούμενης διάταξης για προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης.

Στην ουσία, ο νόμος θέτει το δίλημμα για τους διαφημιζόμενους «ή πιστωτικά τζίρου από τα κανάλια ή προσαυξημένη έκπτωση στη διαφημιστική δαπάνη από το κράτος» και πηγές της αγοράς κάνουν λόγο για αιφνιδιασμό των διαφημιζόμενων. Εκτός από το ζήτημα των πιστωτικών, αντιρρήσεις καταγράφονται στην αγορά και για το άρθρο που εκτιμάται ότι δημιουργεί σημαντικές επιπτώσεις στα spec, καθώς απαγορεύει την προαγορά χρόνου, αν δεν έχει συμφωνήσει το κανάλι με τη διαφημιστική εταιρεία για το ποια θα είναι η έκπτωση. Η εν λόγω διάταξη έχει στόχο να βάλει φρένο στα spec που οδηγούσαν σε deal ανάμεσα σε διαφημιστικές και διαφημιζόμενους φέρνοντας προ τετελεσμένου τα μέσα ενημέρωσης. Όπως είναι γνωστό, το νομοσχέδιο τέθηκε σε διαβούλευση με αρκετά «σφιχτό» περιθώριο χρόνου και ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαβούλευσης που λήγει σήμερα, 10 Δεκεμβρίου, και ώρα 21:00.