Τις επόμενες εβδομάδες, οι χρήστες των social media της Meta στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα έχουν τη δυνατότητα να εμποδίσουν τον τεχνολογικό γίγαντα να συνδυάσει τα προσωπικά τους δεδομένα από τους λογαριασμούς τους σε Facebook και Instagram και άλλων προσφερόμενων υπηρεσιών. Η αλλαγή έρχεται ως απάντηση στην επικείμενη Πράξη Ψηφιακών Αγορών (Digital Markets Act – DMA) της ΕΕ, ανέφερε η εταιρεία σε σχετικό blog post.
Η DMA, η οποία τίθεται σε ισχύ τον Μάρτιο, δημιουργήθηκε στη βάση επιβολής ενός consumer-friendly ανταγωνισμού, εμποδίζοντας τις επιχειρήσεις να επιβάλλουν αθέμιτους όρους στους πελάτες τους. Η νομοθεσία επιτρέπει στις ρυθμιστικές αρχές να ορίζουν μεγάλες εταιρείες ως «gatekeepers». Αξίζει να σημειωθεί πως η Meta χαρακτηρίστηκε ως «gatekeeper» τον Σεπτέμβριο, μαζί με άλλους πέντε τεχνολογικούς γίγαντες, όπως οι Apple, Amazon, Google, Microsoft και TikTok. Ο όρος ισχύει, επίσης, για συγκεκριμένες υπηρεσίες που παρέχουν οι εταιρείες.
Για τη Meta, αυτό περιλαμβάνει τα Facebook, Instagram, WhatsApp, Facebook Messenger, Marketplace, καθώς και το σύστημα διανομής των διαφημίσεών της. Το πιο σημαντικό είναι ότι οι χρήστες του Instagram και του Facebook στην ΕΕ θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν αυτές τις εφαρμογές με αυτόνομους λογαριασμούς. Η αποσύνδεση λογαριασμών θα επηρεάσει τους τρόπους με τους οποίους στοχεύουν οι advertisers αλλά και το πώς εξατομικεύεται το προτεινόμενο περιεχομένο.
(Πηγή: MediaPost)