Δεν ήταν λίγες οι φορές που εμφανίζονταν στην αγορά προϊόντα που δεν ικανοποιούσαν ουσιαστικές ανάγκες του καταναλωτή, κάτι που οδηγούσε λίγο αργότερα στην απόρριψή τους από τον τελευταίο. Δύο-τρία λεπτά αρκούν σε όλους μας για να θυμηθούμε τέτοια προϊόντα, με τα οποία το Μάρκετινγκ προσπάθησε να δείξει ότι είναι -δήθεν – καινοτόμο. Μόνο που η καινοτομία για να είναι τελικά πραγματική καινοτομία, θα πρέπει να την αποδεχθεί ο καταναλωτής. Αν δεν την αποδεχθεί, δεν είναι καινοτομία, αλλά απλή ματαιοδοξία αυτών που την ανακάλυψαν.

Σήμερα, σε μια περίοδο σοβαρής οικονομικής κρίσης ο καταναλωτής είναι και επί της ουσίας το αφεντικό. Όποιος Μarketer το αγνοήσει, είναι χαμένος. Με την έννοια αυτή, το να επιλέξει ο ίδιος ο καταναλωτής ένα προϊόν ως «Προϊόν της Χρονιάς», είναι για το τελευταίο ένας τίτλος τιμής δέκα φορές πιο σημαντικός από την περίπτωση που τη διάκριση αυτήν την έδινε μια κριτική επιτροπή.

Αυτό είναι και το ισχυρότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του θεσμού «Προϊόν της Χρονιάς», ο οποίος διανύει πλέον τον τέταρτο χρόνο ζωής στη χώρα μας και δείχνει ξεκάθαρα ότι αποτελεί ισχυρότατο επικοινωνιακό εργαλείο για τα διαφημιζόμενα προϊόντα και τους Μarketers τους.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, το θεσμό στηρίζουν κορυφαίες εταιρείες όπως οι Procter & Gamble, Ελαΐς-Unilever, Nestle, Coca-Cola 3E, Cadbury Hellas, Rilken, L’Oreal, Pepsico-ΗΒΗ, Johnson & Johnson και πολλές άλλες, θέτοντας τα προϊόντα τους υπό την κρίση των ίδιων των καταναλωτών. Η φετινή διοργάνωση για το «Προϊόν της Χρονιάς 2012» ολοκληρώθηκε και στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε ένα ευρύτερο αφιέρωμα σε αυτόν, με ενδιαφέροντα ρεπορτάζ και συνεντεύξεις από τους διακριθέντες. Διαβάστε τα ποσοτικά και ποιοτικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν τα προϊόντα που διακρίνονται και σκεφθείτε ότι αξίζει τον κόπο να θέσετε στην κρίση των ίδιων των καταναλωτών και το δικό σας προϊόν στην επόμενη διοργάνωση.

Για το ίδιο τεύχος ετοιμάσαμε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον Γιώργο Πήττα, Creative Services Director της Marketway/Publicis της Κύπρου, ο οποίος έχοντας ζήσει για πολλά χρόνια την ελληνική διαφημιστική αγορά έχει σχηματίσει τη δική του άποψη για τα τεκταινόμενα. Και τα λέει «έξω από τα δόντια».

Τέλος, διαβάστε ένα ρεπορτάζ για την εκδοτική αγορά του Σαββάτου, η οποία μετράει απώλειες, αλλά αναμένεται να «ζωηρέψει» με το λανσάρισμα μιας νέας εφημερίδας, από μια εκδοτική εταιρεία που δείχνει να βαδίζει στα χνάρια των ζητουμένων της νέας εποχής, η οποία απαιτεί στρατηγική σκέψη, ουσία, διαφάνεια, αξιοπιστία.